  • 21. Data: 2015-09-24 14:04:31
    Temat: Re: Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "León J" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Cos chyba przesadziles z tym arykulem. Jakis konkretny cytat moze ?

    >To chyba nie kwestia ustawy, a brak Pani Anny S. na stanowisku
    >prezesa UKE.
    >Domyslam sié, ze uslug jest znacznie wiécej, ale wiékszosc nie jest
    >udostépniana i nawet o nich nie wiemy.

    TPSA miala ogolna niechec do udostepniania tych uslug. Cos sie wiec
    ustawa nie sprawdzila ... albo wydawalo Ci sie.

    Co do TP to nie wiem - nie, bo nie, czy chcieli uniknac sytuacji ze
    "sasiad ma, a ja place tyle samo i nie mam", planowali sprzedawac
    ekstra uslugi,
    czy po prostu chcieli miec jednolicie w calym kraju.
    A wtedy moze sie okazac, ze centrala owszem ma mozliwosc, ale po
    oplaceniu, czy jak chcecie miec pod numerem *65, to musicie za zmiane
    doplacic.

    >Chyba w 1998 czy w 1999 TPSA zdecydowala sié udostépnic abonentom
    >stacjonarnym prezentacje numerów poláczen przychodzacych, a przeciez
    >strowgery i ericsony zastápiono centralami >elektronicznymi z
    >zaimplementowaná uslugá prezentacji paré lat wczesniej.
    >Uslugi COLP i COLR dostépne sá tylko dla telefonów ISDN (dla PSTNów
    >nie sá dostépne).

    Moglo wtedy byc tak, ze wymaga to innego "wyposazenia koncowego" na
    centrali. A zakupiono zwykle.

    >Dawno temu w czasie pobytu w Królestwie Hiszpanii testowalem
    >tamtejsze telefony stacjonarne. I wszyscy abonenci mieli natychmiast
    >po podláczeniu telefonu dostépne wszystkie uslugi [z budek
    >przekierowan] lácznie z "gorácá liniá", "lokalnym porozumiewaniem
    >sié", numerami skróconymi, ACR, COLP, COLR i oczywiscie poláczeniem

    No coz, ja sie tam naczytalem o "opcjach obowiazkowych" w USA.
    Nowe centrale, nowe mozliwosci, dodatkowo platne ... ale wylaczyc nie
    mozna :-)

    >Jako ciekawostka byla mozliwosc oddzwonienia na poláczenie z nru
    >zastrzezonego. System billingowy centrali rejestrowal poláczenie z
    >nru zastrzezonego, ale go nie prezentowal, natomiast jezeli abonent
    >aktywnym COLP) po oddzwonieniu *69# mógl poznac jego numer.

    Chyba nie poznac numer, tylko uzyskac polaczenie.

    >Znajomi Hiszpanie pracujácy w Warszawie nie dziwiá sié juz niczemu,
    >tylko mówiá: "Estamos en Polonia y esto explica todo" - jestesmy w
    >Polsce i to wyjasnia wszystko. - Leon

    A u nich to niby nie ma specyfiki, dziwnej z kolei dla nas ?

    J.

  • 22. Data: 2015-09-26 21:26:08
    Od: León J <j...@t...pl>

    El jueves, 24 de septiembre de 2015, 14:04:35 (UTC+2), J.F. escribió:
> [...]
    > mozna :-)

