  • 1. Data: 2014-05-27 14:44:43
    Temat: CSS - jaka jest hierarchia selektrów?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Zdefiniowałem sobie

    * {
    line-height: 100%;
    }

    .contents {
    line-height: 150%;
    }

    W kodzie mam:

    <section>
    <section class="contents">tekst</section>

    No i okazuje się, że selektor * nadpisuje mi selektor .contents.
    Interlinia jest 100%. To nadpisanie widać pod F12 w IE. Nie chcę
    stosować !important. Nie bardzo rozumiem zasadę czemu się tak dzieje.
    Bardziej precyzyjny selector powinien chyba przykrywać ten ogólny?

    Marek

  • 2. Data: 2014-05-27 16:08:50
    Temat: Re: CSS - jaka jest hierarchia selektrów?
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2014-05-27 14:44, Marek pisze:
    > No i okazuje się, że selektor * nadpisuje mi selektor .contents.

    SOA#1 Pokolorowalem, zeby bylo lepiej widoczne.
    http://codepen.io/NotBear/pen/jIbgB

    > Nie bardzo rozumiem zasadę czemu się tak dzieje.

    Nie masz jeszcze jakiegos elementu wewnatrz tego niedzialajacego section?

    > Bardziej precyzyjny selector powinien chyba przykrywać ten ogólny?

    Bardziej specyficzny powinien.
    W moim 3. przykladzie pokazalem, ze dla potomka bardziej specyficzny
    bedzie selektor uniwersalny, niz klasa zwiazana z rodzicem.

    --
    NotBear

  • 3. Data: 2014-05-27 16:25:00
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-27 16:08, NotBear pisze:

    > Nie masz jeszcze jakiegos elementu wewnatrz tego niedzialajacego section?

    Kretyn ze mnie... pewnie, że mam :-D

    Marek