  • 1. Data: 2014-02-27 12:45:52
    Temat: Chamstwo telemarketerów rośnie
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W jakiejś książce telefonicznej mój numer musi widnieć z nazwiskiem
    "Jakubik". Być może taki był poprzedni abonent. Po raz któryś
    wydzwaniają z pytaniem "To firma ple ple ple, czy to mieszkanie państwa
    Jakubik?"

    No to odpowiadam: "Tu nie mieszka żaden Jakubik!".

    Ale dzisiaj było jeszcze lepiej. Podnoszę słuchawkę, a tam słyszę
    prostacki śmiech. Pewnie jedna drugiej opowiedziała jakiś dowcip a'la
    Strassburger. Po chwili się orientuje, że system ją połączył, więc nagle
    zmienia ton:

    - To firma ple ple ple, czy to mieszkanie państwa Jakubik?
    - Tu nie mieszka żaden Jakubik.
    - To kultura wymaga, żeby się przedstawić!

    Noż co za tupet. Bezczelny babsztyl wydzwania pod nieznany jej numer i
    jeszcze się domaga, że ktoś jej złoży pełny raport z tego kto tu
    mieszka, ile zarabia, na co choruje itd... I jeszcze będzie mnie pouczać
    o kulturze.

    Pomijam fakt, że kiedyś istniało coś takiego jak kultura użycia
    telefonu. Kultura, która upadła właśnie przez takich bezczelnych
    wydzwaniaczy.

    Ale jest inna sprawa. Babsko dzwoni, żeby coś mi sprzedać. To jaka
    strategia marketingowa zakłada obrażanie klienta przez sprzedawcę? Nawet
    gdybym kontynuował rozmowę z tą babą, to i tak nic nie kupię od takiego
    bezczelnego grzyba.

  • 2. Data: 2014-02-27 19:08:57
    Temat: Re: Chamstwo telemarketerów rośnie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w
> [...]
    >i jeszcze się domaga, że ktoś jej złoży pełny raport z tego kto tu
    >mieszka, ile zarabia, na co choruje itd... I jeszcze będzie mnie

    Sie przejmujesz. Nie masz wiekszych zmartwien ?

    Ja sie kiedys umowilem na jakies wciskanie kitu, zadzwonili w
    przeddzien przypomniec,
    odparlem "jutro to niemozliwe" a pani oburzona "jak to, pan sie
    umowil, pan musi przyjsc ...".
    Odlozylem sluchawke, zadzwonila zaraz "prosze sie nie rozlaczac jak ja
    mowie..."

    >Pomijam fakt, że kiedyś istniało coś takiego jak kultura użycia
    >telefonu.

    A nie bylo w tej kulturze zapisu ze podnoszac sluchawke nalezy sie
    przedstawic ? :-)

    Moze probuj odpowiadac "pomylka" :-)

    J.

  • 3. Data: 2014-02-27 22:03:17
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-02-27 19:08, J.F pisze:

    > A nie bylo w tej kulturze zapisu ze podnoszac sluchawke nalezy sie
    > przedstawic ? :-)

    Po połączeniu strona dzwoniąca się przedstawia i mówi, o co jej chodzi.
    Jeśli strona wywołana nie współpracuje, to się grzecznie rozłącza a nie
    domaga się niczego.

    > Moze probuj odpowiadac "pomylka" :-)

    "Tu nie mieszka ..." to więcej niż "Pomyłka". Powinna jeszcze
    podziękować, że jej odpowiedziałem pełnym zdaniem.