    > Chyba nie poznac numer, tylko uzyskac polaczenie.
    Uzyskac poláczenie oczywiscie tez. Ale "caly smaczek" polegal na tym, ze mozna bylo
    poznac numer abonenta prywatnego (o ile nie mial aktywnego COLR):
    Abonent A ma aktywny CLIR i dzwoni do abonenta B.
    Abonent B nie ma aktywnego ACR (bo wtedy poláczenie nie doszloby do
    skutku), ale ma aktywny COLP.
    Abonent B widzi na wyswietlaczu "nr zastrzezony" - nie odbiera telefonu. Po
    chwili abonent B wybiera *69# i widzi nr abonenta A, z którym jest láczony.
    Usluga COLP pozwalala widziec z jakim numerem jest sié naprawde
    poláczonym - bardzo przydatne przy przekierowaniach (dzwonié do kogos na
    domowy stacjonarny, a widzé ze láczy mnie z jego komórkowym), poláczeniach
    z numerami typu 800xxxxxx, 801xxxxxx i numerami alarmowymi (np. wybranie
    998 z Mokotowa láczy z nrem 225967090 [Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza nr 9
    Panstwowej Strazy Pozarnej przy ul. Domaniewskiej 40A], a wybranie 998 z
    Bemowa láczy z nrem 225967070 [JRG nr 7 PSP przy ul. Powst. Sláskich 67]).
    - León J.

  • 23. Data: 2015-09-26 23:16:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Sep 2015 12:26:08 -0700 (PDT), León J napisał(a):

> [...]
    > poláczonym - bardzo przydatne przy przekierowaniach (dzwonié do kogos na
    > domowy stacjonarny, a widzé ze láczy mnie z jego komórkowym)

    Hm, ale to chyba nie powinno tak dzialac ?
    Czy to byl ISDN ? Bo w analogowym ... chyba nie bylo wysylania nr w
    przypadku wykrecania ...

    J.

  • 24. Data: 2015-09-30 23:07:37
    Od: León J <j...@t...pl>

    El sábado, 26 de septiembre de 2015, 23:16:49 (UTC+2), J.F. escribió:

> [...]
    >
    > Hm, ale to chyba nie powinno tak dzialac ?
    > Czy to byl ISDN ? Bo w analogowym ... chyba nie bylo wysylania nr w

    To byly telefony PSTN sieci Telefónica de Espana [dawniej Companía Telefónica
    Nacional de Espana (CTNE)].
    Podobne mozliwosci mialy w ostatnich latach Polski Ludowej i nieco pózniej telefony
    PSTN podláczone do sieci resortowych (tych, które mialy juz centrale cyfrowe).
    W TPSA (czy jak to sié teraz nazywa) uslugi COLP i COLR dostépne sá tylko
    dla telefonów ISDN, ale nawet dla ISDN nie jest dostépne poláczenie zwrotne
    *69#.
    Nie wiem jak jest obecnie w centralach resortowych. Wiem natomiast, ze ich
    (wybrani) abonenci majá zawsze dostépná uslugé CLIP. [Telefonowalem
    niedawno na nr 261xxxxxx z telefonu GSM córki, która ma aktywny CLIR.
    Pod koniec rozmowy pytanie do mnie: "A kontakt z panem jest na ten numer, który sié
    wyswietlil?"
    Ja: "Myslalem, ze zaden sié nie wyswietlil". Odpowiedz: "Wyswietlil sié numer
    79xxxxxxx wraz z informacjá, ze jest zastrzezony"]. - L. J.

  • 25. Data: 2015-10-01 00:25:26
    Od: i...@p...pl

    W dniu środa, 30 września 2015 23:07:40 UTC+2 użytkownik León J napisał:
> [...]
    > Ja: "Myslalem, ze zaden sié nie wyswietlil". Odpowiedz: "Wyswietlil sié numer
    > 79xxxxxxx wraz z informacjá, ze jest zastrzezony"]. - L. J.

    U nich dość powszechne jest CLIRO.

    Ircys

  • 26. Data: 2015-10-03 19:10:56
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 17 Sep 2015 14:33:46 -0700 (PDT), León J <j...@t...pl>
    wrote:

    >Operator ma obowiázek udostépniac wszystkie uslugi, które oferuje centrala -
    nakazuje mu to art. 171 ustawy "Prawo Telekomunikacyjne".

    Zacytujesz ten przepis? Nie mogę go zlokalizować w art 171.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl