  • 1. Data: 2009-02-10 13:11:41
    Temat: Ciąg dalszy następuje - kalibrator.
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Zastosowanie CRT+LCD. Monitory ,,normalne'' czyli mieszczące się w
    sRGB. Czym warto się zainteresować, używkami - jak tak to jakimi.

    Dalsze pytania w trakcie ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 2. Data: 2009-02-10 14:14:56
    Temat: Re: Ciąg dalszy następuje - kalibrator.
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 10 Lut, 14:11, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:
    > Zastosowanie CRT+LCD. Monitory ,,normalne'' czyli mieszczące się w
    > sRGB. Czym warto się zainteresować, używkami - jak tak to jakimi.

    X-Rite DTP-94B vel Monaco Optix XR Pro vel Quato Silver Haze Pro
    (ponoć był to najlepszy kolorymetr - jego produkcję wstrzymano z
    uwagi na zbyt wysoki koszt wytwarzania)
    X-Rite Eye One Display 2 (wcześniej GretagMacbeth Eye One Display 2,
    rebrandowany i sprzedawany pod setką innych nazw)

    i długo nic.

  • 3. Data: 2009-02-10 19:09:06
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Czornyj wrote:
    > (ponoć był to najlepszy kolorymetr - jego produkcję wstrzymano z
    > uwagi na zbyt wysoki koszt wytwarzania)

    W sumie co kosztownego jest w takim kolorymetrze i dlaczego w jego roli
    nie mozna doraznie uzyc kamerki internetowej o dobrze znanych parametrach,
    wzbogaconej o odpowiedni soft? Nie chce mi sie wierzyc, by jedyna
    przyczyna byl brak rzeczonego softu, a chyba mimo wszystko parametry
    takiego CMOS-a sa wystarczajace.

    k,

  • 4. Data: 2009-02-10 20:46:11
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    KILu pisze:
> [...]
    > wzbogaconej o odpowiedni soft? Nie chce mi sie wierzyc, by jedyna
    > przyczyna byl brak rzeczonego softu, a chyba mimo wszystko parametry

    Są też tacy co chcą używać telewizora do pracy z grafiką.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 5. Data: 2009-02-10 21:19:14
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    KILu wrote:

> [...]
    > by jedyna przyczyna byl brak rzeczonego softu, a chyba mimo wszystko
    > parametry takiego CMOS-a sa wystarczajace.

    Jest taki soft nawet co kalibruje drukarke przy pomocy skanera i wzorca
    kolorów (np. Q60). Wadami kamerki jest:
    - mala przestrzen rejestrowanych kolorów
    - mala powtarzalnosc wyników
    - zerowa wygoda

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 6. Data: 2009-02-10 21:43:01
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > Jest taki soft nawet co kalibruje drukarke przy pomocy skanera i wzorca
    > kolorów (np. Q60).

    A jakość stworzonego profilu jest beznadziejna.

  • 7. Data: 2009-02-10 21:57:54
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > wzbogaconej o odpowiedni soft? Nie chce mi sie wierzyc, by jedyna
    > przyczyna byl brak rzeczonego softu, a chyba mimo wszystko parametry

    Pewnie to samo, co w dobrym światłomierzu - tylko x4. W przypadku
    DTP-94B dochodziła jeszcze kwestia układów odszumających - największym
    problemem jest uzyskiwanie precyzyjnych i powtarzalnych pomiarów
    sygnału o niewielkim natężeniu, jest to istotne podczas kalibracji
    zakresu od cieni do czerni. Ważna jest również charakterystyka filtrów
    barwnych - kolorymetr nie tylko dokonuje pomiarów jasności, ale
    również pozwala ustawić temperaturę barwową bieli i zmierzyć wartości
    kolorymetryczne kolorantów. W przypadku partyzanckich rozwiązań byby
    choćby ten prozaiczny problem, że każdy przyrząd pomiarowy też trzeba
    jakoś skalibrować...

  • 8. Data: 2009-02-10 22:05:49
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Tom01 wrote:

    > A jakość stworzonego profilu jest beznadziejna.

    Uzywales? Dla profesjonalisty jest moze beznadziejna ale i tak 100x lepsza
    niz drukowanie bez zadnego profilu...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 9. Data: 2009-02-11 02:42:47
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek 10 luty 2009 20:09, KILu wyraził następujacą opinię:

    > W sumie co kosztownego jest w takim kolorymetrze

    W sumie nic aż tak kosztownego, żeby uzasadniało ceny jakie producenci
    narzucają, ot, produkt jest niszowy i to wszystko.
    Nie brałbym na poważnie spiskowych teorii zniknięcia z rynku "najlepszych
    znanych kolorymetrów na tym świecie", IMHO konstrukcje sprzed
    kilku/kilkunastu lat nie mają szans konkurować z nowszymi a te nowe są tak
    tanie, że nie opłaca się walczyć o rynek który zresztą raczej kurczy się
    niż poszerza ;-)

    > i dlaczego w jego roli
    > nie mozna doraznie uzyc kamerki internetowej o dobrze znanych parametrach,
    > wzbogaconej o odpowiedni soft?

    Zbyt mały zakres przenoszenia barw i, jak przypuszczam, za mała
    powtarzalność "pomiaru".

    > Nie chce mi sie wierzyc, by jedyna
    > przyczyna byl brak rzeczonego softu, a chyba mimo wszystko parametry
    > takiego CMOS-a sa wystarczajace.

    Co do znaczenia softu, to np. kalibratory Spyder które występują w bodajże
    trzech odmianach o różnym stopniu "profesjonalizmu" podobno różnią się
    _wyłącznie_ softem :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 10. Data: 2009-02-11 09:35:43
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > tanie, że nie opłaca się walczyć o rynek który zresztą raczej kurczy się

    To nie są teorie spiskowe - to jest wypowiedź osoby, która w X-Rite
    zajmuje się opracowywaniem kolorymetrów. Firma X-Rite wykupiła swego
    czasu praktycznie wszystkie firmy produkujące znane kolorymetry
    (Seqel, Monaco, GretagMacbeth) i może wedle fantazji oferować te, na
    które ma ochotę.