  • 1. Data: 2009-05-25 19:36:27
    Temat: Ceny sprzetu
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Czy ktoś może śledzi dokładnie ceny hardware'u w Polsce ? Jak wiadomo zalezy
    on dość proporcjonalnie od kursu dolara. Od zeszłych wakacji dolar poszedł
    ostro w górę (czy złotówka spadła, nie wnikajmy), co oczywiscie odrazu miało
    przełożenie na ceny sprzętu. Niemniej jednak kurs dolara sie waha, w tym
    roku był już po 3.90 i był po 3.10, czyli jest dość zauważalna różnica. Czy
    ktoś moze śledzi czy takie fluktuacje kursu dolara maja wpływ na ceny
    podzespołów komputerowych ? Czy po prostu nie jest tak, że jak dolar idzie
    do góry to sprzęt drożeje, ale jak idzie w dół to ceny wcale nie spadają,
    albo spadają dużo wolniej niż przy wzroście kursu ?

  • 2. Data: 2009-05-26 12:24:33
    Temat: Re: Ceny sprzetu
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Czy po prostu nie jest tak, że jak dolar idzie do góry to sprzęt
    > drożeje, ale jak idzie w dół to ceny wcale nie spadają,
    > albo spadają dużo wolniej niż przy wzroście kursu ?

    Tak wlasnie sie dzieje.

    Przeanalizuj to z punktu widzenia sklepu:

    Masz na stanie na ten przyklad 10 sztuk dyskow twardych
    zakupionych po 200,-, Sprzedajesz je po 250,-
    Masz teraz 2500,- gotowki, za ktore moglbys zakupic
    kolejne 12 sztuk dyskow na kontynuacje handlu, tyle, ze...
    No wlasnie... stalo sie co sie stalo, w ciagu pol roku dolar
    podskoczyl o tyle, o ile spadal ostatnie 10 lat, wiec teraz
    Twoja firme stac na zakup tylko 7 dyskow twardych, jesli
    dalej chcesz prowadzic ten biznes.
    I gdzie sie podzialo te Twoje 500,- zysku?

    Dla tego wlasnie towar drozeje lezac w magazynie, nawet jesli
    pochodzi z partii towaru zakupionej jeszcze po korzystniejszym kursie.
    Po prostu po sprzedazy musisz miec tyle pieniedzy,
    zeby odnowic stan magazynowy.

    A dla czego nie tanieje? A po co ma taniec? :)
    Skoro klienci placa wyzsza cene i interes sie kreci? ;)

    Hurtownie wyprzedadza zapasy kupione po dolcu za 4 zlote
    (obowiazuje kurs z dnia poprzedzajacego date wystawienia
    faktury, a kontenery z Tajwanu i okolic plyna troche czasu),
    Dolar sie ustabilizuje w okolicy 3,20, przyjda wakacje
    (czyli tradycyjny w branzy komputerowej sezon ogorkowy),
    wreszcie kilka sklepow wysylkowych sie wylamie i...
    ... i ceny powolutku zaczna spadac.

    Czy osiagna poziom z konca lata zeszlego roku?
    Moim skromnym zdaniem - nie ma na to szans... :(

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2009-05-26 13:00:06
    Od: "Jacek" <j...@i...pl>

> [...]
    > do góry to sprzęt drożeje, ale jak idzie w dół to ceny wcale nie spadają,
    > albo spadają dużo wolniej niż przy wzroście kursu ?

    Jest taka firma /Proline/ gdzie ceny zmieniają się zależnie od kursu $, raz
    w górę raz w dół. Nie potrafię powiedzieć czy te zmiany są proporcjonalne do
    zmiany kursu, ale są. Bywa, że zmiany cen są i dwa razy w tygodniu.
    Jacek
    PS. Nie jestem pracownikiem tej firmy a jedynie klientem.

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4104
    (20090526) __________