  • 1. Data: 2004-11-09 22:42:29
    Temat: CIR w TPSA
    Od: "Marek S" <m...@i...mail>

    Witam
    Zmieniam łącze z Polpaka (2Mbps) na Frame Relay ATM (2Mbps)
    Obecnie mam CIR 128Kbps i zastanawiam się czy warto zmienić go
    przy okazji na 256Kbps?
    Z tego co pamiętam CIR to "tylko" połączenie mojego urządzenia z najbliższym
    routerem. Koszt zwiększenia CIR to 120pln (brutto) miesięcznie.

    ps. Dziwne, że nie wszyscy ISP stosują tego CIRa.

  • 2. Data: 2004-11-10 06:14:09
    Temat: Re: CIR w TPSA
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Marek S" <m...@i...mail> napisał w wiadomości
> [...]
    > routerem. Koszt zwiększenia CIR to 120pln (brutto) miesięcznie.
    >
    > ps. Dziwne, że nie wszyscy ISP stosują tego CIRa.

    bo wiekszosc uznaje ze CIR=EIR i nawet sie z CIR'em nie wypuszcza zeby sie
    nie osmieszyc

    a tepa uznaje to(CIR) za argument do wyciagania kasy ...
    vide skoda - przeglad zerowy platny

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 3. Data: 2004-11-10 07:34:42
    Od: Andrzej Bobyk <A...@l...pl>

    Marek S wrote:

> [...]
    > routerem. Koszt zwiększenia CIR to 120pln (brutto) miesięcznie.
    >
    > ps. Dziwne, że nie wszyscy ISP stosują tego CIRa.

    Bo pojęcie CIR-u nie ma sensu, jeżeli masz dedykowane łącze dla klienta
    - a większość poważnych operatorów tak robi.
    --
    Andrzej Bobyk, LubMAN UMCS, http://www.lubman.pl
    Pl. M. Curie-Skłodowskiej 1, 20-031 Lublin, Poland

  • 4. Data: 2004-11-10 07:35:06
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    Marek S wrote:

    > ps. Dziwne, że nie wszyscy ISP stosują tego CIRa.

    a czy wszyscy ISP dostarczaja klientowi uslugi Frame Relay?

    --

    New World Folder.

  • 5. Data: 2004-11-10 08:34:08
    Od: Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl>

    Marek S wrote:
> [...]
    > najbliższym
    > routerem. Koszt zwiększenia CIR to 120pln (brutto) miesięcznie.

    Przy okazji podpytam:
    Czy w propozycji zmiany łącza jest wspomniane jaki typ kontraktu ma być
    na tym PVC ATM, które zastąpi PVC FR?
    Rzecz w tym że - przynajmniej w specyfikacji ATM Forum - AFAIK parametr
    o nazwie "CIR" nie jest zdefiniowany dla żadnego z kontraktów. Oznacza
    to zapewne, że CIR zostanie "przemapowany" na jakiś inny parametr.
    Ciekaw jestem jaki, bo nie widzę tu oczywistego wyboru.

  • 6. Data: 2004-11-10 12:37:22
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl> wrote:

> [...]
    > to zapewne, że CIR zostanie "przemapowany" na jakiś inny parametr.
    > Ciekaw jestem jaki, bo nie widzę tu oczywistego wyboru.

    UBR? :) Tak poważnie, też jestem ciekaw.

    --
    *[ ŁT ]*

  • 7. Data: 2004-11-10 12:41:08
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > bo wiekszosc uznaje ze CIR=EIR i nawet sie z CIR'em nie wypuszcza zeby
    > sie nie osmieszyc

    No jak to ? A nie jest tak ?

    Przecież jakiś czas temu mnie tu przekonywano, że skoro w folderze
    reklamowym nowego Polpaku pisze, że do routera brzegowego jest zestawiany
    kanał PVC o przepustowości równej szybkości dołączenia, to wynika z tego że
    CIR=EIR.
    A gdy zacząłem drążyć ten temat, to się dowiedziałem, że konfiguracja sieci
    mojego dostawcy nie powinna mnie obchodzić.

    Ciekaw jestem czy Mariusz Krukowski na swoje pytanie o kontrakty ATM w
    Polpaku dostanie taką samą odpowiedź .... :-/

    --
    Z#

  • 8. Data: 2004-11-10 12:53:01
    Temat: Re: [POLIP] CIR w TPSA
    Od: Przemek Celej <s...@p...fm>

    Marek S wrote:

> [...]
    > routerem. Koszt zwiększenia CIR to 120pln (brutto) miesięcznie.
    >
    > ps. Dziwne, że nie wszyscy ISP stosują tego CIRa.

    Ja się dołączę do pytania. Jaki modem dostajesz od TP (z jakim stykiem) ?

    Startuj z INTERIA.PL!!! >>> http://link.interia.pl/f1837

  • 9. Data: 2004-11-10 14:35:13
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    Mateusz Swatek wrote:

    > bo wiekszosc uznaje ze CIR=EIR i nawet sie z CIR'em nie wypuszcza zeby sie
    > nie osmieszyc

    chyba niebardzo wiesz co to EIR :-)

    EIR - Excess Information Rate - dodatkowa przepływność binarna
    uzyskiwana chwilowo, ponad przepływność gwarantowaną

    czyli CIR+EIR=MIR :-)

    --
    VoMi7

  • 10. Data: 2004-11-10 14:41:07
    Od: Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl>

    Zbigniew Sikora wrote:
> [...]
    >
    > Ciekaw jestem czy Mariusz Krukowski na swoje pytanie o kontrakty ATM w
    > Polpaku dostanie taką samą odpowiedź .... :-/

    Przyznam szczerze, że ja już widziałem odpowiedź. Przy przejściu na sieć
    ATM, mapowanie miało wyglądać tak: CIR->SCR, kontrakt VBR-NRT. To chyba
    nie najszczęśliwsza zamiana, szczególnie jeśli ktoś ma na tym dostęp do
    Internetu. Chyba że ich router brzegowy nie działa według specyfikacji
    ATM Forum, tylko jakiejś własniej. Ewentualnie może wpisują na nim
    SCR=EIR (w co wątpię). O tym jednak nie napisano ani słowa.

    Ale to było ponad rok temu. Ciekaw jestem czy coś się w tej sprawie
    zmieniło.