  • 21. Data: 2017-05-21 01:06:33
    Temat: Re: Ciekawostki o Wanklu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 May 2017 15:47:22 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
> [...]
    > daja sie cieniej rozsmarowac bez zerwania filmu. Jak ciensza
    > warstwa to zakazdym suwem pracy mniej sie oleju ze scianki cylindra
    > spala. Ale czesc sie spala. Nie moze spalic sie caly bo tlok do
    > gory by szedl na sucho i by tloka i pierscieni wystarczylo na pol
    > godziny pracy. W im gorszym stanie silnik tym grubosc warstwy oleju
    > wieksza i wiecej sie go spala. Nie istnieje opcja ze silnik jak
    > pracuje to oleju nie zuzywa. Przez zuzyte zawory, prowadnice i
    > uszczelki na prowadnicach ponad pol litra na tysiac potrafi ubyc.

    To masz zlom a nie silnik.
    Normalny silnik przez tysiac km zuzywa niezauwazalnie malo, wlewasz 4
    litry i przez 10, 15 czy 20 tys nie dolewasz.

    Inna sprawa ze sierra brala mi duzo oleju ... a 100 tys km pozniej
    nadal brala duzo oleju :-)

    > Widze a ulicach te igielki co oleju nie biora, tylko z czego im sie
    > dymek z rury pokazuje. Nie wiem ile mi bierze oleju. Malo jezdze i
    > olej wymieniam co jakies dwa lata, w miedzyczasie cos dolewam.

    czy "cos" oznacza pol litra co tysiac km ?

    J.

  • 22. Data: 2017-05-21 01:33:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czy jebie Ci na dekiel ze kilku zdan nie potrafisz przeczytac i pamietac co czytales?
    Gdzie napisalem ze mnie bierze olej przez zawory. Glupota zaczyna sie od jakiejs
    granicy, wychodzi ze jestes jej blisko a moze juz przekroczyles magiczna granice
    swiata normalnych od swiata glupich. Oczywiscie pod warunkiem ze byles kiedys
    normalny. Nie wiem ile mi bierze oleju, taka informacja jest dla mnie zbedna. Rocznie
    robie z poltora tysiaca kilometrow. Jak by zuzywal dwa litry oleju na rok to mnie
    stac zeby jezdzic.

  • 23. Data: 2017-05-21 01:45:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 May 2017 16:33:23 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    > normalnych od swiata glupich. Oczywiscie pod warunkiem ze byles
    > kiedys normalny. Nie wiem ile mi bierze oleju, taka informacja jest
    Ale to ty napisales "ponad pol litra na tysiac potrafi ubyc."

    > Rocznie robie z poltora tysiaca kilometrow. Jak by
    > zuzywal dwa litry oleju na rok to mnie stac zeby jezdzic.

    Ja nie o pieniadzach, tylko o dolewaniu.
    To juz jest sporo, i praktycznie co drugie tankowanie trzeba dolewac.
    No ale z takim przebiegiem to faktycznie co 8 miesiecy pol litra -
    mozna zapomniec ile i kiedy.

    Tak czy inaczej, przecietny silnik pali oleju wielokrotnie mniej.

    A dymek ... sprawdzic czy nie z diesla.

    J.

  • 24. Data: 2017-05-21 01:58:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale kurwa nie mnie. Jednak przekroczyles magiczna granice oddzielajaca ludzi od ludzi
    glupich.

  • 25. Data: 2017-05-21 10:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Zeby silnik nie zuzywal oleju to musialby miec tloki i trzonki zaworow
    > pracujace na sucho. Przy wspolczesnym stanie techniki nie jest to
    > mozliwe. Kazdy wspolczesny silnik spalinowy musi zuzywac olej. Ile
    > oleju zuzywa zalezy od stanu technicznego silnika.

    Ale sa takie ktore miedzy zmiana zuzyja tyle ze nie trzeba dolewac a sa
    takie co musisz dolewac co tankowanie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 26. Data: 2017-05-21 13:47:58
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder"

[...]
    ---
    Wątek jest o ekologiczności a nie tym czy kogoś stać

  • 27. Data: 2017-05-21 19:29:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sa takie co pomiedzy zmianami zuzyja od max do min. Realnie zuzyja wiecej ale paliwem
    sobie uzupelniaja. Mniejsza o to. Kazdego co zuzywa malo oleju czeka ze bedzie
    zuzywal litr i wiecej na tysiac. A potem litr na 500 itd.

  • 29. Data: 2017-05-21 21:54:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

> [...]
    > oleju na rok to mnie stac zeby jezdzic. ---
    > Wątek jest o ekologiczności a nie tym czy kogoś stać

    U Zenka juz tak jest - spojrzenie w skali mikro mikro.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 28. Data: 2017-05-21 21:54:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > wiecej ale paliwem sobie uzupelniaja. Mniejsza o to. Kazdego co zuzywa
    > malo oleju czeka ze bedzie zuzywal litr i wiecej na tysiac. A potem

    Dlaczego uzupełniaja paliwem? wiem ze te co maja DPFy ale inne tez?
    Mam np. takiego scudo 1,9D.
    Olej mineralny, zmieniany regularnie co 10-12tys.
    On tak ma, ze przez 90% tego przebiegu nie bierze ani grama, kiedy widze ze
    zaczyna schodzic z miarki to wymieniam olej.

    Mowisz, ze powinienem oczekiwac ze zacznie brac regularnie duzo wiecej
    oleju?
    Kiedy?

    Kolega ma forda coustoma od nowosci. To auta nie bierze mu ani grama oleju.
    Przejechane prawie 400. Moznaby oczywiscie podejrzewac, ze uzupełnia
    paliwem przy wypalaniu dpfa ale dpf padł juz jakis czas temu i został
    wyciety wiec chyba nie...

    Niestety Zenku, nie masz racji, po prostu jedne silniki sa pod tym wzgledem
    bardziej udane od innych i to nie jest kwestia ich zuzycia i postepu w
    czasie a tego ze jeden bierze mało a drugi duzo. Bo tak ma od poczatku.

    A i moze z tej ekologii producenci sobie jaja robią. No chyba ze spalanie
    tego oleju w niczym ekologicznie nie przeszkadza?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 30. Data: 2017-05-21 22:27:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z silnika ktory zuzywa tyle oleju ile powinien spuszczony przy wymianie olej jest
    czarny, ma zapach oleju bez zapachu paliwa i jak wystygnie jest gestszy od nowego.
    Olej z silnika ktory pozornie nie zuzywa oleju po wystygnieciu zuzyty jest rzadszy od
    nowego i wyraznie czuc w nim zapach paliwa. Nie chce mi sie tlumaczyc dlaczego nagle
    pod koniec zycia oleju zaczyna szybciej ubywac go z miarki. Jak jestes bystry to po
    tym co wczesniej napisalem sam dojdziesz a jestes tlukiem nie zrozumiesz.