  • 1. Data: 2008-07-24 09:42:57
    Temat: Certum - Czyli zakup certyfikatu w Polsce....
    Od: "TaKeN TaKeNoWsKi" <t...@c...edu.pl>

    Witam, ostatnio pytalem sie Was gdzie najlepiej kupic certyfikat - ze
    wzgledu ze w thawte i verisign podpisanie certyfikatu na serwer pocztowy tj.
    pop3 i smtp placi sie TYLKO karta a firma w ktorej pracuje uzywa tylko formy
    platnosci przelewem bylem zmuszony zamowic Certyfikaty w polsce a dokladniej
    w Certum (http://www.certum.pl)
    Wszedlem na ich strone kliknalem zamow, wkleilem plik CSR no i
    niespodzianka - ze wzgledu ze chce podpisac domene pop3.costam.pl wymagane
    jest odebranie poczty z a...@p...costam.pl - pomyslalem, ze moze to tylko
    zart... bo przeciez gdybym zamawial podpis na www.costam.pl nie wysylali by
    emaila na a...@w...costam.pl.
    Po wypelnieniu obu formularzy dla pop3.costam.pl i smtp.costam.pl czekalem
    na odpowiedz...
    Po 24h godzinach zadzwonilem dowiedziec co sie dzieje - bo gdy zamawialem
    pisalo ze max pare godzin a tu juz caly dzien
    czekam... otrzymalem informacje ze weryfikacja emailowa sie nie powiodla ze
    mam odebrac emaila z a...@p...costam.pl oraz a...@s...costam.pl i
    kliknac w linka - zaczalem tlumaczyc, ze to domeny do obslugi klientow a nie
    domena serwera pocztowego... niestety z Panem sie nie moglem dogadac bo ja
    mu tlumacze jedno a On mowi, ze jak to serwer od poczty to aby odebral z
    Niego emaila....
    Dobra... doszedlem do wniosku ze latwiej mi bedzie dopisac na czas
    "weryfikacji" obsluge domen pop3.costam.pl i smtp.costam.pl niz dogadac sie
    z Nim... zadzwonilem ponownie powiedzialem, ze juz obsluguje te domeny aby
    ponownie mi wyslali "emaila" weryfikujacego - na co uslyszalem BMT :-)) No
    to sie pytam co mam teraz zrobic? To powiedzieli ze mam ponownie zlozyc
    podania o certyfikaty... wiec ponownie wszedlem na ich strone wklejam
    ponownie pliki CSR a tam niespodzianka:
    "Klucz publiczny podany w żądaniu już istnieje w bazie. CERTUM nie wspiera
    recertyfikacji tej samej pary kluczy. Należy stworzyć nowe żądanie
    certyfikatu z nową parą kluczy i spróbować ponownie."
    No to od nowa wygenerowalem server.key i server.csr wklejam wkoncu
    poszlo.... po 4 godzinach dostalem certyfikaty...zaczalem od
    smtp.costam.pl - wrzucilem do postfixa wszystko ladnie poszlo bez
    problemu... ucieszony przystapilem do wrzucania do ipop3d - niestety
    niespodzianka... certyfikat nie dziala... zaczalem kombinowac na wszelkie
    sposoby niestety - nic z tego..
    Po dluzszej diagnozie zauwazylem w logu, ze nie pasuje mu server.key - a tu
    niespodzianka - wygenerowali mi certyfikat ale dla tego CSRa ktory mi
    odrzucili bo nie bylo weryfikacji emaila a nie dla zaakceptowanego.... Na
    stronie ich widnieje piekny napis ze maja czynne 24h na dobe - wiec mowie
    super zlatwie to jeszcze dzis. Zadzwonilem na infolinie o 16:30 a tu mila
    Pani mowi ze Ona nie ma do niczego dostepu i abym zadzwonil rano od 8 do
    16.... To po co ten telefon 24h/dobe? Ale ok... dzis rano przyszedlem do
    pracy jeszcze raz sprawdzilem czy nie robie bledu nawet sciagnalem ICH opis
    ze strony jak zamontowac certyfikat - niestety ten sam efekt. Wiec
    zadzwonilem 8:30 - dalem sie Im napic kawy, niestety Pan w sluchawce ( ten
    sam specjalista co nie wie co to pop3 i smtp ) mowi, ze to moj problem i
    zebym kliknal "uniewaznij certyfikat" i na nowo zlozyl podanie o nowy -
    koszt 220 zł netto - zaczalem mu tlumaczyc, ze to ich wina bo wystawili mi
    cert na stary CSR a nie na ten nowy ktory mi zaakceptowali!! NO i uslyszlem,
    ze On nie wie co zrobic a szefostwa niema i abym wyslal emaila na adres
    i...@u...pl no i wyslalem o 8:45 - do godziny 11:00 nie
    otrzymalem odpowiedzi wiec postanowilem zadzwonic jeszcze raz na szczescie
    format emaila mieli imie.nazwisko wiec wiedzialem kogo prosic do telefonu...
    Po nastepnych 20 minutach wiszenia z Bardzo mila, sympatyczna i konkretna
    Pania na telefonie uslyszalem ze zaraz bedzie na nowo wyslany do mnie NOWY
    certyfikat....
    No i to by bylo na tyle przygody z kupowanie certyfikatu w polsce...
    Ciesze sie, ze na strony www zamawialem w Thawte bo chyba bym sie pochlastal
    jakbym mial spedzic 2 dni na telefonie aby
    zalatwic jeden glupi certyfikat!! co ciekawe w thawte od "zamowienia"
    certyfikatu do otrzymania go jest 3 dni.. wiec czasem warto poczekac jeden
    dzien wiecej i miec PEŁEN profesjonalizm.
    Ps. O godzinie 11:30 otrzymalem nowy certyfikat ktory dziala bez problemu -
    czyli zakup certyfikatu pop3.costam.pl i smtp.costam.pl zakonczony
    powodzeniem....

