  • 101. Data: 2012-08-06 14:54:28
    Temat: Re: Brak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-08-06 14:34, Kviat pisze:
    [...]
    > Udzielane bez patrzenia na realną gospodarkę, czyli np. bez
    > odpowiedniego zabezpieczenia, bez należytego sprawdzenia zdolności
    > kredytowej, wręcz patologicznego namawiania do brania kredytów
    > (kupowania domów) przez ludzi (firmy), które na kredyt nie stać.

    I oferowanie stopy procentowej niższej niż rynkowa. Pieniądza jest
    więcej, więc kosztuje mniej. A może być go dowolnie dużo, bo zależy
    tylko od parametrów, które sterują szybkością kreacji.

    Pieniądz oparty na jakiś dobrach (np. złocie) jest kreowany w takim
    tempie, w jakim faktycznie rośnie gospodarka.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 102. Data: 2012-08-06 15:28:30
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2012-08-06 14:43, Roman W pisze:

> [...]
    oderwaniu od realnej gospodarki",

    > To jest Twoja prywatna opinia,

    "Swiat w ogole jest pelen problemow, stary."

    > w dodatku to sie ma nijak do tego, czy banki "kreuja pieniadz z powietrza", czy
    nie.

    Ale zrozumiałeś, że to była odpowiedź na twoje: nie jest "w oderwaniu od
    realnej gospodarki", która to właśnie nijak się ma faktu kreowania
    pieniądza, ponieważ właśnie jest nieprawdziwa?

    I kto tu ma problemy z logicznym myśleniem?

    > No i co z tego?

    To z tego, że kreowanie pieniądza jest (niestety) robione w oderwaniu od
    realnej gospodarki.
    Chyba, że "realna" to znaczy taka, która uwzględnia również patologię
    (niekoniecznie jako przestępstwo), to wtedy zgoda: nadmierne kreowanie
    pieniądza z niczego jest patologią, a ta jako część realnego życia jest
    również częścią realnej gospodarki. Tylko wtedy i w takim kontekście
    masz rację.
    Choćbyś nie wiem jak mocno tupał nogą, banki nadal tworzą pieniądz z
    niczego. I twoja wiara w to, że tak nie jest niczego nie zmienia.

    > Odroznij zjawisko od opisu zjawiska. Masz duze problemy z logicznym mysleniem,
    troche nie ma sensu dalej dyskutowac.

    Może masz rację. Trudno rozmawia się z kimś, kto nie rozumie, że opis
    zjawiska kreacji pieniądza opisuje zjawisko kreacji pieniądza.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 103. Data: 2012-08-06 17:18:22
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, August 6, 2012 1:54:28 PM UTC+1, Paweł Kierski wrote:

    > Pieni�dz oparty na jaki� dobrach (np. z�ocie) jest kreowany w takim
    >
    > tempie, w jakim faktycznie ro�nie gospodarka.

    Produkcja zlota ma niewiele wspolnego z tempem wzrostu calej gospodarki.

    RW

  • 104. Data: 2012-08-06 18:17:31
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 06 Aug 2012 08:58:30 +0200, Pawe? Kierski <n...@p...net>
    wrote:

> [...]
    -reveal-a-risk-few-expected/?hp

    oprogramowania uzywanego przez brokerow i dealerow na Wall Street. Czy takie odgorne
    zalecenia moga byc skuteczne?

    >Żeby było coś on-topic:
    >
    >Uważam, że to nie zadziała. Bo niby kto i jak to zweryfikuje? Jakie
    >będą testy akceptacyjne, przez kogo tworzone? Zapewne skończy się na
    >"malowaniu trawy na zielono" - jak to np. w przypadku większości
    >elementów kontroli GIODO.

    jak ktos madry powiezial, "testowanei moze tylko wykryc OBECNOSC
    bledow, natomiast nie moze wykazac ich NIEOBECNOSCI".

    Co nie znaczy ze nie nalezy testowac.

    Zas jak idzie o "odgorne zalecenia"... jak sie pisze kontrakt, to w
    kontrakcie jest "accetpance test". To znaczy, czego klient wymaga od
    systemu aby system byl pzrez klienta przyjety, i aby klient zaplacil.
    Gdy dostawca oprogramowania kontrakt podpisze, to musi sie z niego
    wywiazac. Pzredmiotem "acceptance test" moga byc dowolne testy
    przedstawione przea klienta - oczywiscie, przedstwaione w momencie
    podpisywania kontraktu

    A.L.

  • 105. Data: 2012-08-06 21:51:30
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 06 Aug 2012 02:59:23 -0700, Roman W napisal:

    > A jak to dziala w przypadku np. certyfikatow SAS-70 czy ISO?

