  • 1. Data: 2010-08-25 14:35:05
    Temat: Sigma 150 2.8 MACRO
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    co zamiast tego obiektywu można kupić (o podobnej ogniskowej) -
    mocowanie C lub N (zaczynam z ważniejszej strony).
    Oczywiście Canon 180 byłby na pewno lepszy, ale chodzi o cenę (może
    być mniejsza :-) )

    Pozdrawiam
    Les

  • 2. Data: 2010-08-25 14:43:33
    Temat: Re: Sigma 150 2.8 MACRO
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-25 16:35:05 +0200, Les <s...@p...fm> said:

> [...]
    > mocowanie C lub N (zaczynam z ważniejszej strony).
    > Oczywiście Canon 180 byłby na pewno lepszy, ale chodzi o cenę (może

    AFAIK - poza firmową optyką nie znajdziesz nic lepszego. Akurat ten
    obiektyw Sigmie się wyjątkowo udał.

    de Fresz

  • 3. Data: 2010-08-25 15:09:19
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

    >co zamiast tego obiektywu można kupić (o podobnej ogniskowej) -
    >mocowanie C lub N (zaczynam z ważniejszej strony).
    >Oczywiście Canon 180 byłby na pewno lepszy, ale chodzi o cenę (może
    >być mniejsza :-) )

    ja polecam canona 100 macro USM, a podobno w wersjiiz IS jest jeszcze
    lepiej..

    Gr

  • 4. Data: 2010-08-25 15:42:06
    Temat: Odp: Sigma 150 2.8 MACRO
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Les" <s...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    g2000yqd.googlegroups.com...
    > Witam,
    > co zamiast tego obiektywu można kupić (o podobnej ogniskowej) -
    > mocowanie C lub N (zaczynam z ważniejszej strony).
    ----------------------
    150 mm do makro to chyba tylko Sigma robi, alternatywy więc nie ma.
    Podobne ogniskowe to 180, masz to w prawie każdym systemie.

    > Oczywiście Canon 180 byłby na pewno lepszy, ale chodzi o cenę (może
    > być mniejsza :-) )
    ----------------------
    W konkurencyjne cenie masz tylko 180 od Sigmy i od Tamrona.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 5. Data: 2010-08-25 15:49:35
    Temat: Re: Odp: Sigma 150 2.8 MACRO
    Od: Les <s...@p...fm>

    Dzięki za odpowiedzi.
    Grzebałem, grzebałem i grzebałem w tej sieci i chyba się skuszę na
    Tokinę 100, bo do portretów w studio lepiej sie nada (mniejsza
    ogniskowa).
    A i połowa ceny też robi swoje.
    Poszukam jeszcze "prawdziwych" (tzn nie testowych) fotek.

    Pozdrawiam
    Les

  • 6. Data: 2010-08-25 15:56:53
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Les wrote:
> [...]
    > ogniskowa).
    > A i połowa ceny też robi swoje.
    > Poszukam jeszcze "prawdziwych" (tzn nie testowych) fotek.

    Dośc mocno aberruje na tle jasnego nieba.

  • 7. Data: 2010-08-25 20:36:52
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > Grzebałem, grzebałem i grzebałem w tej sieci i chyba się skuszę na
    > Tokinę 100, bo do portretów w studio lepiej sie nada (mniejsza
    > ogniskowa).

    Jak również do portretów, to zdecydowanie Tamron 90/2.8. Ma najładniejszy
    bokeh ze wszystkich obiektywów makro.

    --
    Radosny

  • 8. Data: 2010-08-25 23:36:13
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-25 17:49, Les wrote:
> [...]
    > ogniskowa).
    > A i połowa ceny też robi swoje.
    > Poszukam jeszcze "prawdziwych" (tzn nie testowych) fotek.

    Polecam Ci Tokinę - świetne ostre szkło, robiłem też foty Tamronem i nie
    przypadł mi do gustu... Aberracji jakoś nie widzę. Jedyne co jest troche
    denerwujące w Tokinie to wolny silnik AF, ale za to jest przełącznik
    ograniczjący zakres AF i wtedy jest OK.

  • 9. Data: 2010-08-26 15:00:25
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2010 22:36:52 +0200, Radosny napisał(a):

    > Jak również do portretów, to zdecydowanie Tamron 90/2.8. Ma najładniejszy
    > bokeh ze wszystkich obiektywów makro.

    Też go polecam, mam go prawie 2 lata. Chociaż głównie do owadów, ale jest
    niesamowicie ostry i ładnie rozmywa tło.

    --
    Krasnal...

  • 10. Data: 2010-08-26 23:53:27
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Olek:

> [...]
    > przypadł mi do gustu... Aberracji jakoś nie widzę. Jedyne co jest troche
    > denerwujące w Tokinie to wolny silnik AF, ale za to jest przełącznik

    No i nie wiem jak to ogólnie wygląda, ale na optycznych mieli FF i ja też
    miałem FF... Na tyle duży, że w portrecie byłby problem. Koniecznie
    sprawdzić przed zakupem.