  • 1. Data: 2010-01-24 22:10:14
    Temat: Bombowa różdżka
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    "Technologia z kart sklepowych

    Szef firmy ATSC Jim McCormick tłumaczył, że w detektorach używana jest
    specjalna karta elektroniczna, która wykrywa bomby. Reporterzy BBC
    przeprowadzili jednak z ekspertami szereg testów na ADE-651, które
    wykazały, że urządzenie nie działa prawidłowo. Komputerowe badania
    wykazały, że na karcie elektronicznej jest jedynie elektroniczny emiter
    sygnału, podobny do tych wykorzystywanych jako zabezpieczenie przed
    kradzieżą w sklepowych czipach, umieszczanych w produktach.

    Naukowiec z laboratorium komputerowego Uniwersytetu w Cambridge
    stwierdził, że oprócz tego rodzaju karty "nie znajduje się tam
    absolutnie nic". - To niemożliwe, żeby to urządzenie w jakikolwiek
    sposób cokolwiek wykryło. To nie ma nic wspólnego z wykrywaczem bomb -
    cytuje BBC opinię eksperta. Podobnego zdania jest główny brytyjski
    ekspert ds. materiałów wybuchowych, którego słowa cytuje BBC. - To
    całkowicie niemoralne. Rezultatem jest śmierć dziesiątek, jeśli nie
    setek ludzi - uważa Sidney Alford."

    niezły pomysł na elektroniczny biznes - puste pudełko, sterczący z niej
    drut i dowolna karta z glutem :-)

    90,BBC__Falszerstwo_i_korupcja_kosztowaly_zycie_sete
    k.html

    --
    Bogdan

  • 2. Data: 2010-01-24 22:43:18
    Temat: Re: Bombowa różdżka
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Jan 2010 23:10:14 +0100, BoDro wrote:
    >niezły pomysł na elektroniczny biznes - puste pudełko, sterczący z niej
    >drut i dowolna karta z glutem :-)

    Jeszcze lepszy pomysl to zaklocacze radarow.
    I jakze moralne, jesli nie dzialaja :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-01-24 22:51:41
    Od: mk <m...@o...pl>

    W dniu 2010-01-24 23:10, BoDro pisze:
> [...]
    > drut i dowolna karta z glutem :-)
    >
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,74899
    90,BBC__Falszerstwo_i_korupcja_kosztowaly_zycie_sete

    Artykuł w Gazecie kiepściutki.
    "Urządzenie nie działało prawidłowo" - grrrr....
    Toż to afera grubymi nićmi szyta...

    O sprawie lepiej poczytać tu:
    http://en.wikipedia.org/wiki/ADE_651

    Warto przyglądać się sprawie, bo zobaczymy jak wyglądać będzie
    praktyczne ponoszenie odpowiedzialności producenta urządzenia
    elektronicznego (?) za swój produkt...

    Ciekawe, czy urządzenia miało CE...

    pzdr
    mk

  • 4. Data: 2010-01-24 23:14:58
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    mk pisze:

    > O sprawie lepiej poczytać tu:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/ADE_651

    super :-)

    > Ciekawe, czy urządzenia miało CE...

    znaczy Cudownie Efektywne? Chyba miało :-)

    --
    Bogdan

  • 5. Data: 2010-01-24 23:15:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Jan 2010 23:51:41 +0100, mk wrote:
> [...]
    >
    >Warto przyglądać się sprawie, bo zobaczymy jak wyglądać będzie
    >praktyczne ponoszenie odpowiedzialności producenta urządzenia

    Ciekawe ciekawe .. bo nic nie pisza o wk* europejskim kliencie.
    A to chyba podstawa do dzialan karnych ?

    Czyzby zapomnial sie podzielic ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-01-25 10:04:00
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "mk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ponoszenie odpowiedzialności producenta urządzenia elektronicznego (?) za

    Chyba nie ma podstaw aby miało:
    - militarne chyba nie podlegają dyrektywom _pozwalającym_ oznaczyć produkt
    znakiem CE.
    - nie natknąłem się na informację, aby było wprowadzane na rynek europejski.
    P.G.

  • 7. Data: 2010-01-25 10:54:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Szybko się uczą od Chińczyków.
    Dzisiaj w sklepie oglądałem dość dokładnie dwa rodzaje kabli rozruchowych
    made in China.
    Jeden 100A drugi 200A. U Chińczyka amperaż kabla przekłada się na grubość
    izolacji.

    Marek

  • 8. Data: 2010-01-25 11:15:09
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

> [...]
    > made in China.
    > Jeden 100A drugi 200A. U Chińczyka amperaż kabla przekłada się na grubość

    Ciekawe jest to, że w kablach za 10zł są cztery krokodylki, których u nas
    nie kupisz za 10zł/szt.

  • 9. Data: 2010-01-25 12:22:08
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik mk napisał:

> [...]
    >
    > Warto przyglądać się sprawie, bo zobaczymy jak wyglądać będzie
    > praktyczne ponoszenie odpowiedzialności producenta urządzenia

    Dlaczego miało nie mieć? Dostarczę ci plastikowe pudełko z jednym
    guziczkiem. Krawędzie stosownie zaokrąglone, nadlewy zeszlifowane żebyś
    się nie pokaleczył, brak odłączalnych elementów - żeby dziecko czegoś
    nie połknęło. W środku nie będzie nic, zupełnie nic - i z czystym
    sumieniem wypisze deklarację zgodności CE - bo i czemu by nie - co to
    może zakłócić, komu zaszkodzić???

    --
    Darek

  • 10. Data: 2010-01-25 12:35:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jan 2010 12:15:09 +0100, William Bonawentura wrote:

    >Ciekawe jest to, że w kablach za 10zł są cztery krokodylki, których u nas
    >nie kupisz za 10zł/szt.

    To akurat normalne - wszedzie tak :-(
    Kupilem takie kable, przewody wymienilem, teraz mam prawie dobre kable
    .. bo te krokodylki ciut za tanie jednak :-)

    Jeszcze jeden chinski wynalazek - przezroczysta izolacja.
    Wydaje sie ze miedzi grubo .. a to chyba tylko efekt soczewki.

    J.