  • 1. Data: 2011-04-06 10:42:07
    Temat: Wymiana aku w golarce BRAUN
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zrobiony troszkę w balona przez serwis, szukam porady.
    Szef zlecił mi zakup aku do jego golarki, podał mi typ model itp... na
    podstawie tego w "Autoryzowanym serwisie" zamówiłem aku do tej golarki.
    Aku po kilku tyg. wreszcie dotarł do szefa. Wielkie było moje zdziwienie
    kiedy szef przyniósł mi golarkę i aku, kiedy to się okazało że nie ma się
    jak do niej dobrać. Wtedy zabrałem się za kopanie i szukanie porad. Na
    Stronie Brauna znalazłem jak byk że aku należy wymieniać w serwisie żeby nie
    starcić gwarancji, która zresztą i tak już minęła.
    Może ktoś z was wie jak dobrać się do golarki Braun Series 7 model 760 cc.
    Na elektrodzie znalazłem wzmianki o innych modelach że na płycie golarki są
    specjalne drabinki rezystorów odpowiednio przepalane w celu kalibracji
    układu ładowania. Dlatego serwis niby nie wymienia aku tylko całą
    elektronikę.

    Pozdrawiam

    Gejzero.

  • 2. Data: 2011-04-06 12:09:15
    Temat: Re: Wymiana aku w golarce BRAUN
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > są specjalne drabinki rezystorów odpowiednio przepalane w celu
    > kalibracji układu ładowania. Dlatego serwis niby nie wymienia aku tylko

    Może i jest to do kalibracji, może nie... w mojej 5414 bez problemu
    wymieniłem akumulatorek. I to nawet już 2 raz. I nic jej nie jest.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2011-04-06 12:46:38
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Może i jest to do kalibracji, może nie... w mojej 5414 bez problemu
    > wymieniłem akumulatorek. I to nawet już 2 raz. I nic jej nie jest.

    Mi też to spływa czy jest ta regulacja czy jej nie ma ale jak sie dobrać do
    wnętrza tego gada.
    Nie chce jej uszkodzić "za drogi szpas" :(

    Gejzero

  • 4. Data: 2011-04-06 13:21:11
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Mi też to spływa czy jest ta regulacja czy jej nie ma ale jak sie dobrać
    > do wnętrza tego gada.
    > Nie chce jej uszkodzić "za drogi szpas" :(

    A nie jest to coś podobnego?
    http://www.youtube.com/watch?v=K7U-A4MC2A8

    jak coś to szukaj po googlu "Braun Series 7 disassembly"
    trochę tego jest

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2011-04-07 13:30:08
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2011-04-06 12:42, Gejzero SQ3OGX pisze:
> [...]
    > są specjalne drabinki rezystorów odpowiednio przepalane w celu
    > kalibracji układu ładowania. Dlatego serwis niby nie wymienia aku tylko

    Rozbierałem Braun 6510 - to model dość stary, z 10-15 lat może mieć.
    Sporo czasu mi zajęło doszukanie się "co trzyma". Przy gnieździe
    zasilania, po obu stronach są zaślepki śrubek. Trzeba zdjąć i wykręcić.
    Wtedy można wyjąć środek. Od strony noża nie wiem czy trzeba rozkręcać.
    Złożenie okazało się trudniejsze i niestety nie wszystkie elementy z
    powrotem weszły. Problem miałem z mechanizmem wysuwania dodatkowego
    nożyka (do podcinania włosków, baków itp.) Miała tam wejść sprężyna na
    cięgno. Ale nie dałem rady, bo nie pamiętam dokładnie jak to tam było
    powkładane, a tak jak mi się wydaje i w palcach działa, to nie jestem w
    stanie włożyć do obudowy, bo wszystko się wcześniej rozpada - przez
    sprężynę. Golić się da, ale używając tego dodatkowego nożyka trzeba go
    cały czas podtrzymywać ręką.
    Może ma ktoś dokładny opis złożenia, bo "nadmiarowe" elementy jeszcze
    trzymam.

    Michał

  • 6. Data: 2011-04-08 07:13:20
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Rozbierałem Braun 6510 - to model dość stary, z 10-15 lat może mieć. Sporo
    > czasu mi zajęło doszukanie się "co trzyma". Przy gnieździe zasilania, po
    > obu stronach są zaślepki śrubek. Trzeba zdjąć i wykręcić.

    Ten model wygląda jak "odlany" w całości z jednego kawałka tworzywa,
    chyba że coś jest ukryte pod gumą na rączce, ale tam nie będę zaglądał.
    Chyba jednak pośle szefa z tym cudem do serwisu ;)
    Gdybym jeszcze miał jakąś gratyfikację z tego to można się pomęczyć, ale
    robić za darmo ze świadomością że moge coś spier... to ja podziękuję.
    Pozdr.
    Gejzero