  • 1. Data: 2009-06-16 10:07:09
    Temat: CSS Strona podzielona 50/50 pionowo
    Od: eryq <e...@i...pl>

    Witam.

    Mam problem z podziałem stronki przy pomocy CSS 50/50.

    Dokładniej chodzi mi o to aby strona wygladała tak

    +----------------------------------------+
    | x | y |
    | +----------------------+ |
    | | z | |
    | | | |
    | +----------------------+ |
    | |
    +----------------------------------------+

    x - np kolor czerwony
    y - np kolor czarny
    z - np kolor zółty

    Czy ktoś wie jak to zrobić?

  • 2. Data: 2009-06-16 10:17:11
    Temat: Re: CSS Strona podzielona 50/50 pionowo
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    http://blog.html.it/layoutgala/

    --
    Radek N.

  • 3. Data: 2009-06-16 13:22:54
    Od: MK <k...@w...pl>

    On 16 Cze, 12:07, eryq <e...@i...pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Mam problem z podziałem stronki przy pomocy CSS 50/50.
    >
    > Dokładniej chodzi mi o to aby strona wygladała tak
    >
    > +----------------------------------------+
    > |         x            |              y           |
    > |        +----------------------+           |
    > |        |  z                         |           |
    > |        |                            |            |
    > |        +----------------------+           |
    > |                                                   |
> [...]

    Nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem. Chodzi o taki efekt, że połowa
    tła strony ma jakiś kolor, a druga połowa ma inny?
    Jeżeli tła mają być jednolite, to w prosty sposób można to obejść tak:

    1. Przygotuj obrazek 1px wysokości na jakieś 3000px szerokości o
    jednolitym tle (w tym przypadku czarnym - kolor Y).
    2. Zadeklaruj tło body czerwone (kolor X) z obrazkiem przesuniętym o
    50%

    body{ background:red url('black.gif') repeat-y 50% 0; }
    div#wrapper { background: yellow; } <- div dla właściwego contentu

    A jeżeli chcesz coś bardziej skomplikowanego niż jednolite tło, to
    wtedy trzeba użyć dodatkowego diva pozycjonowanego absolutnie:

    content

    html{ height: 100%; } /* IE6 hack */
    body{ background: red url('obrazek_lewego_tla.gif') repeat 0 0; }
    div#bkg{ position: absolute; z-index: 1; top: 0; left: 50%; width:
    100%; height: 100%; background: black url('obrazek_prawego_tla.gif')
    repeat 0 0; }
    div#wrapper{ position: relative; z-index: 2; margin: 0 auto; width:
    700px; background: yellow; } /* tutaj do zwykłych deklaracji dla
    wrappera dodajesz position:relative i z-index:2, żeby wyświetlał się
    nad #bkg */

    Analogicznie można stosować także dwa divy oprócz obrazu tła:

    div#left { position: absolute; z-index: 1; top: 0; left: -50%; }
    div#right { position: absolute; z-index: 2; top: 0; left: 50%; }
    div#wrapper { position: absolute; z-index: 3; ........ }

    A na żywym organizmie możesz zobaczyć takie efekty np. na http://www.kolo.com.pl

  • 4. Data: 2009-06-16 13:54:44
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 16.06.2009, eryq <e...@i...pl> wroted:

    > Mam problem z podziałem stronki przy pomocy CSS 50/50.
    >
    > Dokładniej chodzi mi o to aby strona wygladała tak
    >
    > +----------------------------------------+
    >| x | y |
    >| +----------------------+ |
    >| | z | |
    >| | | |
    >| +----------------------+ |
    >| |
    > +----------------------------------------+
    >
    > x - np kolor czerwony
    > y - np kolor czarny
    > z - np kolor zółty
    >
    > Czy ktoś wie jak to zrobić?

    Np. jakoś tak?

    http://staniak.ovh.org/test.html

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 5. Data: 2009-06-16 16:58:26
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    MK pisze:

    > Nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem. Chodzi o taki efekt, że połowa
    > tła strony ma jakiś kolor, a druga połowa ma inny?

    U mnie to wygląda jakby chciał, żeby prawa krawędź wyglądała jakby ją
    pies pogryzł ;)

    > Jeżeli tła mają być jednolite, to w prosty sposób można to obejść tak:
    >
    > 1. Przygotuj obrazek 1px wysokości

    Co tak mało? 100px wysokości przy jednolitym kolorze mu niewiele wpłynie
    na rozmiar, a przeglądarki nie zajedziesz.

    > na jakieś 3000px szerokości o

    Ze skrajności w skrajność, 3000px? Dla kogo tyle? 2000px to już max
    naciągane.

    > jednolitym tle (w tym przypadku czarnym - kolor Y).
    > 2. Zadeklaruj tło body czerwone (kolor X) z obrazkiem przesuniętym o
    > 50%

    Chyba nie rozumiesz jak działają % dla background-position:
    http://www.w3.org/TR/CSS21/colors.html#propdef-backg
    round-position
    "<percentage>
    A percentage X aligns the point X% across (for horizontal) or down
    (for vertical) the image with the point X% across (for horizontal) or
    down (for vertical) the element's padding box. For example, with a value
    pair of '0% 0%',the upper left corner of the image is aligned with the
    upper left corner of the padding box. A value pair of '100% 100%' places
    the lower right corner of the image in the lower right corner of the
    padding box. With a value pair of '14% 84%', the point 14% across and
    84% down the image is to be placed at the point 14% across and 84% down
    the padding box."
    ergo tło strony będzie czarne, no chyba że pójdzie na łatwiznę i zrobi
    obrazek tła do połowy wypełniony jednym kolorem, a reszta drugim, co
    zresztą polecam :)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 6. Data: 2009-06-18 14:40:06
    Od: eryq <e...@i...pl>

    > Np. jakoś tak?
    >
    > http://staniak.ovh.org/test.html

    IE sobie z tym co masz w test.html nie radzi.

    Dokładnie coś takiego z tym że żółty ma mieć top: 0px; i być na 100%
    height i ILESTAMpx width:
    Czarny i czerwony także mają mieć height 100%.
    Dodatkowo wszystko ma podążać za tekstem zawartym w żółtym.

    Dzięki za podpowiedzi.

  • 7. Data: 2009-06-18 15:15:03
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    eryq pisze:

> [...]
    > height i ILESTAMpx width:
    > Czarny i czerwony także mają mieć height 100%.
    > Dodatkowo wszystko ma podążać za tekstem zawartym w żółtym.

    To jeszcze wygooglaj "faux columns" (np.
    http://nadarzynski.net/tests/fauxcolumns/) i coś do kupy złożysz.

    --
    Radek N.