  • 1. Data: 2013-09-10 22:00:42
    Temat: CNG
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jakie sa koszty utrzymania instalacji CNG w samochodach?
    Skoro to takie tanie, to dlaczego sie niespopularyzowało?

    Ogólnie, jak to działa? Tak samo jak LPG - znaczy np. jak nie ma stacji w
    poblizu to mozna przełączyc (przełączy sie samo?) na zwykłe paliwo?

    Jakies dodatkowe koszty? Itd.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 2. Data: 2013-09-10 22:38:48
    Temat: Re: CNG
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Sep 2013 20:00:42 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Jakie sa koszty utrzymania instalacji CNG w samochodach?
    > Skoro to takie tanie, to dlaczego sie niespopularyzowało?

    Drogie. Instalacja droga, a oszczednosc ... wtedy juz nie taka duza
    :-)

    > Ogólnie, jak to działa? Tak samo jak LPG - znaczy np. jak nie ma stacji w
    > poblizu to mozna przełączyc (przełączy sie samo?) na zwykłe paliwo?

    zbiornik gruby, duzy, to na paliwo nie ma miejsca.

    J.

  • 3. Data: 2013-09-11 00:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Drogie. Instalacja droga, a oszczednosc ... wtedy juz nie taka duza
    >:-)

    A kupujac samochód juz z instalacją?

    > zbiornik gruby, duzy, to na paliwo nie ma miejsca.

    To znaczy ile wchodzi i ile sie na tym przejedzie?
    I co, jak zabraknie CNG?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 4. Data: 2013-09-11 00:11:56
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 11 września 2013 00:00:42 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    >
    > Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
    >
    > ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki.

    Jak kupujesz samochód z instalacją to zapewne jest ona darmo a za samą chęć
    posiadania takiego samochodu jest 75% rabatu. Pan telewizor kiedyś mówił że w
    zbiornik rezerwy wchodzi 5l benzyny. Nie problem bo teraz stacji benzynowych dużo. Da
    się i z 500 kilometrów skokami na benzynie zrobić żeby gazu na 150 napuścić. Kanister
    można wozić.

  • 5. Data: 2013-09-11 07:12:50
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-09-11 00:00, Budzik pisze:
    > To znaczy ile wchodzi i ile sie na tym przejedzie?
    > I co, jak zabraknie CNG?

    Zainteresuj się kosztami utrzymania takiej instalacji.
    Znajomy to wywalił bo legalizacje drogo wychodziły.

  • 6. Data: 2013-09-11 07:48:55
    Od: K <...@...c>

    W dniu 10-09-2013 22:00, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Ogólnie, jak to działa? Tak samo jak LPG - znaczy np. jak nie ma stacji w
    > poblizu to mozna przełączyc (przełączy sie samo?) na zwykłe paliwo?

    nie wiem jak teraz, ale na poaczatku auta na cng po prostu nie jechaly.
    w trojmiescie jezdza na to autobusy.

  • 7. Data: 2013-09-11 07:52:19
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-09-10 22:00, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Ogólnie, jak to działa? Tak samo jak LPG - znaczy np. jak nie ma stacji w
    > poblizu to mozna przełączyc (przełączy sie samo?) na zwykłe paliwo?

    Różnica jest taka, że gaz ziemny jest sprężony a nie skroplony jak
    propan-butan. W USA można kupić domową sprężarkę do CNG i sobie tankować
    w garażu ;)

  • 8. Data: 2013-09-11 08:20:00
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Różnica jest taka, że gaz ziemny jest sprężony a nie skroplony jak
    > propan-butan. W USA można kupić domową sprężarkę do CNG i sobie tankować w
    > garażu ;)

    nie tylko w stanach http://www.kompresorycng.pl/index.html
    tylko trwa to godzinami a i pradu sporo potrzebuje

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 9. Data: 2013-09-11 09:59:31
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-09-11 08:20, tck pisze:

    > nie tylko w stanach http://www.kompresorycng.pl/index.html
    > tylko trwa to godzinami a i pradu sporo potrzebuje

    Włączasz na noc, na nocnej taryfie i na rano masz pełny zbiornik.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 10. Data: 2013-09-11 11:08:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jak kupujesz samochód z instalacją to zapewne jest ona darmo a za samą
    > chęć posiadania takiego samochodu jest 75% rabatu.

    Zapewne nie.
    Ale cenę samochodu przeanalizuje pod tym kątem.

> [...]
    > teraz stacji benzynowych dużo. Da się i z 500 kilometrów skokami na
    > benzynie zrobić żeby gazu na 150 napuścić. Kanister można wozić.

    Czyli rozumiem, ze one maja standardowy bak przerobiony na CNG przez co
    benzyny wchodzi raptem kilka litrów.
    A na CNG zasieg to +- 150km?

    Czy to prawda, ze tankowanie długo trwa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert