  • 1. Data: 2011-07-17 21:31:41
    Temat: Brak miejsca w dowodzie na pieczątki SKP
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <"hommer[SPAM_SIO]"@3star.net.pl>

    Mam taką sytuację: samochód będący moją własnością jest zarejestrowany
    na poprzedniego właściciela. Z uwagi na fakt braku konsekwencji
    nieprzerejestrowania w ciągu 30dni od zakupu chciałbym, aby tak
    pozostało. Jednak w dowodzie skończyły się miejsca na pieczątki z SKP.
    Wykonując przegląd dostałem zaświadczenie, które nie jest jawnie
    ograniczone czasowo, tzn. nie ma żadnej wzmianki o dacie ważności.
    Diagnosta na pytanie o termin ważności zaświadczenia podał 2tygodnie z
    tym, że mam wątpliwości, czy zrozumiał mnie poprawnie gdyż pytałem przed
    zrobieniem przeglądu, a sam przegląd wykonywał inny diagnosta, który nie
    wspomniał ani słowem o terminie ważności wystawionego zaświadczenia.

    Pytanie do grupowiczów: czy zaświadczenie z SKP o _poprawnym_ przejściu
    badania technicznego jest ograniczone czasowo, jeśli tak, to jaki jest
    termin ważności?
    Czy istnieją prawne zapisy mówiące o konsekwencjach nie "wbicia"
    przeglądu do dowodu przy braku miejsca na pieczątki?

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 2. Data: 2011-07-17 21:56:35
    Temat: Re: Brak miejsca w dowodzie na pieczątki SKP
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-07-17 21:31, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
> [...]
    > Czy istnieją prawne zapisy mówiące o konsekwencjach nie "wbicia"
    > przeglądu do dowodu przy braku miejsca na pieczątki?

    Tak, po okresie 30 dni przegląd jest nieważny.

  • 3. Data: 2011-07-18 10:06:50
    Temat: Re: Brak miejsca w dowodzie na pieczatki SKP
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    ""Michal \"HoMMeR\" Paszek"" <"hommer[SPAM_SIO]"@3star.net.pl> wrote in
    message news:ivvdau$c22$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Diagnosta na pytanie o termin waznosci zaswiadczenia podal 2tygodnie z
    > tym, ze mam watpliwosci, czy zrozumial mnie poprawnie gdyz pytalem przed
    > zrobieniem przegladu, a sam przeglad wykonywal inny diagnosta, który nie
    > wspomnial ani slowem o terminie waznosci wystawionego zaswiadczenia.
    > Pytanie do grupowiczów: czy zaswiadczenie z SKP o _poprawnym_ przejsciu
    > badania technicznego jest ograniczone czasowo, jesli tak, to jaki jest
    > termin waznosci?
    > Czy istnieja prawne zapisy mówiace o konsekwencjach nie "wbicia" przegladu
    > do dowodu przy braku miejsca na pieczatki?

    Jedyna konsekwencja jest mozliwosc zabrania DR przez upierdliwego
    policjanta. Moja zona ponad rok jezdzila "z karteczka".

    --
    Axel

  • 4. Data: 2011-07-18 12:12:53
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-07-18 10:06, Axel pisze:

    > Jedyna konsekwencja jest mozliwosc zabrania DR przez upierdliwego
    > policjanta. Moja zona ponad rok jezdzila "z karteczka".

    Miała w tym czasie jakies kontrole?

  • 5. Data: 2011-07-18 12:42:07
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Mon, 18 Jul 2011, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote:

    > Miała w tym czasie jakies kontrole?

    Miałem podobną sytuację, z tym, że auto było zarejestrowane na mnie. W DR
    skończyło się miejsce na pieczątki, pojechałem do SKP, dostałem karteczkę
    o pozytywnym przejściu przeglądu i jeździłem z tą karteczką prawie rok. W
    tym czasie byłem dwukrotnie (!) kontrolowany przez policję, za pierwszym
    razem policjant nawet okiem nie mrugnął, za drugim zwrócił mi uwagę, że
    powinienem wymienić dowód na nowy, ale też skończyło się bez żadnych
    konsekwencji. Nie wiem niestety, czy to wynikało tylko z mojego szczęścia,
    czy z obowiązujacych przepisów :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 6. Data: 2011-07-18 12:57:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" napisał w wiadomości
> [...]
    >też skończyło się bez żadnych konsekwencji. Nie wiem niestety, czy to
    >wynikało tylko z mojego szczęścia, czy z obowiązujacych przepisów :)

    Przepisuy ustawowe sa takie, ze wlasciciel ma obowiazek dokonac
    badania technicznego auta w odpowiednim terminie (starsze to "co rok")
    .. i tyle.
    Skoro ma karteczke to niewatpliwie przedstawil.

    Owszem, policjant moglby dowod zabrac, urzednik powolac sie na inne
    przepisy, w ktorych ponoc karteczka wazna miesiac, odbior moze byc
    zwiazany z wycieczka 500km i dwoma dniami urlopu, wiec moze lepiej
    dowod wymienic :-)

    J.

  • 7. Data: 2011-07-18 13:10:41
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Mon, 18 Jul 2011, J.F wrote:

> [...]
    > przepisy, w ktorych ponoc karteczka wazna miesiac, odbior moze byc
    > zwiazany z wycieczka 500km i dwoma dniami urlopu, wiec moze lepiej dowod

    A tak z czystej ciekawości, znasz może konkretny przepis, który o tym
    mówi?

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 8. Data: 2011-07-18 15:43:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" napisał w wiadomości grup
    n.astro.amu.edu.pl...
    On Mon, 18 Jul 2011, J.F wrote:

    >A tak z czystej ciekawości, znasz może konkretny przepis, który o tym
    mówi?

    Art. 132.
    1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w
    razie:
    2) stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w
    wyznaczonym terminie lub termin badania nie został wyznaczony
    prawidłowo;
    7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają
    stanowi faktycznemu.

    Jak nie 2), bo faktycznie dyskusyjne, to juz na pewno 7) - data
    nastepnego badania nie odpowiada stanowi faktycznemu :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-07-18 17:45:41
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <"hommer[SPAM_SIO]"@3star.net.pl>

    W dniu 2011-07-18 15:43, J.F pisze:

    > Jak nie 2), bo faktycznie dyskusyjne, to juz na pewno 7) - data
    > nastepnego badania nie odpowiada stanowi faktycznemu :-)

    Ależ jak, skoro na zaświadczeniu jest wpisany dużymi cyframi termin
    następnego badania? :) Skoro można uznać na podstawie zaświadczenia, że
    przegląd został wykonany, to dlaczego nie można by uznać terminu
    następnego badania?
    Nic to, potestuję i na razie nie będę przerejestrowywał. Wszak 230zł
    piechotą nie chodzi, a mandat za brak dowodu/przeglądu to 50zł.
    Wycieczka do WK 500km też raczej mało prawdopodobna, bo przemieszczam
    się w promieniu 100km od WK.

    Dzięki za info.

  • 10. Data: 2011-07-18 18:18:24
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Mon, 18 Jul 2011, J.F wrote:

    > Jak nie 2), bo faktycznie dyskusyjne, to juz na pewno 7) - data nastepnego
    > badania nie odpowiada stanowi faktycznemu :-)

    Ale jak nie odpowiada, skoro na zaświadczeniu też jest wyraźnie napisane,
    że następne badanie ma być za rok? ;-)

    Pozdrawiam :)

    W.