  • 11. Data: 2009-03-30 13:03:00
    Temat: Re: CUDA - przyszłość rozwoju procesorów i zmiany w technikach programowania ?
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    > W efekcie stopniowo dostajemy potężną moc obliczeniową drzemiącą w kartach
    > graficznych 'do zabawy'
    > w zastosowaniach zupełnie z grafiką niezwiazanych - z coraz bardziej
    > 'normalnym' interfejsem
    > programistycznym.

    Jedno pytanie. Czy mozna uzywac pętli i if?
    Nie znam się na tym, ale chciałbym wiedzieć.

    --
    Żarty możnych są zawsze dowcipne. William Shakespeare

  • 12. Data: 2009-03-30 13:06:09
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    > Przepraszam,. ale to jest nonsens. Proponuje jakeis inen miejsce na te
    > rewelacjie

    A co tu nonsensownego?
    Na automatach komorkowych nawet kalkulator z 4 działaniami robili.

    Zreszta jak poczytasz o automatach genetycznych to tez maja takie wzbudzanie
    (ale maja i pamiec) wiec czemu nie.
    --
    Pycha, która skłania nas do tworzenia raju na ziemi, powoduje, że zmieniamy
    naszą poczciwą ziemię w piekło. Karl Popper

  • 13. Data: 2009-03-30 15:42:49
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    RedArt wrote:

    > Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Hugo_de_Garis
    > He became known in the 1990s for his research on the use of genetic
    > algorithms to evolve neural networks using three dimensional cellular
    > automata inside field programmable gate arrays. He claimed that this
    > approach would enable the creation of what he terms "artificial brains"
    > which would quickly surpass human levels of intelligence.

    Przecież to są brednie. Czytasz w ogóle to co wklejasz?

    > Though it was initially envisaged that these cellular automata would run
    > on special computers, such as MIT's "Cellular Automata Machine-8"
    > (CAM-8), by 1996 it was realised that the model originally proposed,
    > which required cellular automata with thousands of states, was too
    > complex to be realised in hardware. The design was considerably
    > simplified, and in 1997 the "collect and distribute 1 bit" ("CoDi-1Bit")
    > model was published, and work began on a hardware implementation using
    > Xilinx XC6264 FPGAs. This was to be known as the "CAM Brain Machine" (CBM).

    Wiesz o ile rzędów wielkości szybsza będzie zwyczajna implementacja takich
    połączeń na zwykłym grafie opisanym macierzą?

  • 14. Data: 2009-03-30 16:02:38
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 30 Mar 2009 17:42:49 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org>
    wrote:

    >Przecież to są brednie. Czytasz w ogóle to co wklejasz?

    Nie chcialem uzywac takich ostryc hslow wiec napisalem "nonsens".
    Podpisuje sie wszkze...

    A.L.

  • 15. Data: 2009-03-30 16:28:57
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    > Nie chcialem uzywac takich ostryc hslow wiec napisalem "nonsens".
    > Podpisuje sie wszkze...

    Ja tam się nie znam ;)
    Ale kiedyś miałem doczynienia z transputerami. Działało to dobrze i fakt, że
    tam trzeba było zarządzac wszystkim nawet pamięcią był uciążliwy. Pamiętam
    jak jakis polak pisał program do kompilatora by to strawic jakoś. Ale
    efekty były. Nie gadajcie. Efekt był skokowy i mocny. W większości zadań
    był nawet skalowalny.

    --
    Kiedy człowiek odnosi sukces, nawet jego sąsiedzi myślą, że jest mądry.
    Pindar

  • 16. Data: 2009-03-31 05:59:01
    Od: "RedArt" <r...@t...tez.op.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Przecież to są brednie. Czytasz w ogóle to co wklejasz?
    [ciach]
    > Wiesz o ile rzędów wielkości szybsza będzie zwyczajna implementacja takich
    > połączeń na zwykłym grafie opisanym macierzą?
    [ciach]

    No patrzcie, takie brednie, a tyle grantów naukowych dostało ... Ba, nawet
    te ciemne chińczycy
    w 2008 postanowili to odgrzebać ...
    Wielebny Hugo w Polsce swego czasu bywał, kiedyś jakiś wykład na
    Politechnice Gdańskiej
    robił - na zaproszenie doktora Andrzeja Bullera, który przy tym projekcie
    angażaował
    sporą moc obliczeniową umysłów studenckich ... ;)

    Chłopaki - obawiam się, że to Wy nie do końca uważnie czytacie. Materiałów
    jest mnóstwo,
    a Wy jak sądzę, widzicie to pierwszy raz na oczy i już mi z tekstami
    "przecież jak to zrobić normalnie to
    będzie szybsze".

    Po przejrzeniu (odświeżeniu sobie trochę wiedzy sprzed lat) tych materiałów
    pragnę wskazać,
    że głównym zadaniem dla projektu było nie 'przesyłanie sygnałów w
    strukturach' ale
    'wyhodowanie struktur', które będą pełnić jakieś tam funkcje. Na automatach
    komórkowych
    realizowane były algorytmy ewolucyjnego drążenia ścieżek w przestrzeni 3D.
    Jak sądzę, miało
    to żywo przypominać biologiczny proces wzrostu włókien nerwowych w czasie
    rozwoju
    płodowego - które właśnie stopniowo wydrążają w ciele zarodka trasy
    docierając w różne
    jego rejony.

