  • 1. Data: 2012-02-14 11:03:27
    Temat: CSS - Jak wyłączyć styl?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    W zewnętrznym pliku CSS mam zdefiniowane pozycjonowanie absolurne elementu.
    Jest tam m.in.

    .costam {
    top:0;
    right-200px;
    }

    Chciałbym w jakims dokumencie HTML zrobić wyjątek i nadpisać ten styl już w
    treści kodu.

    .costam {
    top:0;
    left:-200px;
    }

    Jednakże dziedziczony jest atrybut right, który powinien zostać
    "zresetowany" do wartości nieustawionej. Jak tego dokonać? Ustawić wartość
    0, auto, inherit ? Wszystko wydaje się nieadekwatne a wartości "null" nie
    ma w CSS.

  • 2. Data: 2012-02-14 16:14:27
    Temat: Re: CSS - Jak wyłączyć styl?
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 12:03:27 +0100, Marek napisał(a):

    > Jak tego dokonać? Ustawić
    > wartość 0,

    dokladnie tak. a jeszcze lepiej:

    right: 0px !important;

    (ale jest szansa ze bez !important tez zadziala)

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk \n http://tradematik.pl

  • 3. Data: 2012-02-14 18:17:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    > dokladnie tak. a jeszcze lepiej:
    >
    > right: 0px !important;
    >
    > (ale jest szansa ze bez !important tez zadziala)

    Po niewczasie zerknąłem na domyślne ustawienie atrybutów right/left.
    Ustawione są one na auto. To sugeruje, że "wyłączenie" atrybutu odbywa się
    poprzez ustawienie jego domyślnej wartości. Może tak powinno się tego
    dokonać? Zresztą więcej o tym napisałem na końcu.

    Z tym zerem mam obiekcje. Rozważ następujacą sytuację:

    left: 0;
    right: 0;

    Do której krawędzi obiekt zostanie wyrównany? Lewej czy prawej? Analogiczną
    sytuację mamy w naszym przypadku: lewa i prawa krawędź zostają ustawione.

    Znalazłem opis:
    http://www.w3.org/TR/2009/CR-CSS2-20090908/visudet.h
    tml#abs-non-replaced-width

    Wynika z tego, że jednak "auto" powinniśmy stosować.

  • 4. Data: 2012-02-14 22:23:21
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2012-02-14 17:14, Konrad Karpieszuk pisze:

    > dokladnie tak. a jeszcze lepiej:
    >
    > right: 0px !important;

    Źle! auto ma być:
    right:auto;
    (!important nie zaszkodzi)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2012-02-14 22:27:27
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2012-02-14 19:17, Marek pisze:
> [...]
    > Ustawione są one na auto. To sugeruje, że "wyłączenie" atrybutu odbywa się
    > poprzez ustawienie jego domyślnej wartości. Może tak powinno się tego

    Dokładnie tak należy zrobić.

    > Z tym zerem mam obiekcje. Rozważ następujacą sytuację:
    >
    > left: 0;
    > right: 0;
    >
    > Do której krawędzi obiekt zostanie wyrównany? Lewej czy prawej?

    Do obu, a dokładnie: lewa krawędź tegoż elementu będzie 0px od lewej
    krawędzi jego "offset parent" (przodka wg którego dany element jest
    pozycjonowany), zaś prawa krawędź naszego elementu będzie 0px od prawej
    krawędzi jego "offset parent". W ten sposób dany element rozciągnie się
    na szerokość swojego "offset parent". Tak samo możesz zrobić z top i bottom.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 6. Data: 2012-02-15 08:37:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 23:27:27 +0100, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Dokładnie tak należy zrobić.

    Dzięki :-)