  • 1. Data: 2009-10-31 20:59:43
    Temat: Centertel - pierwszy cennik
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    Witam,

    Poszukuję pierwszego cennika usług telekomunikacyjnych w sieci PTK
    Centertel.
    Będę wdzięczny za skan lub jakiś link.

    Pozdrawiam,
    Jacek Skórzewski

  • 2. Data: 2009-11-01 09:24:49
    Temat: Re: Centertel - pierwszy cennik
    Od: "jimmy29" <j...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Skórzewski" <j...@g...com> napisał w
    wiadomości
    c.googlegroups.com...
[...]

    http://www.archive.org/index.php wpisz centertel.pl pierwsza strona jest z
    1997 roku tam masz jakieś cenniki usług.
    podrawiam

  • 3. Data: 2009-11-01 10:40:06
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    jimmy29 pisze:

    > http://www.archive.org/index.php wpisz centertel.pl pierwsza strona jest z
    > 1997 roku tam masz jakieś cenniki usług.

    A jak to się ma do pytania przedmówcy? Rok 1997 to już prawie początek
    końca NMT w naszym kraju. ;)

  • 4. Data: 2009-11-01 11:31:34
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    On 1 Lis, 10:24, "jimmy29" <j...@t...pl> wrote:
> [...]
    >
    > http://www.archive.org/index.phpwpisz centertel.pl pierwsza strona jest z
    > 1997 roku tam masz jakieś cenniki usług.

    Najwcześniejszy, do którego mam dostęp obecnie, pochodzi z 1994 roku.
    Szukam tego pierwszego, jeszcze w USD.

    Pozdrawiam,
    Jacek Skórzewski

  • 5. Data: 2009-11-01 11:33:05
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    On 1 Lis, 11:40, Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > A jak to się ma do pytania przedmówcy? Rok 1997 to już prawie początek
    > końca NMT w naszym kraju. ;)

    No, tylko ten koniec wciąż do końca nie może dobiec... ;)

    Pozdrawiam,
    Jacek Skórzewski

  • 6. Data: 2009-11-01 13:17:21
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jacek Skórzewski pisze:

    > Najwcześniejszy, do którego mam dostęp obecnie, pochodzi z 1994 roku.
    > Szukam tego pierwszego, jeszcze w USD.

    W takiej sytuacji często jest jedno wyjście: daj sobie spokój z
    Internetem, biegnij do jakiejś większej (np. uniwersyteckiej)
    biblioteki. Szukaj w czasopismach tematycznych z tego okresu. ;)

  • 7. Data: 2009-11-01 20:15:58
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Pamiętam, że bodajże w lutym 1994 cennik się mocno zmienił - abonenci Centka
    przestali płacić za odbieranie połączeń.

    Opłata aktywacyjna wynosiła równowartość w PLZ około 1 tysiąca (dolarów), aparat
    telefoniczny "duża cegła" drugie około tysiąc
    (dolarów - im mniejszy aparat, tym był droższy) - razem jakieś 5-6 milionów starych
    złotych, do tego jeszcze sporo grosza za montaż
    zestawu w aucie (zwykle "autoryzowany" szwagier paniętki z salonu ;))

    W sumie niezłą ofertą były tanie rozmowy poza szczytem, czyli 22-7 i od piątku godz
    22 przez cały weekend do poniedziału godz. 7
    rano.

    I rozmowy prosto na Komertel też się jakoś opłacało.

    Ale abo było drogie, coś około 90 PLN/mies.

    W połowie 1994 szczena mi opadła, gdy na wyświetlaczu cegły pojawił się numer (albo
    nawet nazwa z abonenta wpisanego w książce
    aparatu - już nie pamiętam dokładnie, ale raczej numer) - wtedy w PRL-bis o
    identyfikacji połączeń właściciwie nikt nie słyszał
    łącznie ze mną, a Centek też nie miał identyfikacji w ofercie; tamta rozmowa
    przychodząca, któa tak pięknie (chyba jakieś cyfry
    obcięło z długiego numeru) się zidentyfikowała była zza zagranicy, z Belgii OIDP.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-11-01 20:44:46
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    ąćęłńóśżź wrote:
> [...]
    złotych, do tego jeszcze sporo grosza za montaż
    > zestawu w aucie (zwykle "autoryzowany" szwagier paniętki z salonu ;))

    W 1992 roku dolar kosztował jakieś 11,5 tys PLZ, więc na pewno całość
    nie kosztowała 5-6 milionów, a dużo więcej.
    Moja pierwsza motka model kaloryfer w 1994 roku kosztowała jakieś 36 mln
    :-) I to w promocji :-P No i oczywiście w leasingu ;)

    M.

  • 9. Data: 2009-11-01 20:47:05
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    No tak, walnąłem się o jedno zero HGW.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-11-01 21:38:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 1 Nov 2009 21:15:58 +0100, ąćęłńóśżź wrote:
> [...]
    telefoniczny "duża cegła" drugie około tysiąc
    >(dolarów - im mniejszy aparat, tym był droższy) - razem jakieś 5-6 milionów starych

    A srednia pensja byla wtedy nizsza, i to bylo kilka srednich.

    Gdzies w sieci jest jakies "muzeum", sa tam stare cenniki.
    O ile pamietam to same rozmowy nie byly takie drogie .. dopiero
    pozniejsze GSM wywindowaly.

> [...]
    >aparatu - już nie pamiętam dokładnie, ale raczej numer) - wtedy w PRL-bis o
    identyfikacji połączeń właściciwie nikt nie słyszał

    Niektorzy juz mieli internet, i wiedzieli co oferuje telefonia
    stacjonarna za oceanem.

    J.