  • 1. Data: 2015-08-04 11:43:59
    Temat: czy stajemy na pasach?
    Od: Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl>

    4056,przepuscic-pieszego-a-po-co-tak-wlasnie-jezdzim
    y-starsza.html#MTstream

    https://www.youtube.com/watch?v=eHDlJ642Ae0

    Przepuścić pieszego? A po co? Tak właśnie jeździmy. Starsza pani na
    przejściu nie ma szans...
    MIG 2015-08-04, ostatnia aktualizacja 2015-08-04 10:28:51

    Lublin, starsza pani podchodzi do przejścia dla pieszych. Widać, że się
    boi. Próbuje wejść na pasy. Ale zaraz się cofa. Nikt - poza filmującym
    całą sytuację - się nie zatrzymuje. Ulicą śmigają auta - jedno, drugie,
    trzecie...

    Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas
    Bardzo wielu kierowców zatrzymuje się i przepuszcza pieszych na pasach.
    Być może nawet jest ich większość. I dobrze. Ale chyba każdy przeżył
    przynajmniej raz coś podobnego, co ta starsza pani z Lublina: przejście
    bez świateł i strach przed wejściem na jezdnię. Bo auta nawet nie
    zwolnią. I tak przez długie minuty.

    Albo dzieje się tak, jak na tym filmie: na jednego uprzejmego kierowcę,
    który się zatrzyma, przypada ten drugi, z drugiego pasa, który się nie
    zatrzyma - i nieszczęście gotowe. Starsza pani kilka razy próbowała
    wejść na jezdnię:

    Kobiecie pomogła dopiero młoda dziewczyna, która również chciała przejść
    na drugą stronę. Akurat nic nie jechało...

  • 2. Data: 2015-08-04 12:02:30
    Temat: Re: czy stajemy na pasach?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 04 Aug 2015 11:43:59 +0200, Rafał Wiśniewski

    > Tak właśnie jeździmy. Starsza pani na
    > przejściu nie ma szans...

    Starsza Pani, Pani z dzieckiem w wózku...

    https://www.youtube.com/watch?v=ooLBFiQzaEs
    https://www.youtube.com/watch?v=_8NmK3z9uR8
    https://www.youtube.com/watch?v=iTY3EIw346Y

    Tylko trzy z mojej "kolekcji", innych mi się
    zwyczajnie już nie chciało zgrywać...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2015-08-04 13:58:50
    Od: John Doe <j...@d...com.invalid>

    On 2015-08-04, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=_8NmK3z9uR8
    > https://www.youtube.com/watch?v=iTY3EIw346Y
    >
    > Tylko trzy z mojej "kolekcji", innych mi się

    To że kierowcy nie zatrzymują się na pasach to jedno. Drugie to
    stawianie świateł co 50 metrów. Z jednej skrajności w drugą. Co można
    z tym zrobić? Można kierowcom wystawiać mandaty, ale nic to nie da
    oprócz jeszcze większej niechęci kierowców do policji, kierowców do
    pieszych i na odwrót. Może zamiast tego jakaś kampania w której
    niezatrzymujących się na pasach będzie się mieszać z błotem, a tych
    zatrzymujących się opisywać jako nowoczesnych i lepszych.

    --
    John

  • 4. Data: 2015-08-04 22:19:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-04 13:58, John Doe wrote:

    > Można kierowcom wystawiać mandaty, ale nic to nie da
    > oprócz jeszcze większej niechęci kierowców do policji, kierowców do
    > pieszych i na odwrót.

