  • 1. Data: 2009-06-23 08:00:35
    Temat: CHKDSk szaaleje
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Postawiłem system na SATA (320GB), a ATA dysk poszedł na "kolejne litery".
    Przez jakiś czas było dobrze (tak z pól roku). Teraz sprawdza nawet przy
    prawidłowym wylogowaniu
    za każdym razem ten SATA dysk i tę część systemową i pozostałe partycje
    SATA.
    Zmieniałem taśmę i gniazdo - bez efektów.

    Sys xp prof
    płyta Intel D845PEBT2
    zasilacz racaej dobry Chiftec450W

    CHkdisk rzuca takimi informacjami (min.)
    Usuwanie uszkodzonego rekordu atrybutów (128,"") z segmentu rekordów pliku
    Chkdisk sprawdza indeksy
    usuwanie błedu w indeksie
    - sortowanie indeksu $0 w pliku
    - wstawianie wpisu indeksowego do indeksu $0 pliku
    - oszyskiwanie oddzielone od pliku

    mam nadzieję że pomimo "piany na ustach" dobrze spisałem:(

    czy to jest uleczalne? (oczywiście nie chodzi mi o pianę:))

    Artur(m)

  • 2. Data: 2009-06-23 08:10:34
    Temat: Re: CHKDSk szaaleje
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Artur(m) pisze:
    > CHkdisk rzuca takimi informacjami (min.)
    > Usuwanie uszkodzonego rekordu atrybutów (128,"") z segmentu rekordów pliku
    > czy to jest uleczalne? (oczywiście nie chodzi mi o pianę:))
    Ja bym nawet tego nie dotykał, tylko od razu zrobił kopię danych (co
    tylko się uda uratować) na inny dysk (sprawny/sprawdzony), a potem:
    - sprawdził memtest86 pamięć w komputerze (jeśli ok to idz dalej)
    - zaorał ten dysk do zera, od nowa założył partycje/ę i sformatował
    je/ją (długim formatem "pełnym) (jeśli ok to idz dalej)
    - zainstalował system od nowa, drivery intela do czipsetu (jeśli i nie
    będzie się wysypywał co restart ok to idz dalej)
    - odzyskał dane z kopii

    Inaczej to jest takie podpieranie walącego się mostu, tu coś się
    naprawi, tam się coś rozsypie... a dane nie wiadomo kiedy ci się rozjadą

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-06-23 08:13:36
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > SATA.
    > Zmieniałem taśmę i gniazdo - bez efektów.

    A zasilacz ?
    dyski sata są bardzo wrażliwe i często z tego powodu szaleją, zwłaszcza gdy
    są zasilane 'brudnym' prądem.

  • 4. Data: 2009-06-23 08:19:57
    Od: "rageofhonor" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > SATA.
    > Zmieniałem taśmę i gniazdo - bez efektów.

    Sprawdałeś dyk HDD Regenaratorem?
    Może się zaczyna już sypać.

  • 5. Data: 2009-06-23 10:07:56
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "rageofhonor" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sprawdałeś dyk HDD Regenaratorem?
    > Może się zaczyna już sypać.

    w swojej naiwności uważałem, że (prawie)nowy dysk takich zeczy nie robi:(
    Zostawiłem to na sam koniec.

    Artur(m)

  • 6. Data: 2009-06-23 10:09:37
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > A zasilacz ?
    > dyski sata są bardzo wrażliwe i często z tego powodu szaleją, zwłaszcza
    gdy
    > są zasilane 'brudnym' prądem.

    Chiftec - powinien dawać sobie radę,
    ale podłącze i miernik i oscyloskop
    (powinien pokazać śmieci)

    Artur(m)

  • 7. Data: 2009-06-23 10:12:25
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Inaczej to jest takie podpieranie walącego się mostu, tu coś się
    > naprawi, tam się coś rozsypie... a dane nie wiadomo kiedy ci się rozjadą

    Ogólnie komp nie zawiera danych strategicznych
    Co do kopii to, te najbardziej - jak najbardziej:).

    Artur(m)

  • 8. Data: 2009-06-23 12:15:01
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > usuwanie błedu w indeksie
    > - sortowanie indeksu $0 w pliku
    > - wstawianie wpisu indeksowego do indeksu $0 pliku
    Miałem kiedyś identyczny przypadek na maku. Początkowo raz
    na tydzień, potem częściej aż w końcu po każdym restarcie
    włączał się program diagnostyczny i coś tam sobie naprawiał.
    Aż pewnego pięknego dnia stwierdził, że tego dysku tu nie ma
    i już nigdy więcej go nie podłączył.
    Proponuję zacząć od zrobienia kopii ważnych plików a potem
    możesz się rozglądać za nowym dyskiem.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 9. Data: 2009-06-23 17:34:19
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Doxent wrote:

    > A zasilacz ?
    > dyski sata są bardzo wrażliwe i często z tego powodu szaleją, zwłaszcza
    > gdy są zasilane 'brudnym' prądem.

    o nowa teoria "wrażliwych" dysków SATA :) i ten brudny prąd o.O

  • 10. Data: 2009-06-23 17:34:42
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Artur(m) wrote:

    > mam nadzieję że pomimo "piany na ustach" dobrze spisałem:(
    >
    > czy to jest uleczalne? (oczywiście nie chodzi mi o pianę:))
    >
    > Artur(m)

    a sprawdzałeś co S.M.A.R.T podaje?