  • 1. Data: 2015-08-03 17:27:41
    Temat: Przypomniał mi się śmieszny wynalazek, silnik tłokowy pracujący bez paliwa.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dawno temu program był w telewizji. Jakiś gostek spod Brzezin zauważył ze jak dwa
    przewody pod napięciem się potrze to jest fest pierdolnięcie. Wziął silnik od komara.
    Zrobił trochę inaczej izolowaną świecę i jak tłok zbliżal się do świecoelektrody to
    pomiędzy tłokiemi elektrodą przeskakiwała fest iskra. I jak zakręcił wałem to silnik
    bez żadnego paliwa się obracał. Widać było że siły to ma tyle żeby mogło się tylko
    obracać, ale się kręciło.

  • 2. Data: 2015-08-03 17:33:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    bez żadnego paliwa się obracał. Widać było że siły to ma tyle żeby mogło się tylko

    Czemu nam o tym mówisz? To ma jakiś związek z jakimś tematem lub
    dyskusją? Może bloga załóż i tam wypuszczaj swoje złote myśli?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-08-03 17:36:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wyprostowałeś już wszystkie banany?

  • 4. Data: 2015-08-03 17:39:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Wyprostowałeś już wszystkie banany?

    Biedne dziecko, rodziców nie stać na kolonie?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-08-03 18:00:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jak by mi się pierwszy stosunek udał to mogłbyś być moim prawnukiem.

  • 6. Data: 2015-08-03 18:01:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > jak by mi się pierwszy stosunek udał to mogłbyś być moim prawnukiem.

    U, to kiepsko, dziecko ma chociaż szansę dorosnąć, a tak stary chłop, a
    głupi...

    Współczuję.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-08-03 18:11:25
    Od: Czarek <c...@n...fm>

> [...]
    bez żadnego paliwa się obracał. Widać było że siły to ma tyle żeby mogło się tylko

    A tu pewien wójt pracuje nad samochodem z napędem wyglądającym na
    perpetum mobile ;-)
    http://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/wojt-tworzy-
    wyjatkowe-pojazdy-zadziwia-nimi-sasiadow-i-inzyniero
    w,565373.html

    --
    Czarek

  • 8. Data: 2015-08-03 18:32:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uruchamia czołg. Ma problem z gąsiennicami bo szybko zdychają.

  • 9. Data: 2015-08-03 19:00:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Odreagowujesz bo mama cie złapala jak konia waliłeś?

  • 10. Data: 2015-08-03 19:52:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 3 Aug 2015 08:27:41 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    bez żadnego paliwa się obracał. Widać było że siły to ma tyle żeby mogło się tylko

    Działać to nawet mogło na tej zasadzie że w chwili kiedy tłok zbliży się do
    świecy, a źródło zasilania ma odpowiednią moc i generuje odpowiednią
    różnicę potencjałów, to gdy tłok będzie w GMP to zajarzy łuk elektryczny
    który tak długo jak się utrzyma, to będzie generował sporą temperaturę.
    Powietrze nad tłokiem się będzie ogrzewać i rozprężać, być może dając radę
    nawet pokonać opory własne układu korbowego silnika.

    Kierunek ruchu zapewniony zostanie dzięki zjawisku że łuk trudniej zajarzyć
    niż go potem utrzymać w raz zjonizowanym powietrzu.

    Czyli to co gość proponuje, to pewnie najmniej sprawny silnik elektrnyczny
    świata :)

    Paliwa nie zużywa, ale zużywa prąd, nie mówiąc o niszczeniu swoich
    elementów (topienie elektrody czy tłoka).