    Sorry że bez konkretów, ale z ISO miałem przyjemność od strony
    praktycznej, w więcej niż jednym przypadku.

    W jednym ISO potwierdzało istniejącą jakość, pozostałe też
    otrzymały ISO. Oczywiście formalnie muszą istnieć procesy itd.

    Edek

  • 106. Data: 2012-08-06 21:57:59
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-06, Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> wrote:
    > Nie? To skąd się biorą problemy banków (a raczej ich klientów :/)?

    Problemy klientów biorą się z ich własnej głupoty.
    Problemy banków biorą się z głupoty ich klientów (fachowo mówiąc:
    ze słabego portfela).

    Ostatnie problemy kredytowe banków wynikały stąd, że banki zbyt
    optymistycznie pożyczały pieniądze. Oczywiście pożyczały je tylko
    tym, którzy mieli szanse je zwrócić (inaczej interes nie ma sensu).
    Jednak klienci (głównie w bardzo konsumpcyjnej Ameryce) brali te
    pieniądze, ale zupełnie nie przejmowali się spłatami ("jesteśmy
    potęgą, podbiliśmy świat - jakoś to będzie!").

> [...]
    > kredytowej, wręcz patologicznego namawiania do brania kredytów
    > (kupowania domów) przez ludzi (firmy), które na kredyt nie stać.

    Ale po co bank miałby rozdawać kasę bez opamiętania?
    Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z prostego faktu: bank nie zarabia
    na *pożyczaniu* pieniędzy. Bank zarabia na ich *odzyskiwaniu*.

    Bank po to zatrudnia analityków, żeby wiedzieć ile i komu może
    pożyczyć, żeby bank mógł zarobić.

    Klient m.in. od tego ma mózg, żeby wybierać banki z dobrym portfelem
    (po to są publikowane rankingi, ratingi itp).

    I to wszystko może świetnie działać, czego dowodem są kraje z zerową
    lub znacznie niższą niż w Polsce stopą rezerw minimalnych. Faktyczna
    stopa rezerw w tych krajach wynosi właśnie około 3%, czyli jest to
    racjonalna wartość.

    > Kreacja pieniądza jest w oderwaniu od realnej gospodarki, bo życie nie
    > jest czarno-białe (jak wolisz zero-jedynkowe :)). Problemem jest
    > utrzymanie tego w ryzach, co nie zawsze się udaje i staje się coraz
    > trudniejsze.

    No ale co Ty wiesz o tej realnej gospodarce, skoro głosisz takie tezy?
    Na pewno nie czerpiesz swojej wiedzy ze studiów ekonomicznych ani
    literatury fachowej. Ekonomia nie jest nauką trudną, ale i tak zbyt
    skomplikowaną, aby postrzeganie "na chłopski rozum" wystarczało.

    > Jeszcze raz: podaj źródła, które zaprzeczają temu, że banki tworzą
    > pieniądz z niczego.

    Banki nie tworzą pieniądza z niczego. Banki *wyceniają* zdolność
    kredytową klientów. Nie ma to przełożenia w żadnej materialnej wartości,
    ale ma przełożenie w wartościach niematerialnych: np. w prawie.

    pozdrawiam,
    PK

  • 107. Data: 2012-08-07 00:25:13
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2012-08-06 21:57, PK pisze:

    > Problemy klientów biorą się z ich własnej głupoty.
    > Problemy banków biorą się z głupoty ich klientów

    Jasne, a banki to siedlisko wszelkiej dobroci, mądrości, uczciwości i
    działalności charytatywnej.

    > (fachowo mówiąc:
    > ze słabego portfela).

    Albo z głupoty, niedouczenia i pazerności bankowców.
    (Ups... przepraszam, pewnie jesteś bankowcem, znaczy się w banku
    pracujesz - używasz fachowego języka)

    > Ale po co bank miałby rozdawać kasę bez opamiętania?

    A kto tu mówi o rozdawaniu kasy?
    Zapis księgowy nie jest rozdawaniem kasy...

    > Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z prostego faktu: bank nie zarabia
    > na *pożyczaniu* pieniędzy. Bank zarabia na ich *odzyskiwaniu*.

    Czy ty ekonomii uczyłeś się w średniowieczu?
    Przecież to podstawy! Gdyby nie ograniczenia prawne, to banki właśnie
    udzielałyby kredytów bez opamiętania. Koszt udzielenia kredytu to koszt
    zapisu księgowego - kreacja pieniądza właśnie.
    Spłacony kredyt z odsetkami to czysty zysk z odsetek. Niespłacony - to
    tylko rubryka w tabelce w księgowości.
    Odzyskiwanie niespłaconych kredytów od niewypłacalnych klientów to koszt
    i to duży. Na tym się nie zarabia. Co oczywiście nie oznacza, że nie
    warto ścigać dłużników w ogóle - nikt by nie spłacał.

