  • 1. Data: 2012-11-25 23:50:14
    Temat: Kwantyzacja kolorów
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Mamy obraz w RGB i mamy zastąpić kolory paletą 256 kolorów lub mniej (np 16)
    Jest to problem grupowania. Jednym z rodzajów algorytmów jest
    http://en.wikipedia.org/wiki/K-means_clustering
    Problem jest NP-zupełny, chociaż są metody heurystyczne, to mogą zbiegać
    tylko do lokalnego maksimum.
    Dobre rezultaty daje Spatial Color Quantization (scolorq) ale jest wolny i
    zamiast opisu znalazłem 35 kilowy kawał kodu.

  • 2. Data: 2012-11-26 17:51:44
    Temat: Re: Kwantyzacja kolorów
    Od: Adam Majewski <a...@o...pl>

    On 25.11.2012 23:50, Borneq wrote:
    > Mamy obraz w RGB i mamy zastąpić kolory paletą 256 kolorów lub mniej (np
    > 16)
    Używasz własnego programu ?

> [...]

    > Dobre rezultaty daje Spatial Color Quantization (scolorq) ale jest wolny
    > i zamiast opisu znalazłem 35 kilowy kawał kodu.

    SColorQ (Spatial Color Quantization - Jan Puzicha et all 1998)
    Method for simultaneous quantization and dithering. Very good for small
    palettes, 16 colors or less, when other methods even with dithering
    don't work well.

    http://www.imagemagick.org/script/quantize.php
    http://bisqwit.iki.fi/jutut/colorquant/

    HTH

    Adam

  • 3. Data: 2012-11-26 18:13:42
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

  • 4. Data: 2012-11-26 18:16:21
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Adam Majewski" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Używasz własnego programu ?

    Biblioteka FreeImage używa dwóch algorytmów: jeden to
    http://tog.acm.org/resources/GraphicsGems/gemsii/qua
    ntizer.c a drugi oparty
    na sieci neuronowej.