  • 4. Data: 2014-02-28 10:25:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości

    >Po połączeniu strona dzwoniąca się przedstawia i mówi, o co jej
    >chodzi. Jeśli strona wywołana nie współpracuje, to się grzecznie
    >rozłącza a nie domaga się niczego.

    http://www.szkolnictwo.pl/index.php/index.php?id=PU8
    740&page=4&pp=21944

    "TELEFON
    Telefon służy do wymiany zwięzłych i rzeczowych informacji. Tylko w
    wyjątkowych sytuacjach możemy sobie pozwolić na zwięzłą pogawędkę o
    wszystkim i o niczym. Spraw bardzo ważnych i delikatnych nie należy
    omawiać przez telefon (nigdy nie wiadomo, czy słucha nas tylko ten, do
    kogo telefonujemy). Nie wypada do nikogo dzwonić między godziną 22.00
    a 8.00. Rozmowę zawsze kończy ta osoba, która ją zainicjowała. Jeśli
    telefonujemy do kogoś, o kim wiemy, że jest na ogół bardzo zajęty,
    wypada zapytać, czy nie przeszkadzamy. Jeśli z jakiś powodów rozmowa
    telefoniczna została przerwana, ponownie powinien zadzwonić ten, kto
    rozpoczął rozmowę.
    Gdy dzwoni telefon w naszym domu, po podniesieniu słuchawki nie
    przedstawiamy się, a jedynie sygnalizujemy naszą obecność, mówiąc
    ,,słucham" lub ,,halo". Osoba telefonująca powinna powiedzieć ,,dzień
    dobry" lub ,,dobry wieczór", przedstawić się i poprosić kogoś do
    telefonu albo poinformować, w jakiej sprawie dzwoni.
    W sytuacji, gdy ktoś do nas telefonuje, nie przedłużamy rozmowy bez
    potrzeby. Narażamy bowiem dzwoniącego na koszty.
    Jeśli dzwonimy do kogoś w związku z ogłoszeniem zamieszczonym w prasie
    nie musimy się przedstawiać.
    Gdy źle wykręciliśmy numer i po głosie odbierającego rozpoznajemy
    pomyłkę, nie wypada bez słowa odkładać słuchawki. Trzeba albo od razu
    powiedzieć ,,przepraszam", albo zapytać, czy jest to numer taki a taki.
    Nigdy natomiast dzwoniąc do kogoś nie wypada bezceremonialnie pytać:
    ,,A jaki to numer?".
    L. Perfect ,,Sztuka życia czyli encyklopedia dobrych manier"
    (fragmenty)"

    Troche sie zdezaktualizowalo, ale tylko troche :-)

    J.

  • 5. Data: 2014-02-28 22:56:47
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    >W jakiejś książce telefonicznej mój numer musi widnieć z nazwiskiem
    >"Jakubik". Być może taki był poprzedni abonent. Po raz któryś wydzwaniają z
    >pytaniem "To firma ple ple ple, czy to mieszkanie państwa Jakubik?"

    JakubikÓW...
    (to nie do ciebie)

> [...]
    > zmienia ton:
    >
    > - To firma ple ple ple, czy to mieszkanie państwa Jakubik?

    Jakubików, przeca to nie dwie lesby, żeby tak pytać o nazwisko... Często
    telemarketery tak pytają ich taka owaka...

    > - Tu nie mieszka żaden Jakubik.
    > - To kultura wymaga, żeby się przedstawić!

    Zaraz by się pizda dowiedziała, kim ona jest i kim byli/są jej Szanowni
    Rodziciele :P

> [...]
    > jeszcze się domaga, że ktoś jej złoży pełny raport z tego kto tu mieszka,
    > ile zarabia, na co choruje itd... I jeszcze będzie mnie pouczać o

    http://czasdzieci.pl/czytanki/id,28954-jan_brzechwa_
    kwoka.html
    :P
    Chyba bym ją zjebał od ostatnich...

> [...]
    > strategia marketingowa zakłada obrażanie klienta przez sprzedawcę? Nawet
    > gdybym kontynuował rozmowę z tą babą, to i tak nic nie kupię od takiego

    Jeśli zaprezentował się numer, to może wrzucić go na czarną listę? A jak
    nie, to anonimom odciąć możność dodzwonienia się. RADYKALNIE obniży poziom
    telemarketingu :P

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 6. Data: 2014-03-02 05:12:49
    Temat: Re: Chamstwo telemarketerów ro?nie
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 27 Feb 2014 12:45:52 +0100, Tomasz Wójtowicz
    <s...@n...com> wrote:

> [...]
    >Jakubik?"
    >
    >No to odpowiadam: "Tu nie mieszka żaden Jakubik!".

