  • 51. Data: 2012-08-04 20:07:57
    Temat: Re: Brak testow przed odpaleniem nowej wersji w produkcji kosztuje
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 4 Aug 2012 18:07:07 +0200, Jacek <a...@o...pl> wrote:

    >Zużyty kapitał?
    >To oblicz ile Netia ma zapłacić TP za korzystanie z łącz.
    >Kto wybudował łącza TP (czyli prlowskie)?
    >Jak należy obliczyć koszt wybudowania?
    >Człowieku, policz nsajpierw, a potem pisz tutaj.

    A CO TO QUUUU... MA WSPOLNEGO Z PROGRAMWOANIEM?...

    A.L.

  • 52. Data: 2012-08-04 20:08:22
    Od: A.L. <l...@a...com>

  • 53. Data: 2012-08-04 20:15:16
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 4 Aug 2012 18:08:45 +0200, Jacek <a...@o...pl> wrote:

    >A ja nie pozdrawiam i z szacunkiem mam Ciebie 'gdzieś'.

    A ja mam ciebie w KF. Jestes gorszy spamer innych. Tamci inni chociaz
    pisza o programowaniu

    A.L.

  • 54. Data: 2012-08-04 20:30:43
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 04 Aug 2012 18:14:27 +0200, Przemek O napisał(a):

> [...]
    > wychodzi że ta mąka jest delikatnie droższa.
    >
    > Teraz sam chleb, piekarz Zimbabwe wypiecze go w piecu chlebowym i sam go
    > sprzeda. W USA piekarnia ma sprzęt którego wartość trzeba amortyzować,
    > ktoś musi prowadzić księgowość, że o ubezpieczeniach nie wspomnę. A
    > teraz ten chleb trzeba rozwieść po sklepach, które też chcą na tym
    > zarobić...
    >
    > Tak więc i ile czas i nakład pracy na samo wypieczenie chleba, to koszty
    > wytworzenia i dystrybucji są zdecydowanie różne.
    >
    > Oczywiście przykład jest przejaskrawiony, nie znam sytuacji gospodarczej

    Nie tylko przejaskrawiony, ale wrecz falszywy. Z pewnoscia wszelka
    automatyzacja i uprzemyslowienie _obniza_ koszty produkcji wzgledem tych
    wytwarzanych starymi metodami. Czyli de facto powoz konny bedzie w
    rzeczywistosci kosztowniejszy niz transport traktorem i reszta tak samo,
    wlacznie z doliczeniem amortyzacji. Kosztowniejszy w sensie uniwersalnym,
    czyli nie zwiazanym z miejscem na ziemi. Bo zeby realnie porownac koszty
    trzebaby porownac koszty obu metod produkcji w jednym miejscu swiata.

    btw jest cos takiego jak Fair Trade: http://pl.wikipedia.org/wiki/Fair_Trade
    i produkty z tym logo sa drozsze od produktow fabrycznych, choc takze lepsze
    pod wieloma wzgledami.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 55. Data: 2012-08-04 20:33:49
    Od: lolo <n...@n...com>

    > Wszędzie są koszty produkcji.
    > W Zimbabwe, w Trinidadzie i w USA.
    > I we wszystkich tych miejscach, żeby wyprodukować bochenek chleba, trzeba:
    > (qrwa mać)
    > - mąki,
    > - maku,
    > - pracyvpiekarza,
    > - prądu do pieca,
    > - etc, etc.
    >
    > I w Zimbabwe i w Memphis.
    >
    > Wszędzie potrzebne są te elementy.
    > Co jest grane, że nikt nie rozumie tak prostej rzeczy?

    Co z Tobą? Nie rozumiesz, że koszt tych elementów w różnych miejscach
    może być diametralnie różny? Nie słyszałeś o taniej sile roboczej w
    Chinach, tanim gazie w Rosji i innych "anomaliach" czynników cenotwórczych?

    Piekarz w Zimbabwe będzie robił za nieporównywalnie mniejsze pieniądze,
    bo będzie chciał zarabiać podobnie lub lepiej do sąsiadów, by żyć z dnia
    na dzień na podobnym do nich poziomie (potrzeby,wydatki,rozrywki)
    załóżmy sobie jakąś średnią krajową - amerykanin tak samo, teraz
    wystarczy, że porównasz sobie średnie zarobki w tych krajach - proporcja
    rzędu krotności lub wręcz kilkunastokrotności.

    Jak tak prosto liczysz to zawartość procentową robocizny z cenie
    produktu w uproszczeniu przyjmij tę samą a wtedy z samego kosztu
    robocizny możesz ekstrapolować cenę produktu - nie będzie taka sama -
    dziwne czy oczywiste ??? Pozostałe składniki też mają bardzo różne ceny
    wynikające z dostępności technologi, podaży, popytu itp.

    Może się oczywiście okazać, że chleb w stosunku do zarobków w
    biedniejszych krajach jest droższy, bo produkcja masowa jest tańsza,
    mniej pracochłonna, mniej marnowania energii - możesz to zauważyć choćby
    w markecie, chleb tam dostępny często oferowany jest kilkadziesiąt
    groszy taniej niż gdzie indziej, ale czy to taki sam chleb? Dodaj sobie
    też politykę firmy, która właśnie tym chlebem przyciąga klientów na
    codzienne zakupy. Nic nie jest proste, oczywiste i bezpośrednio
    porównywalne.

