  • 1. Data: 2012-08-03 16:44:55
    Temat: Brak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    http://dealbook.nytimes.com/2012/08/02/errant-trades
    -reveal-a-risk-few-expected/?hp

    Jest mowa o wprowadzeniu regulacji wymuszajacych dokladne testowanie oprogramowania
    uzywanego przez brokerow i dealerow na Wall Street. Czy takie odgorne zalecenia moga
    byc skuteczne?

    RW

  • 2. Data: 2012-08-03 17:49:18
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 3 Aug 2012 07:44:55 -0700 (PDT), Roman W napisał(a):

> [...]
    uzywanego przez brokerow i dealerow na Wall Street. Czy takie odgorne zalecenia moga

    To jest ogolnie kicha.
    Gdybym mogl, to zburzylbym gieldy, banki i zasady kusu walut...
    Nikt nie powie mi, że bochenek chleba w poniedziałek koszyje 1zł, a w
    piątek 3zł, bo tak stoi waluta PLN na rynkach.
    Za za qrwa pierdolenie!

  • 3. Data: 2012-08-03 17:56:17
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    http://www.youtube.com/watch?v=r6hz2hLsNp8

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2012-08-03 19:26:41
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 3 Aug 2012 17:49:18 +0200, Jacek <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    >Nikt nie powie mi, że bochenek chleba w poniedziałek koszyje 1zł, a w
    >piątek 3zł, bo tak stoi waluta PLN na rynkach.

    Nie zapomnij rozneiz o postulacie powrotu do slawojek!

    A.L.

  • 5. Data: 2012-08-03 21:44:22
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-08-03 17:49, Jacek pisze:

    > Gdybym mogl, to zburzylbym gieldy, banki i zasady kusu walut...

    Jeśli nie potrafisz korzystać z ich dobrodziejstw (czyt. zarabiać na
    tym), to dlaczego chcesz zabrać taką możliwość innym? Zazdrość? :P

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 6. Data: 2012-08-03 22:01:19
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 03-08-2012 21:44, Przemek O wrote:

    > Jeśli nie potrafisz korzystać z ich dobrodziejstw (czyt. zarabiać na
    > tym), to dlaczego chcesz zabrać taką możliwość innym? Zazdrość? :P

    Jesli zasady nie pozwalaja Ci krasc to dlaczego innym zabraniasz ?

    Pozdrawiam

    Marek

  • 7. Data: 2012-08-04 05:27:26
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 03 Aug 2012 12:26:41 -0500, A.L. napisał(a):

> [...]
    zalecenia moga byc skuteczne?

    > Nie zapomnij rozneiz o postulacie powrotu do slawojek!

    Weź proszę odnieś się do mojego przykładu ceny bochenka chleba.
    Potrafisz logicznie wytłumaczyć cenę z poniedziałku i 4 dni później z
    piątku?

  • 8. Data: 2012-08-04 10:01:21
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-08-03 22:01, Marek Borowski pisze:

    > Jesli zasady nie pozwalaja Ci krasc to dlaczego innym zabraniasz ?

    Zasady elementarnej kultury i współżycia społecznego a normalne
    narzędzia rynku kapitałowego to troszkę coś innego.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 9. Data: 2012-08-04 10:04:51
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-08-04 05:27, Jacek pisze:

    > Weź proszę odnieś się do mojego przykładu ceny bochenka chleba.
    > Potrafisz logicznie wytłumaczyć cenę z poniedziałku i 4 dni później z
    > piątku?

    A gdzie niby tak było / jest?
    Zakładając, że chleb (mąką czy inne składniki) nie jest importowany to
    nie ma możliwości żeby doszło do takiej sytuacji. A nawet jeśli jest
    import jakiegoś produktu, to pomijając hiperinflację, taka różnica ceny
    nie jest w stanie wystąpić naturalnie.
    Rozumiem, że jednocześnie prawo podaży i popytu też należy znieść? Cena
    stała - urzędowa? Ja już gdzieś to widziałem.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 10. Data: 2012-08-04 12:02:25
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-08-04, Przemek O <p...@o...eu> wrote:

> [...]
    > nie ma możliwości żeby doszło do takiej sytuacji. A nawet jeśli jest
    > import jakiegoś produktu, to pomijając hiperinflację, taka różnica ceny

    Ale zdajesz sobie sprawę z faktu, że w takiej Polsce nie tylko władze
    mają (faktyczną, niekoniecznie ustawową) możliwość emisji pieniędzy? Na
    przykład bank może, zdaje sie, wziąć pożyczkę, a potem udzielić pożyczek
    na dziesięciokrotność tej kwoty, na przykład innym bankom, które mogą
    udzielić pożyczek na dziesięciokrotność pożyczonych kwot.

    Państwo wcale nie ma wyłącznej kontroli nad występowaniem hiperinflacji
    i nie wiem, czy to takie nienaturalny dla rynku kapitałowego zjawisko.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot