  • 1. Data: 2004-11-10 08:27:23
    Temat: DSL 2 Mb/s
    Od: "Michał \"dRacek\" Rupka" <d...@X...internetdsl.tpnet.pl>

    Witam grupowiczów !!

    Czy któryś z was spotkał się z takim czymś:

    Mam dsl 2 Mb/s, wpięty jest jeden komputer do sieci - czyli ma całego
    dsl dla siebie, max transfer z sunsite.icm.edu.pl, tucows.icm.edu.pl -
    max 130 KB/s, kernel.org - to samo. Nie było by mi to dziwne ale mamy 8
    adresów publicznych, a łącze zachowuje się jakby było 1 Mb/s. Restarty
    modemu nic nie dają. Czy może któryś z Was spotkał się z takim
    działaniem DSL z TP S.A.

    # Michał "dRacek" Rupka
    # dracek(at)ze94(dot)internetdsl(dot)tpnet(dot)pl
    # JID dracek(at)chrome.pl, RLU 314366
    # http://80.53.136.94/dracek.html

  • 2. Data: 2004-11-10 08:54:02
    Temat: Re: DSL 2 Mb/s
    Od: g...@w...pl (Grzegorz Staniak)

    ... W dole szumi rzeka, w górze fruwa ptak
    A Michał \"dRacek\" Rupka sobie idzie i śpiewa sobie tak:

> [...]
    >adresów publicznych, a łącze zachowuje się jakby było 1 Mb/s. Restarty
    >modemu nic nie dają. Czy może któryś z Was spotkał się z takim

    Nie dotarłeś po prostu do limitu pojedynczej sesji TCP/IP? Spróbuj na początek
    otworzyć kilka połączeń i zobacz czy to wysyci łącze powyżej ww. poziomu.
    Pomanipuluj rozmiarem okna (zwiększ), sprawdź czy jest korelacja między
    maksymalnym transferem w różne miejsca a czasem powrotu pakietów (RTT).

    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 3. Data: 2004-11-10 09:06:43
    Od: User <to@_nospam_.niezly.as>

    Michał "dRacek" Rupka napisał(a):
> [...]
    > adresów publicznych, a łącze zachowuje się jakby było 1 Mb/s. Restarty
    > modemu nic nie dają. Czy może któryś z Was spotkał się z takim

    Miałem tak, jednak testowalem z http://ftp.tpnet.pl. Zadzwonilem do
    Obslugi zajmujacej sie DSL`ami i naprawili, tego samego dnia albo
    nastepnego. Realne transfery i tak zadko dochodza do okolicy 200KB/s

  • 4. Data: 2004-11-10 09:07:00
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    Użytkownik Michał "dRacek" Rupka napisał:
> [...]
    > adresów publicznych, a łącze zachowuje się jakby było 1 Mb/s. Restarty
    > modemu nic nie dają. Czy może któryś z Was spotkał się z takim

    u mnie zdarza sie kolo 240-250KB/s

  • 5. Data: 2004-11-10 10:37:07
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@S...net>

    W artykule <s...@a...man.lublin.pl> Grzegorz Staniak
    napisał(a):

> [...]
    > Pomanipuluj rozmiarem okna (zwiększ), sprawdź czy jest korelacja między
    > maksymalnym transferem w różne miejsca a czasem powrotu pakietów (RTT).

    W TPSA zazwyczaj transfer na pojedyńczej sesji TCP/IP == przepustowośći łącza.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 6. Data: 2004-11-10 10:41:31
    Od: g...@w...pl (Grzegorz Staniak)

    >W TPSA zazwyczaj transfer na pojedyńczej sesji TCP/IP == przepustowośći łącza.

    A to nie zależy przede wszystkim od rozmiaru okna TCP i czasu powrotu pakietu?
    OIDP jeśli dla jakiejś lokalizacji jest wysokie RTT, można dotrzeć do limitu
    pojedynczej sesji na poziomie ułamka nominalnej przepustowości łącza.

    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 7. Data: 2004-11-10 10:48:06
    Od: "AdamPi" <a...@S...onet.pl>

    Użytkownik "Michał "dRacek" Rupka" <d...@X...internetdsl.tpnet.pl>
    napisał w wiadomości news:cmsje9$7tm$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > adresów publicznych, a łącze zachowuje się jakby było 1 Mb/s. Restarty
    > modemu nic nie dają. Czy może któryś z Was spotkał się z takim

    Owszem, spotkałem się... We wrześniu podczas akcji migracji 1Mb/s->2Mb/s
    widziałem u siebie transfery 235-245KB/s. Potem w październiku magicznie
    znowu widziałem granicę na 130KB/s. Po interwencji w BOKu okazało się, że w
    bazie widniejemy dalej jako DSL 1Mb/s. Czyli normalka - migracja miała być
    automatyczna ale jak człowiek się nie upomni to i tak go będą chcieli
    rolować... Teraz działa tak jak powinno ale co parę dni sprawdzam, czy
    czasem dziwnym trafem znowu łącze nie zmigrowało 'w dół'. Moim punktem
    odniesienia jest ftp.home.pl - mają tam taki plik 9MB testbig.bin w sam raz
    do testów, no i Home jest przypięty do najróżniejszych szkieletów, więc daje
    jakiś obraz skądkolwiek by się nie łączyć.

    Tak na marginesie to do nowej opcji DSL 1Mb/s można dokupić abonament na
    dodatkowe 4 adresy, co w sumie kosztuje netto jakieś 50 PLN mniej niż
    abonament na 2 Mb/s, ale technicznie DSL 1Mb/s z 8 adresami może istnieć w
    ofercie TP S.A.

    Pozdrawiam,
    Adam Pietraszak

  • 8. Data: 2004-11-10 10:52:15
    Od: "Michał \"dRacek\" Rupka" <d...@X...internetdsl.tpnet.pl>

    Użytkownik AdamPi napisał:

> [...]
    > dodatkowe 4 adresy, co w sumie kosztuje netto jakieś 50 PLN mniej niż
    > abonament na 2 Mb/s, ale technicznie DSL 1Mb/s z 8 adresami może istnieć w

    Tak - widze, że może to być podobny przypadek - po migracji transfery
    były na poziomie 250 KB/s. Trzeba zadzwonić do BOK.

    THX za wszyskie odpowiedzi

  • 9. Data: 2004-11-10 11:16:58
    Od: Kuba Zakrzewski <k...@N...casses.it.pl>

    Michał "dRacek" Rupka wrote:

    > Tak - widze, że może to być podobny przypadek - po migracji transfery
    > były na poziomie 250 KB/s. Trzeba zadzwonić do BOK.
    >
    > THX za wszyskie odpowiedzi
    ja mam podobne problemy ze swoim dsl (powyzej 130 kbps nigdy nie poszedl
    ). jak ci sie uda cos zalatwic napisz prosze pare slow z kim i jak
    rozmawiales i jak dlugo zajelo im poprawienie

    --
    kuba

  • 10. Data: 2004-11-10 12:28:48
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Grzegorz Staniak napisal(a) [10 Nov 2004]:

    > A to nie zależy przede wszystkim od rozmiaru okna TCP i czasu powrotu
    > pakietu?

    I jeszcze od procentu strat i od zmiany kolejnosci pakietow...

    --
    (moskit-at-irc.pl)