  • 1. Data: 2009-06-15 19:43:31
    Temat: XHTML/CSS Dużo divów a skomplikowana grafika
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Witam
    mam pytanie, otóż właśnie koduje sobie skomplikowany design, na którego
    tło muszę przeznaczyć 3-4 divy, gdyż innaczej nie idzie tego
    wypozycjonować a i tak doczepiam już gdzie mogę.

    Trochę mnie to niepokoi ale nie ma na to rady. "Ojciec" Zeldman
    powiedział, że przy skomplikowanych designach czasami jest to nieuniknione.

    Jak wy sobie z tym radzicie ? gdzie jest limit .. ?

  • 2. Data: 2009-06-15 22:51:50
    Temat: Re: XHTML/CSS Dużo divów a skomplikowana grafika
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 15 Jun 2009 20:43:31 +0100, hazet <h...@n...pl> wrote:

> [...]
    > nieuniknione.
    >
    > Jak wy sobie z tym radzicie ? gdzie jest limit .. ?

    Zagnieżdżone divy (elementy blokowe o określonej szerokości [w tym auto,
    jeśli nie jest to float/position:absolute]) nie są obliczeniowo tak
    ciężkie jak tabelki (display:table* z table-layout:auto), więc nawet jak
    zrobisz 5-10 poziomów, to nie powinno nikomu strasznie spowalniać.

    Oczywiście o ile takich plątanin jest tylko kilka na stronie. Jak robisz
    setkę takich potworków, to może być ciężkie.

    Wszystkie selektory CSS z descendant combinator (spacją) robią się
    wolniejsze liniowo wraz ze wzrostem poziomów zagnieżdżenia. Googlowy
    PageSpeed strasznie na nie narzeka, choć wydaje mi się, że niepotrzebnie
    (może w GMail + IE6 to ma jakieś znaczenie, ale w normalnych sytuacjach
    nie zauważyłem).

    Na komórkach wąskim gardłem jest pamięć, więc uważaj żeby grafiki razem
    nie zajmowały dziesiątek megabajtów (da się zmarnować (szerokość *
    wysokość * 4) bajtów RAM na każdą).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2009-06-16 17:27:54
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    hazet pisze:
    > mam pytanie, otóż właśnie koduje sobie skomplikowany design,

    Pokaż ;)

> [...]
    > powiedział, że przy skomplikowanych designach czasami jest to nieuniknione.
    >
    > Jak wy sobie z tym radzicie ? gdzie jest limit .. ?

    Byle z głową robić.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";