  • 1. Data: 2010-04-25 11:36:19
    Temat: tdi 1.9 - dwumasa/sprzeglo - prosba o diagnoze
    Od: "news.gazeta.pl" <a...@g...pl>

    Witam
    Pacjent to golf variant 1.9 tdi 74kw
    Silnik atd skrzynia euh.
    Skrzynia rozleciala sie tak w skrocie (zablokowal mechanizm roznicowy -
    podobno nie jedyny moj przypadek)
    Zamontowalem uzywke (identyczna euh).
    Razem ze skrzynia rozpadla sie tarcza sprzegla. Ogladalem ze znajomym
    mechanikiem reszte - docisk dwumase, lozysko - i wygladalo ok wiec kupilem
    tylko tarcze zmontowalismy i prawie wszystko jest ok.
    Prawie bo :
    Cos terkocze po puszczeniu sprzegla. wciskam sprzeglo i ODRAZU jest cisza.
    Odrazu -czyli raczej nie jakis walek w skrzyni tylko albo lozysko oporowe
    albo dwumasa ?
    Na luzie jak puszczam sprzeglo w miejscu w ktorym zaczyna "brac" juz zaczyna
    terkotac. teraz zrobilem test zaciagam reczny wrzucam jedynke i puszczam
    sprzeglo, slucham. w tym przypadku sprzeglo nie terkocze czyli zaczyna
    dopiero jak zaczyna sie krecic tarcza sprzegla.
    Auto pozatym jezdzi ok nic nie szarpie jedynie przy hamowaniu silnikiem pod
    koniec schodzenia z obrotow (okolo 1tys - czasem cos uslysze wlasnie jakby
    dwumase)
    Wiem ze najlepiejbyloby zalozyc calosc nowa dwumasa/sprzeglo/docisk ale z
    kaska teraz troche kiepsko i jesli bym wiedzial ze to tylko lozysko chetnie
    bardzo wymienilbym tylko lozysko.
    Pozdrawiam
    PanAdol

  • 2. Data: 2010-04-25 20:55:12
    Temat: Re: tdi 1.9 - dwumasa/sprzeglo - prosba o diagnoze
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-04-25 11:36, news.gazeta.pl pisze:

> [...]
    > kaska teraz troche kiepsko i jesli bym wiedzial ze to tylko lozysko chetnie

    U mnie w Golfie 3 90KM jest identyko.
    Terkocze coś spod dekla skrzyni biegów, co to jeszcze nie doszedłem.
    Jak jest sprzęgło wciśnięte to nie terkocze, czy terkocze w czasie jazdy
    to nie wiem, niestety golf 3 tdi do najcichszych w środku nie należy ;)

    Niestety w moim przypadku nie terkocze to jak łożysko wyciskowe, gdyż je
    jakieś 15kkm temu wymieniałem zupełnie niepotrzebnie, ale jak skrzynia
    była na wierzchu to już wymieniłem ;)

    Pozdrawiam !!