  • 1. Data: 2009-06-22 14:46:27
    Temat: czemu nie rośnie?
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    czemu częstotliwości pracy procesorów zatrzymały się, a producenci upychają
    tylko coraz więcej rdzeni w jednej kostce? jakieś trudności technologiczne?

  • 2. Data: 2009-06-22 14:57:45
    Temat: Re: czemu nie rośnie?
    Od: STranger <p...@b...pl>

    identyfikator: 20040501 pisze:
    > czemu częstotliwości pracy procesorów zatrzymały się, a producenci upychają
    > tylko coraz więcej rdzeni w jednej kostce? jakieś trudności technologiczne?

    Względy finansowe.
    Robią to co jest bardziej opłacalne, po co mają się użerać z wysokimi
    częstotliwościami gdy można z wafla wykroić kilka rdzeni na raz i nazwać
    to jednym procesorem. A produkcję wafli krzemowych mają już dobrze
    opanowaną i gotowy od lat ten sam park maszynowy więc kosztów wysokich
    nie ma. Upraszczam, ale mniej więcej tak to wygląda.

    I pomyśleć, ze kiedyś były spekulacje że w 2010 roku powinniśmy osiągnąć
    częstotliwość > 15 GHz w zwykłych procesorach... A tu lipa ;>

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 3. Data: 2009-06-22 14:59:05
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "STranger" <p...@b...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > I pomyśleć, ze kiedyś były spekulacje że w 2010 roku powinniśmy osiągnąć
    > częstotliwość > 15 GHz w zwykłych procesorach... A tu lipa ;>

    Mialy tez byc humanoidalne roboty w kazdym domu, a ja wciaz musze sam piwo
    przynosci z lodowki. ;(

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2009-06-22 16:09:53
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    identyfikator: 20040501 wrote:
    > czemu częstotliwości pracy procesorów zatrzymały się, a producenci
    > upychają tylko coraz więcej rdzeni w jednej kostce? jakieś trudności
    > technologiczne?

    Tak. Konczą się mozliwosci krzemu.
    Będą przechodzić na węgiel.

    miab

  • 5. Data: 2009-06-22 16:19:56
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Będą przechodzić na węgiel.

    Czyli okazuje się, że linia Partii była słuszna!
    :)

    MSPANC

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 6. Data: 2009-06-22 17:40:27
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "kamil"
    > "STranger"

    > Mialy tez byc humanoidalne roboty w kazdym domu, a ja wciaz musze sam piwo
    > przynosci z lodowki. ;(

    Ale w tym celu wystarczy postawić komputer obok lodówki albo przysunąć ją
    bliżej kompa!
    Osobiście oczekiwałem, że androidy nie będą projektowane do automatyzacji
    tak prostych czynności jak szybkie liczenie czy pokonywanie z tacą
    przestrzeni pomiędzy pokojem a kuchnią. Wolałbym, żeby to poszło w kierunku
    zaspakajania moich wyższych potrzeb (vide Pris z Blade Runnera - oczywiście
    w indywidualnie dobieranej obudowie).

    --
    LeP

  • 7. Data: 2009-06-22 20:29:56
    Od: Oli <O...@a...com>

    Użytkownik STranger napisał:

    > I pomyśleć, ze kiedyś były spekulacje że w 2010 roku powinniśmy osiągnąć
    > częstotliwość > 15 GHz w zwykłych procesorach... A tu lipa ;>

    Polecam obliczenie ile cm przebiegnie sygnał elektryczny tam i z
    powrotem ( a czas reakcji na sygnał też jeszcze trzeba uwzględnić) przy
    15 GHz.
    Mam nadzieje że wynik ten przekona cię, że nikt poważny nie mógł
    sugerować, że takie częstotliwości mogą być brane po uwagę.

    --
    Oli

  • 8. Data: 2009-06-22 20:41:19
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    Oli wrote:

> [...]
    > Mam nadzieje że wynik ten przekona cię, że nikt poważny nie mógł
    > sugerować, że takie częstotliwości mogą być brane po uwagę.

    PaczPan a ci dociągają do 1000 GHz:
    http://www.technologyreview.com/Nanotech/20424/
    http://www.idg.pl/news/342742/Procesor.z.zegarem.100
    0.GHz.dzieki.grafenowi.html

    miab

  • 9. Data: 2009-06-22 20:51:10
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    > czemu nie rośnie?

    Czemu nie rośnie? A co robiłeś jak przychodziły ci reklamy na wydłużanie
    wacka? Traktowałeś jak spam i wyrzucałeś?
    No to teraz wiesz czemu nie rośnie.

  • 10. Data: 2009-06-22 21:34:10
    Od: STranger <p...@b...pl>

    Oli pisze:

> [...]
    > Mam nadzieje że wynik ten przekona cię, że nikt poważny nie mógł
    > sugerować, że takie częstotliwości mogą być brane po uwagę.

    No jak to nikt poważny?
    Na początku tej dekady czytałem gdzieś w necie jakiś reportaż z
    konferencji Intela i ktoś z ich zarządu na scenie pokazywał graficzne
    prognozy na przyszłość. Tam właśnie widziałem że ok 2010 roku będzie ok
    12-15GHz. :)
    Wtedy myśleli, że wszystkie techniczne problemy da sie obejść i pewnie
    dałoby się obejść, ale łatwiej jest robić masowo rdzenie. Przecież
    chodzi tylko o pieniądze. Jak zawsze i wszędzie.

    --
    pozdrawiam
    STranger