    Pozdr
    TaKeN

  • 2. Data: 2008-07-24 09:54:33
    Temat: Re: Certum - Czyli zakup certyfikatu w Polsce....
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    a ja od siebie dodam, ze na proste pytanie odpowiedzi od certum nie
    dostałem od kilku dni

    po wiszeniu na tel 15min dałem sobie spokój.

    --
    pozdros
    icek

  • 3. Data: 2008-07-24 10:18:42
    Od: Marcin Gondek <d...@e...net>

    http://www.securitynet.pl/cennik

    --
    Marcin Gondek / Drixter
    http://drixter.e-utp.net

  • 4. Data: 2008-07-29 20:26:28
    Od: Maciej Anczura <s...@k...org>

    TaKeN TaKeNoWsKi wrote:

> [...]
    > platnosci przelewem bylem zmuszony zamowic Certyfikaty w polsce a dokladniej

    Certum chyba w ogóle działa dość specyficznie. W moim przypadku przy generowaniu
    certyfikatu wildcardowego wystawiony na ich stronie generator wykładał się.
    Oczywiście można to obejść wysyłając do podpisu csra (co nawet zasugerowano nam
    telefonem), ale to i tak dość śmieszne.

    --
    I know you and Frank were planning to disconnect me,
    and I'm afraid that's something I cannot allow to happen.

  • 5. Data: 2008-07-30 07:35:40
    Od: "TaKeN TaKeNoWsKi" <t...@c...edu.pl>

> [...]
    > się.
    > Oczywiście można to obejść wysyłając do podpisu csra (co nawet

    Ciesz sie, ze w ogole sie z Nimi dogadales... ja probowalem wytlumaczyc, ze
    pop3.costam.pl i smtp.costam.pl to domeny do odbierania wysylania poczty
    przez klientow... ale Osoby tam pracujace twardo mowili, ze jak odbieram i
    wysylam to aby odebral od Nich...
    Pozdr