  • 1. Data: 2012-11-17 18:09:22
    Temat: Strategia pomiaru prędkości i pozostałego czasu
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Mam długą operację i pasek postępu. Chcę zmierzyć prędkość (np. ilość
    rekordów na sekundę) i czas pozostały do końca operacji. Jeden ze sposobów
    to pomiar ilości rekordów i czasu od początku. Ale co gdy się zmieni w
    trakcie? Nie mówię już o przypadku zatrzymania do debugowania bo nie będzie
    to dotyczyło końcowego użytkownika, ale prędkość może się znacznie zmienić
    np. przy ładowaniu plików z internetu. Chodzi więc o prędkość bardziej
    chwilową, ale nie za bardzo aby nie było gwałtownych skoków.

  • 2. Data: 2012-11-17 18:42:51
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    Uzyj jakiegoś wygladzajacego filtra.

    RW

  • 3. Data: 2012-11-17 19:19:38
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    > np. przy ładowaniu plików z internetu. Chodzi więc o prędkość bardziej
    > chwilową, ale nie za bardzo aby nie było gwałtownych skoków.

    W książce Comera i Stevensa "Sieci komp. TCP/IP"2 na stronie 329 jest:
    algorytm przyrostowy bez konieczności trzymania historii:
    błąd = pomiar - średnia
    średnia = średnia + delta*błąd
    delta jest mniejsza od 1
    delta może byc 1/2^n, gdzie n np. 3

    Dziala chyba w ten sposób że najbardziej liczy się pomiar najnowszy a im
    starszy tym wykładniczo mniej. Ale dane mogą przychodzić nieregularnie, czas
    zaniku wykładniczego lepiej aby zależał od czasu; jak mozna zmodyfikować?

  • 4. Data: 2012-11-17 20:10:17
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

> [...]
    > starszy tym wykładniczo mniej. Ale dane mogą przychodzić nieregularnie,
    > czas zaniku wykładniczego lepiej aby zależał od czasu; jak mozna

    TEn algorytm działa troche inaczej: jeżeli najpierw srednia=pomiar() a potem
    zastosuję dla n koljenych pomiarów, to optymalne delta wychodzi 1/sqrt(n),
    np. dla tysiąca prób minimalne średniokwdratowe odchylenie dla delta=0.03

  • 5. Data: 2012-11-17 21:38:26
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości

    Na przykład uśrednianie co jedną sekundę- mógłbym mieć timer uruchamiany co
    sekundę i liczyć ilość rekordów która minęła, przy czym timer musiałby byc w
    drugim wątku, bo pierwszy byłby zajęty i nie dopuszczał by drugiego timera.
    A co zamiast tego, aby nie robić wątków a jedynie co ileś rekordów mierzyć
    czas?