    Nic nie tzreba odpowiadac. tzreba sie od razu rozlaczyc. Bez slowa.

    NAdziwic sie nei moge jak wizytuje rodzine/znajomych w Polsce, ktos
    dzwoni podczas obiadu, gospodarz odbiear telefon i pzrez pol godziny
    mowi "nie, dziekuje, nie, dziekuje". Po czym wzdycha: "znow
    telemarketer dzwonil"

    Po ch... on w ogole odpowiada?

    A.L.

  • 7. Data: 2014-03-02 08:53:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Mar 2014 22:12:49 -0600, A.L. napisał(a):
    > On Thu, 27 Feb 2014 12:45:52 +0100, Tomasz Wójtowicz
    > Nic nie tzreba odpowiadac. tzreba sie od razu rozlaczyc. Bez slowa.

    To zadzwonia jeszcze raz.

> [...]
    > dzwoni podczas obiadu, gospodarz odbiear telefon i pzrez pol godziny
    > mowi "nie, dziekuje, nie, dziekuje". Po czym wzdycha: "znow

    Andrzeju, wy tam macie 100 lat doswiadczenia, a my tu moze z 10.

    Poza tym ... odlozysz, to zadzwoni nastepny. Pogadasz pol godziny i
    nic nie kupisz, to ktos ten telemarketing zamknie.

    J.

  • 8. Data: 2014-03-02 14:11:35
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik A.L. napisał:
> [...]

    > dzwoni podczas obiadu, gospodarz odbiear telefon i pzrez pol godziny
    > mowi "nie, dziekuje, nie, dziekuje". Po czym wzdycha: "znow

    Musi że ludzie u nas takie dobrze wychowane :-).

    Ja na początku pozwalałem się wygadać do półminuty. Teraz mam clipa na
    stacjonarnym i na widok niektórych nrów duszę czerwony od razu. Czasami
    pozwolę pogadać "halo, halo" przez kilka sekund a potem dopiero czerwony.

    Przemek

  • 9. Data: 2014-03-02 16:58:32
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > To zadzwonia jeszcze raz.

    To się znów rozłączę.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 10. Data: 2014-03-02 17:46:16
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 2 Mar 2014 08:53:46 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Poza tym ... odlozysz, to zadzwoni nastepny. Pogadasz pol godziny i
    >nic nie kupisz, to ktos ten telemarketing zamknie.

    No fakt. Tutaj telemarketerzy sa regulowani pzrez prawo federalne.
    Jest National Do Not Call registry. Wystaczy zarejestrowac swoj numer

    https://www.donotcall.gov/

    Telemarketerzy maja obowiazek sprawdzic czy numer jest/nie jest na tej
    liscie. Wyjatek to organizacje dobroczynne i polityczne.

    Telefon do kogos z listy kosztuje duze pieneidze:

    " The Mortgage Investors litigation produced the largest settlement
    for Do Not Call violations, resulting in civil penalty payments of
    $7.5 million. To date, 80 of these FTC enforcement actions have been
    resolved, and in those cases the agency has recovered over $41 million
    in civil penalties and $33 million in redress or disgorgement."

    A jakby co, to w sklepach z elektronika spzredaja male pudeleczka
    ktore sie wlacza meidzy telefon a gniazdko.

    Juz nei pamietam kiedy dostalem telefon od telemarketera. Dosyc
    skuteczne. Ostatnio coraz mniej popularne, bo ta lista dziala

    A.L.

    P.S. A poza tym, czy w Polsce jest znany Caller ID? Numer dzwoniacego
    sie wyswietla? Ja mam swoja wlasna polityke: a) Jak nie widze numeru,
    to nei podnosze slochawki, b) Jak widze numer ale go nei znam, to nei
    podnosze sluchawki.

    Zreszta, w centrali moge zablokowac numery anonimowe