  • 11. Data: 2017-05-18 17:00:42
    Temat: Re: Ciekawostki o Wanklu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Mazda w jakimś pół-sportowym coupe stosowała, ale z ~10 lat temu była.
    > Silnik zużywał sporo oleju (taka konstrukcja), więc nie był
    > ekologiczny.

    Z ciekawości - zuzywanie oleju oznacza brak ekologicznosci?
    To jak to mozliwe ze auta maja w instrukcjach wpisane do 1l zuzywanego
    oleju na 100km a takie audi naprawde tyle zuzywaja...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 12. Data: 2017-05-18 21:55:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-18 o 14:38, s...@g...com pisze:

    > https://www.rx8club.com/series-i-do-yourself-forum-7
    3/diy-spark-plug-change-31872/

    > Trzeba wiedziec ze nie jest to taka sama wymiana jak zwykle w tłokowym silniku.

    Dzięki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2017-05-19 07:45:20
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > A o co chodzi?
    > Co trzeba naprawiać przy wymianie świecy?

    Mialem na mysli idiom "szukac ze swiecą" :)

    --
    Pzdr

  • 14. Data: 2017-05-19 09:25:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 May 2017 15:00:42 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> [...]
    > To jak to mozliwe ze auta maja w instrukcjach wpisane do 1l zuzywanego
    > oleju na 100km a takie audi naprawde tyle zuzywaja...?

    Jak naprawde tyle zuzywaja, to niestety - z ekologia to nie ma nic
    wspolnego. Ale wiekszosc zuzywa znacznie mniej.

    W tlokowym 4-suw olej po drugiej stronie tloka i silnik go wypluwa
    minimalne ilosci. W Wanklu niestety - trzeba mieszac do paliwa.
    Choc zakladam, ze Mazda normy spelnia, wiec nie przeszkadza to az tak
    bardzo.
    Albo nie przeszkadzalo pare numerkow temu.

    J.

  • 15. Data: 2017-05-19 12:29:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jak naprawde tyle zuzywaja, to niestety - z ekologia to nie ma nic
    > wspolnego. Ale wiekszosc zuzywa znacznie mniej.

    Nie wiem, akurat mam dwóch znajomych ktorzy mieli własnie takie problemy -
    silniki TSI i zuzywanie po około litrze na 1000...
    Jeden wymieniał silnik, drugi robił, gdzies mi sie obiło o uszy ze komus
    audi uznało gwarancje dopiero jak zuzycie przekroczyło 1,1l, wczesniej
    twierdzili ze to wszystko w normie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 16. Data: 2017-05-20 21:15:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-05-19 o 12:29, Budzik pisze:
> [...]
    > Jeden wymieniał silnik, drugi robił, gdzies mi sie obiło o uszy ze komus
    > audi uznało gwarancje dopiero jak zuzycie przekroczyło 1,1l, wczesniej

    To jest ciekawy temat z tą normą. Praktycznie wszyscy producenci
    oficjalnie dopuszczają takie zużycie. Skąd się to bierze? Czemu nikt ich
    nie złapie za to za kark? Przecież to jawna kpina.

    --
    MN

  • 17. Data: 2017-05-20 21:52:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zeby silnik nie zuzywal oleju to musialby miec tloki i trzonki zaworow pracujace na
    sucho. Przy wspolczesnym stanie techniki nie jest to mozliwe. Kazdy wspolczesny
    silnik spalinowy musi zuzywac olej. Ile oleju zuzywa zalezy od stanu technicznego
    silnika.

  • 18. Data: 2017-05-20 22:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > To jest ciekawy temat z tą normą. Praktycznie wszyscy producenci
    > oficjalnie dopuszczają takie zużycie. Skąd się to bierze? Czemu nikt
    > ich nie złapie za to za kark? Przecież to jawna kpina.

    Dokładnie tak - zwykła kpina i dupochron jednoczesnie.
    Sa takie silniki które oleju praktycznie nie biorą. A jak sie trafi wadliwy
    egzemplarz, to mozna powiiedziec, ze to zgodne z norma.
    A sa tez takie silniki, gdzie wadliwy egzemplarz to taki ktory oleju nie
    bierze...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 19. Data: 2017-05-20 23:54:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 May 2017 12:52:24 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
> [...]
    > jest to mozliwe. Kazdy wspolczesny silnik spalinowy musi zuzywac
    > olej. Ile oleju zuzywa zalezy od stanu technicznego silnika.

    Ale zuzywa bardzo malo - niezauwazalnie miedzy wymianami,
    a instrukcja mowi np 0.7l /1000km.
    To by bylo 7 litrow co 10kkm, musisz tyle dolewac ?

    I zaczyna byc porownywalnie z Syrena :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-05-21 00:47:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od czasow syreny silniki sie zmienily i oleje tez. Te wspolczesne daja sie cieniej
    rozsmarowac bez zerwania filmu. Jak ciensza warstwa to zakazdym suwem pracy mniej sie
    oleju ze scianki cylindra spala. Ale czesc sie spala. Nie moze spalic sie caly bo
    tlok do gory by szedl na sucho i by tloka i pierscieni wystarczylo na pol godziny
    pracy. W im gorszym stanie silnik tym grubosc warstwy oleju wieksza i wiecej sie go
    spala. Nie istnieje opcja ze silnik jak pracuje to oleju nie zuzywa. Przez zuzyte
    zawory, prowadnice i uszczelki na prowadnicach ponad pol litra na tysiac potrafi
    ubyc. Widze a ulicach te igielki co oleju nie biora, tylko z czego im sie dymek z
    rury pokazuje. Nie wiem ile mi bierze oleju. Malo jezdze i olej wymieniam co jakies
    dwa lata, w miedzyczasie cos dolewam.