    Da jak nie będzie to losowa kara "za niewinność", ale prawdopodobieństwo
    mandatowania będzie powiedzmy 1/20 takich wyprzedzań/omijań. Za to jest
    10 punktów chyba, więc w przypadku recydywy to prawdopodobnie odebranie
    prawka. Właśnie skupienie się na takich zachowaniach przyniesie większy
    skutek niż czajenie się po krzakach, czy nawet na tych 100@50 w terenach
    prawie zabudowanych. I prawdę mówiąc byłbym za "fotoradarami"
    wyłapującymi wyprzedzanie na pasach. Zatrwarzające jak wielu kierowców
    uważa, że jak są dwa pasy w jednym kierunku, to nie ma mowy o
    wyprzedzaniu/omijaniu, więc w razie przejscia można ciąć śmiało:(

    > Może zamiast tego jakaś kampania w której
    > niezatrzymujących się na pasach będzie się mieszać z błotem, a tych
    > zatrzymujących się opisywać jako nowoczesnych i lepszych.

    To działa tylko na nowych. A nowi na ogół uważają na pieszych sami z
    siebie. Ogólnie takie kampanie to wyrzucanie kasy w błoto. Ci którzy
    stanowią target, kampanii nie potrzebują, ci którzy by jej potrzebowali
    mają ją w D4.

    Shrek.

  • 5. Data: 2015-08-05 14:30:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:mpr6oc$59i$1@node2.news.atman.pl...

    > To działa tylko na nowych. A nowi na ogół uważają na pieszych

    ... albo takich co mają kamerę zainstalowaną w aucie :-)
    I nakręcają filmy aby świecić przykładem...
    Swoją drogą, co to za kamerka, Myjk - całkiem fajna jakość obrazu.
    Dużo dałeś diengów?

  • 6. Data: 2015-08-05 21:28:12
    Od: <1...@2...212812.invalid> (Tom N)

    Myjk w

    > Tylko trzy z mojej "kolekcji", innych mi się
    > zwyczajnie już nie chciało zgrywać...

    Mnie sie nie chce zgrywać filmów z lemingami... Z lewej wchodzi, gdy z
    prawej schodzi, jeżeli nie wchodzi to wbiega -- ogólnie zawsze co najmniej
    dwa lemingi są na przejściu

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2015-08-06 11:47:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Aug 2015 07:30:02 -0500, Pszemol

    > Swoją drogą, co to za kamerka, Myjk
    >- całkiem fajna jakość obrazu.

    Jest napisane. eeyelog.

    > Dużo dałeś diengów?

    To było 3 lata temu, więc stosunkowo dużo.
    W sumie (z transportem) 150$

    1080p z GPSem. Z podmienionym na moje życzenie obiektywem z 140s na 120s
    aby czytelność tablic poprawić (niestety, co było do przewidzenia, w nocy
    się ciemniej zrobiło).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2015-08-06 16:51:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 04 Aug 2015 11:43:59 +0200, Rafał Wiśniewski napisał(a):
> [...]
    > boi. Próbuje wejść na pasy. Ale zaraz się cofa. Nikt - poza filmującym
    > całą sytuację - się nie zatrzymuje. Ulicą śmigają auta - jedno, drugie,

    Zaraz zaraz, bo my tu dwie rozne rzeczy widzimy.
    1) pani dzikie harce na przejsciu wyprawia, a wcale nie musi - moze
    spokojnie wkroczyc na przejscie, jeden pojazd akurat skreca, drugi
    filmuje i czeka

    2) kierowcy z pasa obok faktycznie to przejscie ignoruja i dopuszczaja
    sie najciezszego wykroczenia drogowego, mimo ze odpowiedni przepis w
    kodeksie i taryfikatorze jest co najmniej od 10 lat.
    Ciekawe czemu ... w Lublinie tak sie jezdzi, czy filmujacy nie
    wygladal na "przepuszczajacego pieszego na przejsciu" ?
    Zreszta przez te harce sytuacja mogla tak wygladac.

    > Kobiecie pomogła dopiero młoda dziewczyna, która również chciała przejść
    > na drugą stronę. Akurat nic nie jechało...

    Masz tez jadacego z przeciwka, ktory grzecznie sie zatrzymal.

    J.