    Zacznij myśleć o pieniądzu w oderwaniu od banknotów i monet to zrozumiesz.

    > Bank po to zatrudnia analityków, żeby wiedzieć ile i komu może
    > pożyczyć, żeby bank mógł zarobić.

    I to dlatego udzielają kredytów głupim klientom?
    To może jednak zatrudnia głupich analityków, którzy nie wiedzą ile i
    komu można pożyczyć, skoro jednak pożyczają głupim klientom?

    > Klient m.in. od tego ma mózg, żeby wybierać banki z dobrym portfelem
    > (po to są publikowane rankingi, ratingi itp).

    Skoro piszesz, że są banki z dobrym portfelem, to znaczy, że dopuszczasz
    myśl, że są też ze złym. To pewnie wina głupoty klientów...
    Głupi klienci robią problemy bankom, czy głupi bankowcy udzielają
    kredytów nie tym co powinni i dlatego mają "zły portfel"?

    Kolejny utopista :)
    A teraz wróć na ziemię i przyjmij do wiadomości, że:
    1) nie wszyscy mają tak sprawny mózg jak ty i banki to wykorzystują
    2) są tacy, którzy mają tak samo sprawny jak twój, a może nawet
    bardziej, ale w innej dziedzinie i banki to wykorzystują
    3) jak bank pada (bo np. zatrudnił nieuczciwych i głupich bankowców), to
    te publikowane rankingi, ratingi i inne sratingi możesz sobie jako
    klient wsadzić tam, gdzie pan majster może cię kopnąć w dupę

    > No ale co Ty wiesz o tej realnej gospodarce, skoro głosisz takie tezy?
    > Na pewno nie czerpiesz swojej wiedzy ze studiów ekonomicznych ani
    > literatury fachowej.

    Ale to tylko twoje wrażenie, bo nie ogarniasz tego o czym piszę. Nie
    przejmuj się.

    > Ekonomia nie jest nauką trudną, ale i tak zbyt
    > skomplikowaną, aby postrzeganie "na chłopski rozum" wystarczało.

    Tak, tak. I klienci banku też są głupi :)

    > Banki nie tworzą pieniądza z niczego. Banki *wyceniają* zdolność
    > kredytową klientów.

    I zapewne wiesz, że oprócz wyceniania zdolności kredytowej, uwaga! dają
    też kredyty...

    > Nie ma to przełożenia w żadnej materialnej wartości,

    No wreszcie! Bingo!

    > ale ma przełożenie w wartościach niematerialnych: np. w prawie.

    Znaczy nie udzielają kredytów tylko porady prawne?
    Co to ma być? Jakaś nowomowa bankowo-marketingowa?

    Na pewno nie czerpiesz swojej wiedzy ze studiów ekonomicznych ani
    literatury fachowej skoro głosisz takie tezy.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 108. Data: 2012-08-07 08:25:52
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    W artykule <s...@j...net> Stachu 'Dozzie' K. napisal(a):

    > W normalnej sytuacji możliwość wzrostu o 300% ceny dobra podstawowego,
    > takiego jak chleb, jest raczej niewielka. Ale zauważ, że od pewnego
    > czasu świat znajduje się w sytuacji niezbyt normalnej, (cokolwiek
    > w ekonomii miałoby to znaczyć), gdzie całe państwa mogą sobie radośnie
    > zbankrutować.

    Historia pokazuje że całe państwa bankrutowały już wielokrotnie,
    np. Argentyna dekadę temu czy Rosja pod koniec lat 90-tych, ale jest
    też wiele innych. Choćby ta nieszczęsna Grecja, która na początku
    wieku wręcz zbankrutowała całą ówczesną unię monetarną LMU.

    http://dwagrosze.com/2012/08/komedya-wokol-oplakaneg
    o-stanu-grecyi.html

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc-(szympans)-kuciak.net
    Piotr M Kuć

  • 109. Data: 2012-08-07 08:49:30
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-08-06 17:18, Roman W pisze:

    > Produkcja zlota ma niewiele wspolnego z tempem wzrostu calej gospodarki.

    A produkcja pieniądza papierowego ma?

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 110. Data: 2012-08-07 08:52:31
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-08-06 18:17, A.L. pisze:

> [...]
    > wywiazac. Pzredmiotem "acceptance test" moga byc dowolne testy
    > przedstawione przea klienta - oczywiscie, przedstwaione w momencie

    100% zgody. Problem w pokryciu testami akceptacyjnymi systemu. Przy
    odgórnym obowiązku testowania będzie ciśnienie na pisanie systemu "pod
    testy" - ewentualne dodatkowe ficzery mogą leżeć odłogiem.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net