  • 1. Data: 2012-11-21 21:40:02
    Temat: Charakterystyka "logina"
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam,

    Generalnie się przyjęło (co widać po sporej ilości portali), że znaki z
    których może składać się login użytkownika, to mniej lub bardziej
    zawężony podzbiór. Często do zbiorów podobnych do [A-Za-z.-0-9]. Tylko
    co za tym przemawia, dlaczego nie można użyć "spacji" czy innych znaków?

    Użytkownik używa w loginie znaków diakrytycznych macierzystego języka.
    Jedzie za granice, dostaje tablet od tubylców i ma problem z wpisaniem
    macierzystych znaków w pole login - no właśnie czy ma problem? Teraz
    właściwie w każdym popularnym systemie czy to desktopowym czy mobilnym,
    można łatwo zmieniać język interfejsu.

    Czy w takim razie to zabezpieczenie jest tylko po to, by w loginach nie
    było kwiatków, serduszek i innych "symboli"?

    --
    Karol Y

  • 2. Data: 2012-11-21 22:25:46
    Temat: Re: Charakterystyka "logina"
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2012-11-21 21:40, Karol Y wrote:
> [...]
    > zawężony podzbiór. Często do zbiorów podobnych do [A-Za-z.-0-9]. Tylko
    > co za tym przemawia, dlaczego nie można użyć "spacji" czy innych znaków?

    Spacja od wiekow byla znakiem separacyjnym i nie ma absolutnie zadnych
    powodow aby to zmieniac. Wystarczy mi ze MS dodal spacje do katalogow
    systemowych robiac gigatyczny p*.

> [...]
    > macierzystych znaków w pole login - no właśnie czy ma problem? Teraz
    > właściwie w każdym popularnym systemie czy to desktopowym czy mobilnym,

    Znaki narodowowe powoduja jeszcze wiecej problemow niz spacja (tu od
    biedy mozna stosowac escape characters).

    > Czy w takim razie to zabezpieczenie jest tylko po to, by w loginach nie
    > było kwiatków, serduszek i innych "symboli"?

    To zadne zabezpiecznie. Po prostu czyste ascii bez spacji jest
    najbardziej niezawodnym systemem trzymania nazw. 100% oprogramowania
    bedzie go obslugiwac poprawnie niezaleznie od pop* ustawienien
    regionalnych. Tyle ze teraz informatyka jest dla wszystkich i ciagle
    narodowcy wciskaja swoje "potrzeby".

    Pozdrawiam

    Marek

  • 3. Data: 2012-11-21 22:30:32
    Temat: Re: [OT] Charakterystyka "logina"
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    W dniu 21.11.2012 o 21:40 Karol Y <k...@o...pl> pisze:
    (...)
    > Czy w takim razie to zabezpieczenie jest tylko po to, by w loginach nie
    > było kwiatków, serduszek i innych "symboli"?

    Offtopicznie - ostatnio z ciekawości sprawdziłem, czy taki kod się
    skompiluje w VS 2012:

    int ZażółćGęśląJaźń = 20;
    float Width_?m = 0.9f;

    Skompilował się :)

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 4. Data: 2012-11-21 23:02:05
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-11-21 22:25, Marek Borowski pisze:

    > Spacja od wiekow byla znakiem separacyjnym i nie ma absolutnie zadnych
    > powodow aby to zmieniac. Wystarczy mi ze MS dodal spacje do katalogow
    > systemowych robiac gigatyczny p*.

    Ra był bogiem od wieków i nie było absolutnie żadnych powodów aby to
    zmieniać.
    Reasumując, tylko krowa nie zmienia zdania (nie urażając krów).

    A przy okazji jaki to niby gigantyczny p* zrobił M$ bo chyba coś
    przeoczyłem.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 5. Data: 2012-11-21 23:21:46
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek Borowski <m...@...borowski.com> napisał(a):
    > Spacja od wiekow byla znakiem separacyjnym i nie ma absolutnie zadnych
    > powodow aby to zmieniac.

    No popatrz, a na Linuksie możesz mieć wszystko w nazwie pliku, łącznie ze
    znakami niedrukowalnymi.

    > Wystarczy mi ze MS dodal spacje do katalogow systemowych robiac gigatyczny
    > p*.

    Coś mnie chyba ominęło.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2012-11-21 23:24:31
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-11-21, Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> wrote:

    > No popatrz, a na Linuksie możesz mieć wszystko w nazwie pliku, łącznie ze
    > znakami niedrukowalnymi.

    Nie wszystko. Slasha i znaku NUL się nie da. I że można to wcale jeszcze
    nie znaczy, że to wygodne czy w ogóle sensowne.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 7. Data: 2012-11-22 09:21:00
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 21 Nov 2012 22:30:32 +0100, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

    > Offtopicznie - ostatnio z ciekawości sprawdziłem, czy taki kod się
    > skompiluje w VS 2012:
    >
    > int ZażółćGęśląJaźń = 20;
    > float Width_?m = 0.9f;
    >
    > Skompilował się :)

    W Delphi tez sie kompiluje.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 8. Data: 2012-11-22 21:38:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-11-21 21:40, Karol Y wrote:
    > dostaje tablet od tubylców i ma problem z wpisaniem
    > macierzystych znaków w pole login - no właśnie czy ma problem?

    Teoretyzujesz czy naprawdę próbowaleś wpisać krótkie hasło po koreańsku?