  • 1. Data: 2014-03-05 08:49:59
    Temat: Przeniesienie numeru z TP/Orange
    Od: Andrzej <N...@w...pl>

    Witam

    Mam od lat numer stacjonarny w TPSA/Orange, który chciałbym zachować za
    mniejsze pieniądze niż teraz (około 63 zł brutto). Takim rozwiązaniem
    jest np. VOIP - np. FreecoNet albo HaloNet (najwyżej kilka złotych na
    miesiąc).
    Pytania moje są takie:
    1. Co się stanie z moją linią po przeniesieniu numeru? Umowa zostaje
    rozwiązana i jestem wolny od Orange czy może linia przechodzi w stan
    zawieszenia, utrzymania, działa nadal z jakimś numerem tymczasowym za co
    muszę nadal płacić?

    2. Czy po przeniesieniu numeru do VOIP będę mógł go później przenieść do
    innego operatora czy to VOIP czy działającego na jakichś drutach?
    W internecie znalazłem opinie, że taki numer może wrócić tylko do
    operatora macierzystego.

    Dziękuję za odpowiedzi

  • 2. Data: 2014-03-05 09:34:13
    Temat: Re: Przeniesienie numeru z TP/Orange
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

> [...]
    >rozwiązana i jestem wolny od Orange czy może linia przechodzi w stan
    >zawieszenia, utrzymania, działa nadal z jakimś numerem tymczasowym za co

    przerabialem to ledwo pare dni temu...
    linia pozostaje pod napieciem ale sygnalu brak, zadnych oplat nie
    bedzie, w kkoncu z nimi umowa zostala rozwiazana (ja mam kare
    paredziesiat zlotych bo mialem koncowke lojalki).
    oczywiscie zadnych innych uslug na linii nie mialem (internetu ani
    tv).

> [...]
    >innego operatora czy to VOIP czy działającego na jakichś drutach?
    >W internecie znalazłem opinie, że taki numer może wrócić tylko do

    no podobno jest szansa uwolnienia z voipa, ja mam halonet i smiga
    super, oplata 1zl/rok wiec na razie nie bede sie wynosil od nich... a
    za pare lat, wszystko sie moze wydarzyc :D

  • 3. Data: 2014-03-05 10:36:50
    Od: "Sawesk" <b...@w...pl>

> [...]
    > super, oplata 1zl/rok wiec na razie nie bede sie wynosil od nich... a
    > za pare lat, wszystko sie moze wydarzyc :D

    a co jesli mam neostrade?
    Jaka alternatywe rozwazacie zamiast abonamentu telefonicznego? voip + nju?
    Czy konfiguracja voip via neostrada jest prosta? Jaki to koszt (telefon +
    operator np. freeconet, halonet etc.) miesieczny.

  • 4. Data: 2014-03-05 13:01:10
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Sawesk pisze:

    > a co jesli mam neostrade?

    To musisz mieć linię. Najtaniej zostawić linię i ją zawiesić.
    Wtedy płacisz abo za neostradę + coś ok 21 zł za zawieszenie.

    > Czy konfiguracja voip via neostrada jest prosta? Jaki to koszt (telefon
    > + operator np. freeconet, halonet etc.) miesieczny.

    Czemu miałaby nie być prosta?

    Najtaniej jest w halonecie. Abonament 1 zł/rok.
    Dodatkowo oczywiście mozesz sobie doladowywac konto i dzwonic.

    7gr/min na stacjonarne w UE, a do USA na stacjonarne i komórki 5gr (tak
    tak, taniej niż po Polsce!)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2014-03-05 13:11:36
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Sawesk pisze:

> [...]
    > Czy konfiguracja voip via neostrada jest prosta? Jaki to koszt (telefon
    > + operator np. freeconet, halonet etc.) miesieczny.

    A jeśli zamierzasz z tego dużo dzwonić, to w halonecie są też pakiety:
    500 minut za 29 zł i 1200 minut za 59 zl.

    Minuty do wykorzystania na polaczenia stacjonarne i komorkowe (tylko
    czterej najwieksi operatorzy infrastrukturalni) a takze stacjonarne do
    UE i roznych krajow swiata (m. in. Chorwacja, USA, Chiny) oraz na
    komorki do USA Chin i Kanady.

  • 6. Data: 2014-03-05 17:01:34
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 05.03.2014 10:36, Sawesk pisze:
    /.../
> [...]
    > Czy konfiguracja voip via neostrada jest prosta? Jaki to koszt (telefon
    > + operator np. freeconet, halonet etc.) miesieczny.

    A niezawodność? Z jednej strony zależy voip od internetu, z drugiej
    można używać gdziekolwiek, np. avaryjnie.

  • 7. Data: 2014-03-06 11:47:27
    Od: "Sawesk" <b...@w...pl>

    kurcze, teraz mam za 79 pln (umowa na rok) bez ograniczen na komorki i
    stacjonarne w PL, stacjonarne w UE oraz Stanach i Kanadzie.
    Czy taki zestaw 21 pln za linie + 29 albo 59 pln ma sens?

  • 8. Data: 2014-03-06 12:49:37
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Sawesk pisze:
    > kurcze, teraz mam za 79 pln (umowa na rok) bez ograniczen na komorki i
    > stacjonarne w PL, stacjonarne w UE oraz Stanach i Kanadzie.
    > Czy taki zestaw 21 pln za linie + 29 albo 59 pln ma sens?

    Jeszcze dolicz 49 zł za neostradę.

  • 9. Data: 2014-03-06 12:52:32
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Sawesk pisze:
    > kurcze, teraz mam za 79 pln (umowa na rok) bez ograniczen na komorki i
    > stacjonarne w PL, stacjonarne w UE oraz Stanach i Kanadzie.
    > Czy taki zestaw 21 pln za linie + 29 albo 59 pln ma sens?

    Poza tym zależy ile dzwonisz. Moze Ci pakiet niepotrzebny i mniej bys
    placil bez pakietu?

    No a jesli internet mialbys z innego zrodla, to wtedy juz chyba nie ma o
    czym mowic, bo z linii moglbys calkiem zrezygnowac...