  • 31. Data: 2010-04-27 09:54:13
    Temat: Re: Biały lakier.
    Od: =radek= <j...@t...pl>

    Dnia Tue, 27 Apr 2010 09:41:38 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Za to każdy deszczyk jest dużo lepiej widoczny na czarnym.
    > Kiepskie wytarcie po umyciu tym bardziej.

    To fakt, widać smugi, ba widać nawet dokładnie gdzie odparowała kropelka
    wody :) No chyba, że to demineralizowana woda była.
    Niemniej jak miałem białe auto, to po roku było upstrzone jakimiś
    permanentnymi plamami. A to po kupach, a to po żywicach, czy czyms tam
    jeszcze. Czarne, dobrze umyte prezentowalo się o niebo lepiej.

  • 32. Data: 2010-04-27 09:58:20
    Od: =radek= <j...@t...pl>

    Dnia Tue, 27 Apr 2010 09:39:12 +0200, LEPEK napisał(a):

    > Bo odcieni "białego" jest najwięcej i najbardziej widać różnicę pomiędzy
    > odcieniami. Z czerwonym można się pomylić z doborem odcienia i
    > zabarwienia, a i tak niewprawne oko nawet tego nie wychwyci. Ale jak
    > biały "w szary" będzie na błotniku obok białego "w różowy" na drzwiach,
    > to każdy to zauważy.
    >
    > Pozdr,

    No właśnie. Nie mówiąc o lekkim żółknięciu w miarę upływu lat. Jak miałem
    otarcie na drzwiach, to lakiernik musiał całą połowę auta (w poziomie -
    niemal do szyb) polakierować, bo takie miał problemy z wycieniowaniem.
    A wybrałem polecanego lakiernika, mającego dobrą opinię.

  • 33. Data: 2010-04-27 11:53:39
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2010-04-25 12:36, kffiatek pisze:

    > Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od
    > "metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW?
    >
    > pozdrawiam

    Ja mam bialy lakier auto 13 letnie i jest ok, tylko ptaki sraja
    wyjatkowo na niego

    gregor

  • 34. Data: 2010-04-27 14:21:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin Jan" <t...@g...pl> wrote in message
    > Pszemol pisze:
    > /.../
    >
    > he he mnie to też dziwi że jest takie przyzwolenie na dopłaty za kolor
    > lakieru. Widocznie sprzedawcy mają się dobrze więc olewają klientów.

    Trzeba się targować i brać auto w cenie białego albo spadówa.

  • 35. Data: 2010-04-27 19:09:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "=radek=" <j...@t...pl> wrote in message

    > A zwykle przed sprzedażą auta stoją na placu przy fabryce 6 miesięcy?

    Stoją. Może nie zawsze 6 miesiecy, ale od momentu malowania
    przez inspekcję finalną, dostarczenei auta z fabryki do dilera mija
    sporo czasu i lakier powinien być już twardy.

    > Co do utwardzenia to myślałem w kategorii tygodni. Tydzień, dwa tygodnie.
    > Myślę że całkiem mozliwe, że auto może trafic do kupujacego w czasie
    > krótszym, niż 2 tyg po opuszczeniu fabryki. Może nawet krótszym niż
    > tydzień.

    Wystarczy porównać datę produkcji swojego auta z kalendarzem... :-)

    > Zaskoczę ciebie kolego, ale czarnym tez jeździłem. Jednak w poście była
    > mowa o białym aucie. Zresztą każde auto brudzi się tak samo szybko, uwazam
    > tylko, że a na białym widać to o wiele wyraźniej. Przykładowo takie ptasie
    > gówno, wżarte w lakier widać jak na dłoni po umyciu, na czarnym jest mniej
    > widoczne.

    Na białym. srebrnym czy szarym nie widać zwykłego kurzu jaki zbiera
    się na umytym aucie zaraz po wyjeździe z myjni. Czarne auto na drugi
    dzień już widać ze jest zakurzone - praktycznie trzeba codziennie myć
    aby było czyste.

  • 36. Data: 2010-04-27 23:23:40
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    W dniu 2010-04-27 09:34, LEPEK pisze:

    > święte słowa.
    > Szkoda, że takiego dystansu brakuje bardzo wielu ludziom.

    Nie no, nie o to mi chodziło. Mnie tam kolor obojętny, a biały niby jest
    najlepszy z tych, które są do wyboru, ale jeśli ma być jakiś gorszy i
    odpaść czy przerdzewieć po gwarancji, to wolę dopłacić i mieć inny.

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wychodzi mi na to, że raczej gorszy
    jakościowo nie jest, ale jak to czasem bywa, jednoznacznej odpowiedzi
    nie ma.

    kffiatek

  • 37. Data: 2010-04-28 08:23:33
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-04-27 19:09, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Stoją. Może nie zawsze 6 miesiecy, ale od momentu malowania
    > przez inspekcję finalną, dostarczenei auta z fabryki do dilera mija
    > sporo czasu i lakier powinien być już twardy.

    Są takie co stoją nawet dłużej, ale są też takie (większość), które nie
    stoją dłużej niż dzień/dwa i po transporcie są w rekach klienta po
    tygodniu/dwu od malowania.
    Co do twardości to co nieco się mylisz. Lakier jest odpowiednio twardy w
    maksimum 24 godziny od malowania (zarówno 1K jak 2K), bo w fabrykach
    samochodów nie używa się standardowych lakierów refinishowych, które
    rzeczywiście lubią trochę czasu dla pełnego utwardzenia, zwłaszcza jak
    lakiernik w garażu nie ma pieca :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l