  • 1. Data: 2010-08-26 07:23:40
    Temat: Canon 60D już oficjalnie
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    http://optyczne.pl/3226-nowo%C5%9B%C4%87-Canon_EOS_6
    0D.html#komentarz

    I wygląda raczej na poprawione 550D niż na następcę 50D ;)

  • 2. Data: 2010-08-26 07:27:59
    Temat: Re: Canon 60D już oficjalnie
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    świetna wiadomość - poprzednie modele
    stanieją :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Pozdrawiam
    Les

  • 3. Data: 2010-08-26 07:39:10
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-08-26 09:27, Les pisze:
    > Witam,
    > świetna wiadomość - poprzednie modele
    > stanieją :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Za 60D 1149 ojro - chyba nieprędko te poprzednie modele stanieją :)

  • 4. Data: 2010-08-26 08:57:35
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-26 09:23, Andrzej Libiszewski pisze:
    > http://optyczne.pl/3226-nowo%C5%9B%C4%87-Canon_EOS_6
    0D.html#komentarz

    > I wygląda raczej na poprawione 550D niż na następcę 50D ;)

    No to zdaje sie, ze Canon jednak rozsegmentował rynek dalej nie chcac
    zabierac kupujacych siodemce...

    Cytując Sergiusza Rozanskiego

    #v+
    Jak wyjdzie 60D to przeskoczy 7D i to będzie przewodnik
    półprofesjonalnej grupy.
    #v-

    Jak to mowia: niezbadana jest polityka Canona ;-)

    Swoja droga, nie za duzo u C tych APS-C z identyczna matryca? Bo sie
    troche ciasno zrobilo na rynku. Myslalem, ze cos nowego faktycznie
    pokaza, mimo wszystko. Jak widac biznes jest biznes, moga brac kase na
    tym co juz zrobili, to biora.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 5. Data: 2010-08-26 09:36:39
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:4c761a32$0$20989$65785112@news.neostrada.pl...
    > Za 60D 1149 ojro - chyba nieprędko te poprzednie modele stanieją :)

    Jak to z doswiadczenia wynika -
    ile powienien <> kosztowac jak sie pojawi?

    J.

  • 6. Data: 2010-08-26 09:37:38
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-26 10:57:35 +0200, Mateusz Papiernik <m...@m...net> said:

    > No to zdaje sie, ze Canon jednak rozsegmentował rynek dalej nie chcac
    > zabierac kupujacych siodemce...

    Nieeeee, Canon równa do półek największego konkurenta. Do niedawna
    wyższe półki APSC u C i N były poprzesuwane - D300 był "lepsiejszy" od
    50D, a D90 było od Canona "słabsze". Już wyjście 7D, będącego dość
    solidną konkurencją dla D300 zwiastowało, że półka xxD przesunie się
    nieco w dół, w kierunku D90. I się ziściło. Będzie śmiesznie, jak teraz
    Nikon pójdzie w górę z ficzersami następcy D90 ;-)

> [...]
    > półprofesjonalnej grupy.
    > #v-
    >
    > Jak to mowia: niezbadana jest polityka Canona ;-)

    Raczej - nie wszystko co ludzie wypisują na juznecie ma sens :->

    > Swoja droga, nie za duzo u C tych APS-C z identyczna matryca?

    Unifikacja matryc jest wygodna dla producenta - oszczędzają kosztów
    opracowania i utrzymania dodatkowcych linii produkcyjnych.

    de Fresz

  • 7. Data: 2010-08-26 09:51:04
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-26 11:37, de Fresz pisze:
    > Nieeeee, Canon równa do półek największego konkurenta. Do niedawna
    > wyższe półki APSC u C i N były poprzesuwane

    Dokładnie to samo zauważyłem :)

    > I się ziściło. Będzie śmiesznie, jak teraz
    > Nikon pójdzie w górę z ficzersami następcy D90 ;-)

    Zdaje się, że pójdzie - następca ma mieć normalnie magnezowy korpus.

    > Unifikacja matryc jest wygodna dla producenta - oszczędzają kosztów
    > opracowania i utrzymania dodatkowcych linii produkcyjnych.

    Prawda. Ale jednocześnie rozmywa granice między aparatami dla tych,
    którym nie zależy na kółkach, szybkostrzelności lub innych ficzerach z
    wyższych modeli - dawniej były realne szanse kupienia droższego aparatu
    dla większej ilości mpx. Teraz ta grupa docelowa po prostu weźmie 550D.

    Swoją drogą, w kwestii utrzymania linii produkcyjnych - na dpreview
    swego czasu kręciły się ploty, że Canon chce eksploatować format APS-H w
    większej ilości lustrzanek, żeby koszty produkcji dla 1D stały się dla
    nich jeszcze bardziej opłacalne. Zdaje się, że przycichło kompletnie.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 8. Data: 2010-08-26 10:07:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-26 11:51:04 +0200, Mateusz Papiernik <m...@m...net> said:

> [...]
    > większej ilości lustrzanek, żeby koszty produkcji dla 1D stały się dla
    > nich jeszcze bardziej opłacalne. Zdaje się, że przycichło kompletnie.

    Bez sensu, z jednego, niezwykle prozaicznego powodu... Optyka. Przy
    specjalizowanym sprzęcie sportowym, gdzie liczą się głównie długie
    ogniskowe, brak szerokiego kąta czy trochę porąbane ogniskowe
    standardowych zoomów nie są specjalnym problemem. Dla większości innych
    użytkowników - jest to wada dyskwalifikująca. Pamiętaj że APS-H łyka
    tylko EF-y. Tak więc Canon musiałby stworzyć serię kilku obiektywów
    tylko pod ten format. Średnio by się kalkulowało, nie?
    Tak więc myślę że to mogło być czyjeś wróżenie z fusów, a nie realna
    informacja z wewnątrz.

    de Fresz

  • 9. Data: 2010-08-26 10:33:37
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-26 12:07, de Fresz pisze:
> [...]
    > standardowych zoomów nie są specjalnym problemem. Dla większości innych
    > użytkowników - jest to wada dyskwalifikująca. Pamiętaj że APS-H łyka

    Pamiętam, masz rację. W takim razie zastanawia mnie, jak długo APS-H
    pożyje, skoro technologicznie szybkostrzelne sportowe FF są w zasięgu
    ręki dla producenta.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 10. Data: 2010-08-26 11:13:49

    On 26.08.2010 11:37, de Fresz wrote:

> [...]
    > nieco w dół, w kierunku D90. I się ziściło. Będzie śmiesznie, jak teraz
    > Nikon pójdzie w górę z ficzersami następcy D90 ;-)

    Z ostatnich plotek wynika, że następca D90 to będzie następca D300.
    Magnezowe body, dwa sloty kart, 6-8 fps, 100% pokrycia kadru. Jeśli to
    prawda, to raczej celują w półkę 7D niż 50/60D.

    --
    http://szumofob.eu