  • 1. Data: 2010-08-25 13:24:34
    Temat: dodatkowe zasilanie 5Dmk2
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Witajcie,

    Mam tylko oryginalna bateria do aparatu. Jak fotografuje tylko to dobre
    600-800 fotek robi i jest ok. Przy filmowaniu juz znacznie bardziej
    zachlanny na energie. Wybieram sie na kilka dni plywania po Mazurach i
    bedzie ciezko z pradem.

    Znajduje 3 opcje (ceny bardzo przyblizone):

    1. PLN 100 - podroba baterii - teraz juz z elektronika wiec i nie trza
    osobnej ladowarki i aprat stan naladowania ponoc pokazuje. Jak tu ma sie
    sprawa faktycznej pojemnosci? Pewno sa lepsi i gorsi producenci ....

    2. PLN 200 - podroba battery pack/grip'a - zaleta bo z workiem paluszkow
    mozna poszalec, sama ergonomia kurpusu malo istotna dla mnie (choc dla duzej
    ilosci pionowych kadrow pewno uzytecznie ... ale aparat rosnie cholera),
    grip gada z elektronika aparatu i czy taki no-name czegos nie skopci?

    3. PLN 300 - oryginalna bateria - no comments

    No i jak to z tym osiolkiem, ktoremu dawano ... mam problem z procesem
    decyzyjnym. Bylbym wdzieczny za wszelkie uwagi, ktore moga byc pomocne w
    podjeciu decyzji.

    Bardzo pozdrawiam,

    Ptas

  • 2. Data: 2010-08-25 13:50:46
    Temat: Re: dodatkowe zasilanie 5Dmk2
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 25 Sie, 15:24, "Ptas" <p...@p...onetCC.pl> wrote:
    > Witajcie,
    > Wybieram sie na kilka dni plywania po Mazurach ...

    Ja bym się raczej martwił aby aparat nie utonął albo nie nabrał
    wody ...

  • 3. Data: 2010-08-25 14:03:00
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "Anonymouse" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 25 Sie, 15:24, "Ptas" <p...@p...onetCC.pl> wrote:

    >Ja bym się raczej martwił aby aparat nie utonął albo nie nabrał
    >wody ...

    A ten problem rozwiazalem sobie rok temu :) Kupilem lodowke turystyczna,
    ktora miesci korpus i szkla, uszczelnilem polaczenie pomiedzy pojemnikiem a
    "deklem". Po zamknieciu plywa to-to nawet i musialoby dobra chwile spedzic w
    wodzie, zeby zaczac przeciekac. Ale rok temu kiepsko wialo wiec rozwiazanie
    malo przydatne sie okazalo.

    Pozdrawiam,

    Ptas

  • 4. Data: 2010-08-25 14:09:56
    Temat: Odp: dodatkowe zasilanie 5Dmk2
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

> [...]
    > duzej ilosci pionowych kadrow pewno uzytecznie ... ale aparat rosnie
    > cholera), grip gada z elektronika aparatu i czy taki no-name czegos nie
    ----------------------
    Można poszaleć, ale pod warunkiem, że będzie to worek bardzo
    dobrych paluszków. Mam grip od Canona i np. z Eneloopami
    działa doskonale, ale jak próbowałem wsadzić coś starszego,
    używanego już parę sezonów (GP, Energizer, chińszczyzna) to
    aparat działał tylko przez chwilę lub w ogóle się nie włączał.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 5. Data: 2010-08-25 14:35:24
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > używanego już parę sezonów (GP, Energizer, chińszczyzna) to
    > aparat działał tylko przez chwilę lub w ogóle się nie włączał.

    O, to ciekawe. Czy na Eneloopach pociągnie tak dlugo, jak na oryginalnym
    akumulatorze?

    Tym bardziej interesujaca uwaga, ze sadziłem iz nawet jakies przechodzone
    paluszki - powiedzmy z flesza - dalyby mi troche klatek. A tu sie okazuje,
    ze nie ....

    Pozdrawiam,

    Ptas

  • 6. Data: 2010-08-25 14:39:58
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-25 15:24, Ptas pisze:
    > 1. PLN 100 - podroba baterii - teraz juz z elektronika wiec i nie trza
    > osobnej ladowarki i aprat stan naladowania ponoc pokazuje. Jak tu ma sie
    > sprawa faktycznej pojemnosci? Pewno sa lepsi i gorsi producenci ....

    Co prawda nie z piatka, ale z 50D w studiu uzywamy nieoryginalnego gripa
    + kompletu nieoryginalnych baterii. Zero problemow. Aczkolwiek grip
    bardziej dla wygody - ja osobiscie wzialbym po prostu kilka naladowanych
    baterii z alledrogo.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 7. Data: 2010-08-25 14:42:08
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "Mateusz Papiernik" <m...@m...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > + kompletu nieoryginalnych baterii. Zero problemow. Aczkolwiek grip
    > bardziej dla wygody - ja osobiscie wzialbym po prostu kilka naladowanych

    Zamiennikow jest sporo - czy masz jakies spostrzezenia, ktore zamienniki sa
    "godniejsze" uwagi?

    Pozdrawiam,

    Ptas

  • 8. Data: 2010-08-25 14:54:36
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-25 16:42, Ptas pisze:
    > Zamiennikow jest sporo - czy masz jakies spostrzezenia, ktore zamienniki sa
    > "godniejsze" uwagi?

    Jedziemy glownie na Phottixach, ktore zdaje sie sa jednymi z najtanszych
    przy okazji. Mamy tez jakas Hame. O dziwo jedyny zamiennik jaki nam
    umarl to bylo... GP - firma, ktora sobie zawsze w sprawie baterii cenilem.

    Generalnie, robimy zdjecia, a nie liczymy klatki, zawsze jakies
    naladowane baterie sa w poblizu - nie mam wiec bezposredniego porownania
    "wydajnosci" wzgledem oryginalnych baterii Canona. Nigdy tego nie
    robilismy. Ale wszystkie sprawuja sie bardzo pozytywnie i kilkaset zdjec
    na jednym naladowaniu bez zadnego problemu daja rade.

    Spostrzezenia dotycza 450D (dawniej) i 50D (obecnie). Z 5DMkII nigdy nie
    pracowalem, a moja 7D na razie nadal ma tylko jedna oryginalna baterie.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 9. Data: 2010-08-25 15:02:20
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    > Jedziemy glownie na Phottixach, ktore zdaje sie sa jednymi z najtanszych
    > przy okazji. Mamy tez jakas Hame. O dziwo jedyny zamiennik jaki nam
    > umarl to bylo... GP - firma, ktora sobie zawsze w sprawie baterii cenilem.

    [ciach]

    Wielkie dzieki - bardzo pomocne info!

    Pozdrawiam,

    Ptas

  • 10. Data: 2010-08-25 15:20:12
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    Polecam zamienniki Delta.
    Sam kupilem 2 i bylem w szoku... bo mimo teoretycznie mniejszej
    pojemnosci od oryginalu obydwie sztuki wystarczaja na 800-1000 zdjec,
    podczas gdy oryginal na około 500-600.