  • 1. Data: 2014-05-12 14:41:19
    Temat: CSS - jak to zapisać?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Chciałbym mieć menu przypięte do okna przeglądarki. Jego pozycja ma być
    niezależna od pionowego scrollowania. Jednakże chciałbym też aby menu
    było wyrównywane do lewej krawędzi nie okna przeglądarki lecz krawędzi
    strony "content".

    <nav>to jest nawigacja</nav>
    tu treść

    Gdzie:

    .contents {
    width: 1000px;
    left-margin: auto;
    right-margin: auto;
    }

    .contents nav {
    jak to zapisać?
    }

    Czy jest to wykonalne bez JS?

    Marek

  • 2. Data: 2014-05-12 15:54:02
    Temat: Re: CSS - jak to zapisać?
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 12-05-2014 14:41 Marek napisał:
> [...]
    > niezależna od pionowego scrollowania. Jednakże chciałbym też aby menu
    > było wyrównywane do lewej krawędzi nie okna przeglądarki lecz krawędzi

    Nie sprawdzałem, ale pierwsze skojarzenie: position:fixed plus
    ewentualne dopasowanie położenia do "content". Skoro "content" ma stałą
    szerokość...

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 3. Data: 2014-05-12 20:21:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-12 15:54, Wojtek Gapiński pisze:

    > Nie sprawdzałem, ale pierwsze skojarzenie: position:fixed plus
    > ewentualne dopasowanie położenia do "content". Skoro "content" ma stałą
    > szerokość...

    A czy fixed nie oznacza dopasowania do okna przeglądarki wyłącznie?

    Marek

  • 4. Data: 2014-05-12 20:45:54
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 12 May 2014 14:41:19 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > niezależna od pionowego scrollowania. Jednakże chciałbym też aby menu
    > było wyrównywane do lewej krawędzi nie okna przeglądarki lecz krawędzi

    Nie. To jest ten sam gatunek problemu, co wcześniejsze pytanie - wyjmujesz
    element z biegu dokumentu, ale chcesz by nadal był pozycjonowany względem
    niego. Albo rybki albo akwarium :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2014-05-12 20:54:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-12 20:45, Borys Pogoreło pisze:

    > Nie. To jest ten sam gatunek problemu, co wcześniejsze pytanie - wyjmujesz
    > element z biegu dokumentu, ale chcesz by nadal był pozycjonowany względem
    > niego. Albo rybki albo akwarium :)

    Ha! Właśnie odkryłem, że jest to możliwe choć nie bardzo rozumiem
    dlaczego. Gdy zrobię taką konstrukcję

    .contents nav {
    position: fixed;
    top: 480px;
    }

    To... nav będzie pozycjonowany względem swojego kontenera. Jeśli teraz
    dorzucę left inny niż auto, to pozycjonowanie będzie względem okna
    przeglądarki. Wymyśliłem więc jak przesunąć w prawo nie modyfikując left.

    .contents nav {
    position: fixed;
    top: 480px;
    left: auto;
    padding-left: 20px;
    }

    I to działa! Sprawdziłem pod IE11, FF, Chrome. Dlaczego? Nie mam pojęcia.

    Marek