  • 1. Data: 2015-08-04 13:39:56
    Temat: Ciche popiskiwanie/poskrzypywanie
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dzień dobry szanownym grupowiczom.

    Od jakiegoś czasu niekiedy podczas jazdy słychać
    ciche, lecz wyraźne popiskiwanie czy też poskrzypywanie
    - jak starego sprężynowego materaca. Wydaje mi się,
    że odgłos pojawia się przy mocniejszym dobiciu na wybojach,
    choć nie zawsze, nie zależy od stopnia skręcenia kół,
    nie zaobserwowałem żadnej znaczącej reguły odnośnie
    pojawiania się. Odgłosy raczej jakby z zawieszenia, z przodu,
    kierunku nie mogę bardziej precyzyjnie ustalić.

    Z tego quizu:
    http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/za
    wieszenie-2873/news-co-stuka-w-zawieszeniu,nId,10239
    66
    nic mi nie pasuje.

    Czy może tak pojękiwać po prostu fotel?

    Pacjent to Peugeot 406 break z 1999r.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 2. Data: 2015-08-04 15:55:04
    Temat: Re: Ciche popiskiwanie/poskrzypywanie
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup

    > ciche, lecz wyraźne popiskiwanie czy też poskrzypywanie
    > - jak starego sprężynowego materaca.

    sprężyny zawieszenia?

  • 3. Data: 2015-08-05 02:23:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 4 Aug 2015 11:39:56 +0000 (UTC), Dominik & Co napisał(a):

> [...]
    > pojawiania się. Odgłosy raczej jakby z zawieszenia, z przodu,
    > kierunku nie mogę bardziej precyzyjnie ustalić.

    Zazwyczaj tak skrzypią gumy mocujące stabilizator, ale może to być w sumie
    cokolwiek :)

    > Czy może tak pojękiwać po prostu fotel?

    Może, ale chyba byś słyszał że to spod tyłka i działoby się też gdybyś się
    ruszał w fotelu.

  • 4. Data: 2015-08-05 09:56:14
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 05.08.2015 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:

    > Zazwyczaj tak skrzypią gumy mocujące stabilizator, ale może to być w sumie
    > cokolwiek :)

    Dzięki za trop, przyjrzę się.

  • 5. Data: 2015-08-05 10:07:08
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    W dniu wtorek, 4 sierpnia 2015 13:39:57 UTC+2 użytkownik Dominik & Co napisał:
> [...]
    > "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)
    > Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

    W moich renówkach zawsze tak się objawiał sworzeń wahacza. Skoro też na "f"..

  • 6. Data: 2015-08-05 10:34:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 04.08.2015 o 13:39, Dominik & Co pisze:
> [...]
    >
    > Z tego quizu:
    > http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/za
    wieszenie-2873/news-co-stuka-w-zawieszeniu,nId,10239

    Bieda piszczy.

  • 7. Data: 2015-08-08 09:31:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Dominik & Co pisze tak:

    > Od jakiegoś czasu niekiedy podczas jazdy słychać
    > ciche, lecz wyraźne popiskiwanie czy też poskrzypywanie
    > - jak starego sprężynowego materaca. Wydaje mi się,
    > że odgłos pojawia się przy mocniejszym dobiciu na wybojach

    Szczelam, że tuleja wahacza albo jakaś śrubka ściskająca taką tuleję
    się poluzowała ew śrubka mocująca koniec amortyzatora do wahacza.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.