  • 1. Data: 2008-07-22 08:36:54
    Temat: Realizacja zobowiązan LLU
    Od: jasio <s...@k...pl>

    Witam!

    Czy ktos wie jak prkatycznie wyglada relizacja zobowiazan TPSA co do
    LLU? Czy faktycznie wszystkie centrale sa otwarte dla innych operatorow?
    Czy jest to raczej pic na wode a tpsa udostepnia centrale w malo
    atrakcyjnych lokalizacjach?

  • 2. Data: 2008-07-22 15:25:49
    Temat: Re: Realizacja zobowiązan LLU
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > Czy ktos wie jak prkatycznie wyglada relizacja zobowiazan TPSA co do LLU?

    Roznie.

    > Czy faktycznie wszystkie centrale sa otwarte dla innych operatorow?

    Nie. Tylko te wskazane przez TP.

    > Czy jest to raczej pic na wode a tpsa udostepnia centrale w malo
    > atrakcyjnych lokalizacjach?

    Nie do konca tak jest. Bo np. w jednej centrali w stolicy TP udostepnila
    Netii centrale.

  • 3. Data: 2008-07-22 16:47:42
    Od: futszaK <f...@g...com>

    ttt wrote:

    > Nie do konca tak jest. Bo np. w jednej centrali w stolicy TP udostepnila
    > Netii centrale.

    czyli tylko TP rozmawia z dużymi czy też gdzieś się da coś wykminiić
    ciekawszego ?

    futszaK

  • 4. Data: 2008-07-22 17:31:23
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > czyli tylko TP rozmawia z dużymi czy też gdzieś się da coś wykminiić
    > ciekawszego ?

    Z TP moze rozmawiac kazdy, ale warunki jakie trzeba spelnic powoduja ze
    wlasciwie tylko duzi operatorzy moga je spelnic.

  • 5. Data: 2008-07-23 07:56:14
    Od: Rafał <r...@s...com>

    ttt pisze:

    > Z TP moze rozmawiac kazdy, ale warunki jakie trzeba spelnic powoduja ze
    > wlasciwie tylko duzi operatorzy moga je spelnic.

    A które warunki masz na myśli konkretnie?

    Rafał

  • 6. Data: 2008-07-23 16:51:55
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > A które warunki masz na myśli konkretnie?
    >
    > Rafał

    Na przyklad pierwszy z brzegu. Operator zwraca sie do TP z prosba o wydanie
    warunkow na realizacje LLU. TP wskazuje temu operatorowi studnie najblizej
    swojej centrali i informacje ze do niej ma sie dobudowac z wlasnym
    swiatlowodem. Jesli jest to jakis operator duzy typu Netia, Dialog to moze
    bedzie mial to szczescie ze bedzie w poblizu z wlasna infrastruktura i
    koszty nawiazania sie do wspomnianej studni beda "niewielkie". "Niewielkie"
    moze kosztowo, ale od strony uzgodnien (prawo budowlane, itp. glupoty)
    czasochlonne. Jesli jednak nie jest to zaden z duzych operatorow to ma on
    kilka wyjsc: albo samemu dojsc wlasnym swiatlowodem z czym wiaze sie
    koniecznosc wydzierzawienia kanalizacji od TP na jakims odcinku (i jesli
    jest to krotki odcinek to mozna optymistycznie zalozyc ze kanalizacja jest
    drozna i warunki otrzyma ten operator, ale jesli jest to dluzszy odcinek to
    moze okazac sie ze kanalizacja na jakims odcinku jest niedrozna i warunkow
    nie otrzyma), albo zlozyc zapytania do jakis operatorow posiadajacych wlasne
    swiatlowody z zapytaniem czy jest mozliwosc wydzierzawienia wlokien miedzy
    nim a TP, albo w ostatecznosci mozna liczyc na to, ze sama TP zapewni lacza
    dla operatora. ZTCW jednak, to ta ostatnie wyjscie jest tak drogie, ze nikt
    z tego nie korzysta. Oczywiscie uzgodnienia z TP odnosnie wydzierzawienia
    samej kanalizacji sa tak dlugotrwale, tak biurokratyczne, ze wielu sie
    odechciewa. Poza tym co z tego, ze operator znajdzie sie przy studni przed
    budynkiem w ktorym jest centrala TP, jesli musi potem przejsc problem
    wybudowania lacznika miedzy ta studnia a sama centrala TP. I znowu
    uzgodnienia, i znowu strata kupy czasu.

  • 7. Data: 2008-07-24 11:11:38
    Od: "HaQs" <t...@p...onet.pl>

    A zakładając ze ktos ma swoją skrzynke tak powiedzmy 3m od centrali TP która
    go interesuje to jak sprawa wygląda ?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-07-24 15:39:29
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    >A zakładając ze ktos ma swoją skrzynke tak powiedzmy 3m od centrali TP
    >która go interesuje to jak sprawa wygląda ?
    >
    > Pozdrawiam

    W tym przypadku zalezy wszystko od uzgodnien z TP odnosnie wprowadzenia
    kabla do pomieszczenia centrali. Chyba nic wiecej, ale oczywiscie moge sie
    mylic bo az tak bardzo szczegolow nie znam.

  • 9. Data: 2008-07-25 06:32:52
    Od: " Maverick" <l...@N...gazeta.pl>

    ttt <t...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > budynkiem w ktorym jest centrala TP, jesli musi potem przejsc problem
    > wybudowania lacznika miedzy ta studnia a sama centrala TP. I znowu

    wybudowanie takiego "łącznika" pomiędzy sieciami Operatora i TPSA dł. ok 2mb w
    Krakowie trwało 1,5 roku, ale wkońcu zakończyło się sukcesem!

  • 10. Data: 2008-07-25 07:54:48
    Od: "HaQs" <t...@p...onet.pl>

    > wybudowanie takiego "łącznika" pomiędzy sieciami Operatora i TPSA dł. ok
    > 2mb w
    > Krakowie trwało 1,5 roku, ale wkońcu zakończyło się sukcesem!

    A jakie koszty sie z tym wiążą od strony TPSA ?
    ogolnie chodzi mi o obsluge LLU w sumie czytalem cennik ze strony tpsy ale
    nie zaszkodzi praktyczna wiadomosc ;)

    I jak wyglada kwestia dsla-mów czy jak mam dslama w swoim pomieszczeniu to
    tpse obchodzi co tam sobie wstawiłem czy tylko krosują mi klienta na kabelek
    korespondencyjny i ok czy ich all interesuje

    I druga kwestia jak praktycznie wygladaja ceny bo z tego co tam widzialem to
    za wywiad techniczny cos 170zł od klienta i za utrzymanie to na dostepie
    pelnym 13netto i na wspoldzielonym cos bylo 8zł netto jak dobrze pamietam ?