  • 11. Data: 2013-01-07 22:43:57
    Temat: Re: Co kupić - po 5 latach
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Mon, 07 Jan 2013 14:01:34 +0100
    mt <f...@i...pl> wrote:

    > Nie ma takiego aparatu, który spełniałby wszystkie powyższe założenia, z
    > czegoś musisz zrezygnować. Najprościej będzie zrezygnować z GPS, wtedy
    > robi się jakiś wybór. Z wartych uwagi kompaktów zostają Olympus XZ-1,
    > Panasonic LX7, Fuji X10 i z nieco większych kompaktów np. Nikon P7700.

    Byłem w MM dzisiaj i wszystkie te aparaty (oprócz Olympusa) były obok siebie.
    FX10 robi dobre wrażenie, zwłaszcza wygodny ręczny zoom. LX7 chyba jednak
    najbardziej mi odpowiada ergonomią (nie mogłem niestety włączyć - a czytałem
    że wolno zoomuje). Oba mają bardzo jasne obiektywy, faktycznie duża zmiana
    nastąpiła w ciągu tych lat.

    Cenowo - praktycznie jak tańsze lustra Canona.
    Ciekawe że MM ma ceny aparatów praktycnie jak najlepsze oferty w necie.

    Co do GPS - faktycznie odpuszcze, był nawet jakiś wynalazek Fuji F770 ale jakość
    zdjęć nie zachwyca (próbowałem).

    Aha, jeszcze babka polecała Panasonic GF3W - w zestawie 2 obiektywy: 14-42
    i stały 14, podobna cena (EUR427 / 1750zł). dpreview ocenia dość dobrze. Poręczność
    z obiektywem zoomowym już niezbyt akceptowalna, natomiast ze stałym jak najbardziej.

    > A ta większa matryca ma być ze
    > względu na szumy czy małą GO,

    GO, bo - jak napisałeś, szumy poprawiono.

    dzięki za rady i pozdrawiam

  • 12. Data: 2013-01-07 23:23:20
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-01-07 22:43, Piotr C. pisze:

> [...]
    najbardziej.

    > GO, bo - jak napisałeś, szumy poprawiono.

    GO na matrycy 1/1.7 będzie nadal duża, nawet przy bardzo jasnym szkle.