    A co do prędkości, wydajności - no weźcie się zmiłujcie. Przecież to jest
    inna architektura
    sprzętowa - kazdy automat komórkowy to mini-procesor pracujący w pełni
    równolegle z innymi
    - więc wszystko zależy od skali, wielkości całego 'zbudowanego mózgu'.
    Chcecie to sobie
    robić na grafach to proszę bardzo, ale nie użyjecie do tego do wspomnianego
    sprzętu a cały model
    ewolucji musicie zrobić zupełnie inaczej.

    Zdobyliście już granty ? Nie ? A, bo granty to polityka a nie nauka ...

  • 17. Data: 2009-03-31 06:37:11
    Od: "RedArt" <r...@t...tez.op.pl>

    Użytkownik "RedArt" <r...@t...tez.op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozwoju
    > płodowego - które właśnie stopniowo wydrążają w ciele zarodka trasy

    http://users.uj.edu.pl/~upkuniec/BIOPSY_1/Tlumaczeni
    e%20Slawomir_Meczykowski/R.9%20%20(Rozwoj%20ukladu%2
    0nerwowego).pdf

    Patrz punkt 4. Wzrost aksonu i tworzenie się synaps
    cytuję kawałeczek:
    "Dla wyjaśnienia sposobu, w jaki stożki wzrostu znajdują właściwą drogę do
    przypisanych im struktur

    zaproponowano trzy hipotezy:

    - hipotezę powinowactwa chemicznego (chemoaffinity hypothesis)

    - hipotezę matrycy chemiczno-mechanicznej (blueprint hypothesis)

    - hipotezę gradientu topograficznego (topographic gradient hypothesis) ... "

    Automaty komórkowe potencjalnie dobrze nadają się do tego by te aspekty
    wiążące przestrzeń fizyczną z rozchodzącymi się

    gradientami stężeń różnych substancji chemicznych modelować - więc proszę
    jeszcze raz - nie wchodźcie mi tu z 'grafami', bo

    to zupełnie inne podejście, zakres modelowania i w efekcie wyniki.

    Dlatego projekt - niezależnie od mizernych(czytaj mało spektakularnych - co
    może wcale nie jest wadą) jak na razie rezultatów (jak sądzę)

    - jest ciekawy.

  • 18. Data: 2009-04-01 06:39:28
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    > Dlatego projekt - niezależnie od mizernych(czytaj mało spektakularnych -
    > co może wcale nie jest wadą) jak na razie rezultatów (jak sądzę)
    >
    > - jest ciekawy.

    Ciekawy to może i jest. Z praktycznego punktu widzenia jednak,
    nie można zjeść ciastka i mieć ciastka. Im bardziej skomplikowane
    urządzenie, tym trudniej je kontrolować.
    Urządzenie, które samo zbuduje swoją strukturę (a o ile dobrze
    zrozumiałem, to mniej więcej o to Ci chodzi), będzie praktycznie
    nieprzewidywalne. I nie mówię tu o buncie maszyn, tylko o zwykłych
    błędach i nieprzewidzianych skutkach ubocznych. O ile z pewnością
    będą one ciekawe, to praktycznie urządzenie będzie nie do użytku.

  • 19. Data: 2009-04-01 06:53:56
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Urządzenie, które samo zbuduje swoją strukturę (a o ile dobrze
    > zrozumiałem, to mniej więcej o to Ci chodzi), będzie praktycznie

    Nie samo, tylko pod wpływem presji ewolucyjnej. Tak samo, jak
    gatunek człowieka powstał 'sam'.

    Tyle, że u nas 'presja ewolucyjna' jest sztucznie sterowana. Więc musi
    to być być presja 'inteligentnie spreparowana', w dodatku powinna
    być stopniowana i modyfikowana w miarę rozwoju hodowanego dziecia.
    I tu jest, jak zwykle zresztą w AI, pies pogrzebany. Nie w zdolnościach
    obliczeniowych modeli, ale w tym, co bym nazwał "zrozumieć ograniczenia,
    postawić ambitne ale realne cele i zmotywować pierwotniaka tak by dosłownie,
    wyszedł z siebie...".
    To problem przede wszystkim rozumnego wychowawcy/nauczyciela.

  • 20. Data: 2009-04-01 07:39:08
    Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl>

    Użytkownik "Filip Sielimowicz" <s...@t...tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:gqv35s$5du$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie samo, tylko pod wpływem presji ewolucyjnej. Tak samo, jak
    > gatunek człowieka powstał 'sam'.

    Samo ale pod wpływem, to jasne.

> [...]
    > dosłownie,
    > wyszedł z siebie...".
    > To problem przede wszystkim rozumnego wychowawcy/nauczyciela.

    No i właśnie. Popatrz, jakie środki zaangażowano w wychowanie
    ludzi. Dodaj do tego fakt, że system wychowawczy ewoluował
    kilka tysięcy lat. Oraz fakt, że w przypadku ludzi wychowawca
    dość dobrze rozumie wychowywanego, bo sam kiedyś był podobny.
    Oraz fakt, że wychowywani stanowią względny genetyczny monotyp.
    Oraz fakt, że w kilku czy tam kilkunastu procentach przypadków
    wynik wychowywania jest niezbyt zadowalający.

    Jakie z tego sumowania wychodzą perspektywy dla wychowywania
    AI?