  • 1. Data: 2011-04-06 11:58:46
    Temat: Ceny części w PL
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    Okazuje się, że jak ktoś ma jakąś tam produkcję to taniej jest zamawiać
    części od firm z alibaba.com niż od Polskich dystrybutorów. Pewnie nie
    wszystko ale na złączach dzisiaj okazało się, że mają po 400% marży.
    Przestrzegam przed zakupami

  • 2. Data: 2011-04-06 12:04:41
    Temat: Re: Ceny części w PL
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Lelek@" <r...@i...iw> napisał w wiadomości
> [...]
    > części od firm z alibaba.com niż od Polskich dystrybutorów. Pewnie nie
    > wszystko ale na złączach dzisiaj okazało się, że mają po 400% marży.

    W Polsce zawsze tak było . :-(

  • 3. Data: 2011-04-06 12:08:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "henry1" <h...@i...pl> napisał w

    > W Polsce zawsze tak było . :-(

    Bo na calym swiecie to sie rynek wyklarowal, powstaly takie firmy
    jak Farnell, RS czy Elfa, i nikt z mala produkcja nie narzeka na
    ceny u nich :-P

    J.

  • 4. Data: 2011-04-06 12:20:35
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-06 13:58, Lelek@ pisze:
> [...]
    > części od firm z alibaba.com niż od Polskich dystrybutorów. Pewnie nie
    > wszystko ale na złączach dzisiaj okazało się, że mają po 400% marży.

    Alibaba to w wiekszosci posrednicy u producenta jest jeszcze taniej.

    Zlacza kupowalem w firmie trxcom http://www.trxcom.com/ np RJ45 z trafem
    cos kolo 0.5$ przy 500szt

  • 5. Data: 2011-04-06 13:17:46
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > od firm z alibaba.com niż od Polskich dystrybutorów. Pewnie nie wszystko ale
    > na złączach dzisiaj okazało się, że mają po 400% marży.

    Ja bym był ostrożny - dzisiaj przestrzegasz przed kupowaniem w Polsce za rok,
    możesz przestrzegać przed kupowaniem na Alibaba. W Polsce wada to drogo, tam -
    różnie bywa. Jest bardzo dużo możliwości oszustwa. Dosyć trudno coś odesłać,
    jeśli nie spełnia wymagań. Najlepsi kontrahenci to tacy, których sam sprawdziłeś
    wielokrotnie. Jeśli chodzi o elementy elektroniczne to jest mnóstwo podróbek i
    innego dziadostwa. Nie jeden już się przejechał (ja też). A bardziej pewne
    źródła potrafią sumarycznie wyjść drożej niż tani dystrybutor w Polsce.
    Sprawdzone osobiście.
    EM

  • 6. Data: 2011-04-06 15:37:22
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > Bo na calym swiecie to sie rynek wyklarowal, powstaly takie firmy jak
    > Farnell, RS czy Elfa, i nikt z mala produkcja nie narzeka na ceny u nich
    > :-P

    W ELFA to jest nie 400% ale 4000% :-)
    W ELFA to kupuję jeden scalak jak robię prototyp.

  • 7. Data: 2011-04-06 15:41:02
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Zakarm" <t...@s...com> wrote in message

    > Alibaba to w wiekszosci posrednicy u producenta jest jeszcze taniej.
    >
    > Zlacza kupowalem w firmie trxcom http://www.trxcom.com/ np RJ45 z trafem
    > cos kolo 0.5$ przy 500szt

    Jak z trafem to cena boska. Ja z tego powodu nie używam takich, bo wszędzie
    ceny zaporowe.
    Też kupuję części na 1000 szt i już dłużej nie zamierzam płacić lokalnym
    importerom.
    Ale Maritex wyliczył mi 1400zł netto za 1000 zifów, które są po 0.3 yuana.
    Paczka z wysyłką $100
    Zobacz jak tną na nas, a my się zastanawiamy jak można wyprodukować coś za
    ileś skoro części są droższe.

  • 8. Data: 2011-04-06 15:45:30
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "EM" <e...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jeśli chodzi o elementy elektroniczne to jest mnóstwo podróbek i innego
    > dziadostwa.

    Ty nie masz pewności, że rodzimi nie kupują podróbek.
    Czasem scalaki NXP wyglądają różnie. Ostatnio pewne układy miałem zwalone od
    nowości. Ze 3% nie chodziło po zlutowaniu.
    Gwaranja to fikcja.

    Ja w Chinach zamawiałem nawet nakrętki z nierdzewki, robione na zamówienie
    wg odręcznego rysunku w paincie :-)
    1/3 ceny co chcieli tutaj. To nie może tak być, że my się tniemy na ceny. To
    musi być jakaś zmowa cenowa.

  • 9. Data: 2011-04-06 15:48:23
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Zakarm" <t...@s...com> wrote in message

    > Alibaba to w wiekszosci posrednicy u producenta jest jeszcze taniej.
    >
    > Zlacza kupowalem w firmie trxcom http://www.trxcom.com/ np RJ45 z trafem
    > cos kolo 0.5$ przy 500szt

    W ogóle piszcie jak coś kupujecie w Chinach, tak jak ludzie pytają o
    PCBCART. Czas już zerwać więzi rodzinne z rodzimymi firmami.
    Ja już dalej nie wyrobię finansowo im płacić. Po drugie nakryłem nie raz nie
    jednych na oszustwie, że sprzedają coś a co innego jest w rzeczywistości.

  • 10. Data: 2011-04-06 16:28:57
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Najlepsze jaja to są chyba z kablami. Ostatnio kupowałem kilkaset metrów
    kabla sterowniczego firmy Lapp Kabel. Zapytałem o cenę w Lapp Kabel w Polsce
    (jest to producent tych kabli). Potem zapytałem o cenę w polskiej firmie,
    która handluje kablami -- podali mi cenę o jakieś 20% niższą niż Lapp Kabel
    w Polsce, przy czym oni też sprzedaliby mi dokładnie taki sam kabel, tego
    samego producenta, tylko że sprowadzany z Niemiec. Odpisałem do Lapp Kabel w
    Polsce, że mam ofertę z niższą ceną na ich kabel; odpisali, że niestety nie
    są w stanie przebić tej oferty :)
    Potem kupowałem inny kabel, który do Polski z Niemiec przywiózł przysłowiowy
    pan Henio za cenę tylko trochę wyższą niż ta, którą płacą za samą miedź w
    skupie złomu.

    R.