eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 178

  • 1. Data: 2013-09-10 22:03:11
    Temat: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>

    Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
    trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
    Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
    części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
    niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania. Biorąc pod uwagę obecne
    koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
    nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.

    Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
    własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
    czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?



    --
    refleksyjny konstruktor


  • 2. Data: 2013-09-10 22:17:14
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 09/10/2013 10:03 PM, Refleksyjny wrote:
    > Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
    > trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
    > Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
    > części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
    > niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania. Biorąc pod uwagę obecne
    > koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
    > nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
    >
    > Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
    > własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
    > czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?
    >
    >
    >
    > --
    > refleksyjny konstruktor

    ja czekam na ciąg dalszy


  • 3. Data: 2013-09-10 22:36:29
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):
    > Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
    > trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
    > Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
    > części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
    > niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania.

    Zebys sie nie zdziwil jak to wyjdzie :-)

    > Biorąc pod uwagę obecne
    > koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
    > nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.

    Ale paliwa uzywane do napedu silnikow sa oakcyzowane.
    Proponuje maly reaktor nuklearny.

    Jeszcze pomyslalbym o transmisji elektrycznej - produkcja pradu
    podlega innej akcyzie, z mozliwoscia zwolnienia jesli z paliw
    odnawialnych :-)

    > Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
    > własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
    > czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?

    Wietrze problemy z urzedasami, ale czego sie nie robi dla satysfakcji.
    A jaki silnik wybrales ?

    J.


  • 4. Data: 2013-09-10 22:54:26
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>

    W dniu 2013-09-10 22:36, J.F. pisze:
    > Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):
    >> Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
    >> trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
    >> Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
    >> części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
    >> niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania.
    >
    > Zebys sie nie zdziwil jak to wyjdzie :-)
    >
    >> Biorąc pod uwagę obecne
    >> koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
    >> nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
    >
    > Ale paliwa uzywane do napedu silnikow sa oakcyzowane.
    > Proponuje maly reaktor nuklearny.

    Tak, a paliwo to brykiety do grilla?

    > Jeszcze pomyslalbym o transmisji elektrycznej - produkcja pradu
    > podlega innej akcyzie, z mozliwoscia zwolnienia jesli z paliw
    > odnawialnych :-)

    Silnik parowy ma tę przewagę, że pod kotłem mozna rozpalic każdym
    płynnym paliwem. Masz naftę - lejesz naftę, masz olej opałowy - lejesz
    olej, masz alkohol, lejesz alkohol. nawet można użyć palnika z
    propanu-butanu, chociaż nie próbowałem. Byle woda wrzała.

    >> Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
    >> własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
    >> czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?
    >
    > Wietrze problemy z urzedasami, ale czego sie nie robi dla satysfakcji.
    > A jaki silnik wybrales ?

    Silnik parowy jest wzorowany na silnikach braci Stanley z sukcesem
    produkowanych do 1920 roku w USA. Ale oczywiście użyłem nowoczesnych
    materiałów i rozwiązań (łożyskowanie, tworzywa sztuczne, elementy
    gumowe, smary współczesne itp), co powoduje że silnik jest lżejszy i
    mocniejszy. Plastiki zastąpiły miedź i żeliwo tam gdzie się dało,
    wydajniejszy i lżejszy skraplacz itd.
    Nie zamierzam zdradzać szczegółów konstrukcji, dopóki samochód nie
    będzie w 100% gotowy.


  • 5. Data: 2013-09-10 22:55:54
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 10.09.2013 22:03, Refleksyjny pisze:
    > Chciałbym (...)
    wybacz ale po tym wyrazie piszesz same bzdury
    Jak chcesz tanie auto, mało palące to kup starego dielsa i jeździj na
    opale albo na rzepakowym. być może dwusuwy przyjmą benzynę ekstarakcyjną
    - tańszą od bezołowiowej. Albo kup auto na LPG

    ToMasz


  • 6. Data: 2013-09-10 23:06:33
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>

    W dniu 2013-09-10 22:55, ToMasz pisze:
    > W dniu 10.09.2013 22:03, Refleksyjny pisze:
    >> Chciałbym (...)
    > wybacz ale po tym wyrazie piszesz same bzdury

    Nawzajem.
    Nie znasz historii motoryzacji. Proponuję się dokształcić.
    Już w 1906 roku samochody z silnikami parowymi pozwalały na osiągnięcie
    prędkości > 200km/h i były łatwiejsze, tańsze i bardziej niezawodne od
    spalinowych.
    (rok 1906, Fred h. Marriot , 206km/h na aucie z silnikiem parowym Stanley)