  • 56. Data: 2012-08-04 22:13:39
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-08-04 18:10, PK pisze:

    > Oczywiście. I potrojenie cen w kilka dni też jest "nienormalne", więc
    > w czym problem?
    > Obserwujesz takie wahania codziennie w osiedlowym sklepie?

    A co się mnie czepiasz? Czy ja wyskoczyłem z tym bzdetem o potrojeniu
    ceny? Tylko totalny ignorant w dziedzinie ekonomii może takie bajki
    opowiadać i mieć jeszcze o to pretensje do świata.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 57. Data: 2012-08-04 22:31:39
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-08-04 20:30, R.e.m.e.K pisze:
> [...]
    > czyli nie zwiazanym z miejscem na ziemi. Bo zeby realnie porownac koszty
    > trzebaby porownac koszty obu metod produkcji w jednym miejscu swiata.

    Nie zgodzę się że fałszywy. Produkcja na małą skalę tradycyjnymi
    metodami jest tańsza przy założeniu ograniczenia się do lokalnych
    zasobów (zarówno zakupu jak i sprzedaży).
    To że ceny takich produktów są wyższe w krajach ekonomicznie i
    gospodarczo rozwinietych, powodowane jest modą na "naturalne" i
    "ekologiczne" oraz rekompensatą niskiej produkcji (czyli niskich zysków).
    Dziwnym trafem, od dłuższego czasu żona serwuje mi chleb pieczony w domu
    (w odpowiedniej maszynce). Przy założeniu, że większa produkcja obniża
    koszty, nie powinno mi się to opłacać. Jednak po przeliczeniu, chleb
    pieczony w domu jest około 2/3 tańszy od tego ze sklepu. A przy okazji
    nie muszę się martwić o jego jakość.

    > btw jest cos takiego jak Fair Trade: http://pl.wikipedia.org/wiki/Fair_Trade
    > i produkty z tym logo sa drozsze od produktow fabrycznych, choc takze lepsze
    > pod wieloma wzgledami.

    Przysłuchiwałem się kiedyś rozprawie na ten temat. Wszystko fajnie do
    momentu gdy chodzi o ochronę pracowników na plantacjach (które pośrednio
    są własnością koncernów międzynarodowych) ale nie gdy sztucznie chce się
    wprowadzać jedynie słuszny system ekonomiczny. Na Fair Trade jest moda,
    tak samo jak na "ekologiczne" produkty, jajka "z wolnego chowu" i nie
    kupowanie bananów Doyle czy produktów Monsanto.
    Dla mnie ta idea jest słuszna, tylko dają im rybę zamiast wędki. W
    myśleniu długofalowym - szykują sobie rynki zbytu.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 58. Data: 2012-08-04 22:40:04
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Saturday, August 4, 2012 7:06:53 PM UTC+1, A. L. wrote:

    > A CO TO QUUUUU... MA WSPOLNEGO Z PROGRAMOWANIEM????

    No wlasnie. Chcialem porozmawiac o tym, na ile mozna wymusic prawnie dokladne
    testowanie oprogramowania, jak by to moglo wygladac.

    No ale jestem glupi, powinienem byl sie spodziewac, ze dajac przyklad rodem z Wall
    Street, dostane amatorska dyskusje o ekonomii, z nieodlaczna napierdalanka anarchisci
    kontra Austriacy.

    RW

  • 59. Data: 2012-08-04 22:40:23
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-08-04 18:42, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Możliwą (choć pewnie nie jedyną możliwą) przyczyną jest właśnie
    > inflacja.

    Tak, zgoda.

    > ^^^^^^^^^^^^^^^-- jedno zero za dużo
    >
    > Bank ma obowiązek mieć zabezpieczenie i nie może sobie ot-tak pożyczać
    > pieniędzy, ile mu się uwidzi. Z tym, że kiedyś zabezpieczenie miało
    > wynosić 100% kwoty udzielonych kredytów.

    Fakt, jedno zero za dużo.
    A co do reszty, przecież to Ty napisałeś:
    "Na przykład bank może, zdaje sie, wziąć pożyczkę, a potem udzielić
    pożyczek na dziesięciokrotność tej kwoty, na przykład innym bankom,
    które mogą udzielić pożyczek na dziesięciokrotność pożyczonych kwot."
    To się przypadkiem nie kłóci z tym co teraz piszesz?

    > W normalnej sytuacji możliwość wzrostu o 300% ceny dobra podstawowego,
    > takiego jak chleb, jest raczej niewielka. Ale zauważ, że od pewnego
    > czasu świat znajduje się w sytuacji niezbyt normalnej, (cokolwiek
    > w ekonomii miałoby to znaczyć), gdzie całe państwa mogą sobie radośnie
    > zbankrutować.

    Z jednej strony masz rację, z drugiej te kraje ambitnie od wielu lat
    pracowały na taką sytuację. Więc nie jestem przekonany czy to sytuacja
    nienormalna czy po prostu konsekwencja wcześniejszych działań.
    Inna bajka, że dzisiaj cała gospodarka to naczynia połączone i tak do
    końca chyba nikt nie jest w stanie przewidzieć konsekwencji takiego
    bankructwa.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    PS. To już chyba naprawdę OT :)

  • 60. Data: 2012-08-04 22:41:15
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-08-04 20:06, A.L. pisze:

    > A CO TO QUUUUU... MA WSPOLNEGO Z PROGRAMOWANIEM????
    >
    > A.L.

    Jak 99% dyskusji na grupie - nic.
    Ale przynajmniej lepsze od narzekania na służbę zdrowia, dresy i kleszcze.