  • 21. Data: 2011-05-27 17:53:27
    Temat: Re: Bufor RS-485
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Andrzej W." <a...@w...pl> wrote in message
    news:iroggv$fvc$1@mx1.internetia.pl...

    > Czytam tak, czytam i wychodzi mi, że RS485 może być jednak full-duplex.

    Opisz mi proszę, w jaki sposób będziesz słuchał mastera i mu odpowiadał
    JEDNOCZEŚNIE za pomocą JEDNEJ pary przewodów w RS485...

  • 22. Data: 2011-05-27 18:50:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 May 2011 12:53:27 -0500, Pszemol wrote:

    >Opisz mi proszę, w jaki sposób będziesz słuchał mastera i mu odpowiadał
    >JEDNOCZEŚNIE za pomocą JEDNEJ pary przewodów w RS485...

    Normalnie - jednym przewodem wolty, drugim ampery, to razem dwie
    wartosci :-)

    W telefonie jakos nie sprawia to trudnosci, no ale to juz nie bedzie
    RS-485.

    J.

  • 23. Data: 2011-05-27 19:26:01
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-27 17:29, Andrzej W. pisze:

    > Czytam tak, czytam i wychodzi mi, że RS485 może być jednak full-duplex.

    Daj linka do tych rewelacji.

    MD

  • 24. Data: 2011-05-28 03:53:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Normalnie - jednym przewodem wolty, drugim ampery,
    > to razem dwie wartosci :-)

    Jasne.

    > W telefonie jakos nie sprawia to trudnosci, no ale to juz nie bedzie
    > RS-485.

    No mówimy o RS485, czyli o paśmie podstawowym, bez
    modulacji i podnoszenia niczego w dziedzinie częstotliwości :-)

  • 25. Data: 2011-05-28 03:54:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Daj linka do tych rewelacji.

    Pewnie czytał w obcym języku i się źle doczytał...
    To się zdarza nawet najlepszym ;-)

  • 26. Data: 2011-05-28 08:17:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.05.2011 19:52, Pszemol pisze:
    > Używając Twojej metody można argumentować że po łączu 100Mbps można
    > puścić transmisję 200Mbps - wystarczy spiąć dwa kable po 100Mbps każdy :-)
    No i się przecież tak robiło.

    Michoo

  • 27. Data: 2011-05-28 09:10:08
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-05-27 21:26, Mario pisze:

    > Daj linka do tych rewelacji.

    W wielu katalogach elementów (TI, Sipex, Maxim, AD, Intersil, Exar, LT)
    i opisach urządzeń RS485 występuje dwu parowe połączenie oznaczone jako
    full-duplex.
    Bardzo możliwe, że nie jest ono objęte standardem EIA-485, ja nie mam
    dostępu do dokumentacji tego standardu, nie zmienia to jednak faktu, że
    pojęcie "full-duplex RS485" funkcjonuje i używają go właściwie wszyscy
    producenci podzespołów do RS485.
    Przykład:
    http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/367
    http://en.wikipedia.org/wiki/EIA-485

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 28. Data: 2011-05-28 09:26:43
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Używając Twojej metody można argumentować że po łączu 100Mbps można
    > puścić transmisję 200Mbps - wystarczy spiąć dwa kable po 100Mbps każdy :-)
    Pisałem o dwu równoległych łączach RS485 więc nie po łączu 100Mbps, a po dwu
    łączach 100Mbps ;-)
    P.G.

  • 29. Data: 2011-05-28 09:30:05
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-28 11:10, Andrzej W. pisze:

    > W wielu katalogach elementów (TI, Sipex, Maxim, AD, Intersil, Exar, LT)
    > i opisach urządzeń RS485 występuje dwu parowe połączenie oznaczone jako
    > full-duplex.

    No to mów od razu że chodzi o połączenie dwuparowe jak w RS-422.
    Może w standardzie jest zdefiniowany dwuparowy RS-485 i różni się
    drobiazgami od osobno zdefiniowanego RS-422. Jednak w przemysłowej
    praktyce przyjmuje się, że jak konwerter czy transceiver ustawiłeś
    zworkami na RS485 to używana jest 1 para a jak na RS-422 to dwie.

    MD

  • 30. Data: 2011-05-28 09:31:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 May 2011 11:10:08 +0200, Andrzej W. wrote:
> [...]
    >dostępu do dokumentacji tego standardu, nie zmienia to jednak faktu, że
    >pojęcie "full-duplex RS485" funkcjonuje i używają go właściwie wszyscy

    A moglbys przeczytac co linkujesz ?
    Owszem, mozliwe. Po dwoch parach.

    J.