  • 7. Data: 2013-09-10 23:16:56
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>

    W dniu 2013-09-10 22:54, Refleksyjny pisze:
    > W dniu 2013-09-10 22:36, J.F. pisze:
    >> Dnia Tue, 10 Sep 2013 22:03:11 +0200, Refleksyjny napisał(a):
    >>> Chciałbym wymienić w moim samochodzie osobowym drogi w eksploatacji i
    >>> trujący spalinami środowisko silnik spalinowy na cichy silnik parowy.
    >>> Poza tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych
    >>> części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
    >>> niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania.
    >>
    >> Zebys sie nie zdziwil jak to wyjdzie :-)

    Zasada działania silnika parowego, tak samo jak elektrycznego do napędu
    samochodu jest starsza od spalinowego, więc to wychodziło > 100 lat temu
    i teraz też wychodzi znakomicie :)


    >>> Biorąc pod uwagę obecne
    >>> koszty to opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a
    >>> nie na benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
    >>
    >> Ale paliwa uzywane do napedu silnikow sa oakcyzowane.
    >> Proponuje maly reaktor nuklearny.
    >
    > Tak, a paliwo to brykiety do grilla?
    >
    >> Jeszcze pomyslalbym o transmisji elektrycznej - produkcja pradu
    >> podlega innej akcyzie, z mozliwoscia zwolnienia jesli z paliw
    >> odnawialnych :-)
    >
    > Silnik parowy ma tę przewagę, że pod kotłem mozna rozpalic każdym
    > płynnym paliwem. Masz naftę - lejesz naftę, masz olej opałowy - lejesz
    > olej, masz alkohol, lejesz alkohol. nawet można użyć palnika z
    > propanu-butanu, chociaż nie próbowałem. Byle woda wrzała.

    Dodam, że spalin ani dymu nie ma prawie żadnych widocznych tak jak w
    samochodach spalinowych, bo palnik daje niebieski płomień. Jedynym
    produktem wydalanym przez silnik parowy jest woda w postaci pary.
    Większość tej pary da się zrecyklingować z powrotem do kotła poprzez
    skraplanie w skraplaczu, ale zawsze coś wyparuje więc zakładam, że co
    300 km jazdy z zaworem pary na ok 50% trzeba będzie dolać 20 litrów wody.


    --
    refleksyjny konstruktor


  • 8. Data: 2013-09-10 23:39:00
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>

    W dniu 2013-09-10 22:36, J.F. pisze:

    > Jeszcze pomyslalbym o transmisji elektrycznej - produkcja pradu
    > podlega innej akcyzie, z mozliwoscia zwolnienia jesli z paliw
    > odnawialnych :-)

    :)
    Tak, już myślałem o hybrydowym napędzie parowo elektrycznym, ale
    porządne akumulatory dostatecznie lekkie - litowe - są bardzo drogie, no
    i waga całego napędu z tymi akumulatorami wzrasta ok 300%. Mocny silnik
    elektryczny i transmisja też nie będą najtańsze.
    A sam silnik parowy plus kocioł ważą ok 60 kg, zapas paliwa płynnego i
    wody drugie tyle. Można brać mniej wody, bo na każdej stacji benzynowej
    jest toaleta więc można zatankować kanister wody za napiwek dla obsługi



    --
    refleksyjny konstruktor


  • 9. Data: 2013-09-10 23:45:26
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 10 Sep 2013 23:16:56 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
    napisał:

    > Dodam, że spalin ani dymu nie ma prawie żadnych widocznych tak jak w
    > samochodach spalinowych, bo palnik daje niebieski płomień. Jedynym
    > produktem wydalanym przez silnik parowy jest woda w postaci pary.

    to lepsze od perpetuum mobile

    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 10. Data: 2013-09-10 23:53:29
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>

    W dniu 2013-09-10 23:45, masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 10 Sep 2013 23:16:56 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
    > napisał:
    >
    >> Dodam, że spalin ani dymu nie ma prawie żadnych widocznych tak jak w
    >> samochodach spalinowych, bo palnik daje niebieski płomień. Jedynym
    >> produktem wydalanym przez silnik parowy jest woda w postaci pary.
    >
    > to lepsze od perpetuum mobile

    A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
    rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
    zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
    wodę. Spalin w nowoczesnym małym silniku parowym, a więc external
    combustion jest o kilka rzędów wielkości mniej od od spalin silnika typu
    internal combustion czyli spalinowego. To nie jest lokomotywa, żeby było
    tyle spalin jak od koksu :)

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 18


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: