  • 11. Data: 2011-09-21 17:57:27
    Temat: Re: Co kupić pod kategorie B1?
    Od: ten_glupi_uczen <f...@w...pl>

    On 21 Wrz, 13:03, "Yoda" <s...@n...pl> wrote:
    > Jakim autem mo na je dzi maj c kat. B1?
    > Chodzi mi o mark i model.

    Już panowie pisali jakie modele są na tę kategorię prawa jazdy

  • 12. Data: 2011-09-21 18:18:13
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Lewis

    > Tak się zastanawiam dlaczego wprowadzono takie coś jak kategorię B1 i
    > auta jak powyżej?
    > Wiadomo że świeży kierowca z założenia może uczestniczyć w większej
    > ilości kolizji/wypadków a jazda takim małym kurduplem i ewentualna
    > kolizja nawet przy znikomej prędkości może powodować poważne obrażenia a
    > nawet i zgon

    Oto właśnie chodzi, żeby dzieciak nikogo nie zabił. Chcesz nastolatkowi,
    który nie ponosi w zasadzie odpowiedzialności za swoje czyny dać
    dwutonowe auto rozwijające 250 km/h?

  • 13. Data: 2011-09-21 20:08:43
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-21 18:18, to pisze:
    > begin Lewis

    > Oto właśnie chodzi, żeby dzieciak nikogo nie zabił. Chcesz nastolatkowi,
    > który nie ponosi w zasadzie odpowiedzialności za swoje czyny dać
    > dwutonowe auto rozwijające 250 km/h?

    Dwu tonowe zdecydowanie tak, rozwijające 250km/h zdecydowanie nie.
    Np takie stare merce mające pod maską 2 litrowe klekoty mające po 70
    zdechłych koni zdadzą egzamin.

    Kogoś zabić to można i rowerem, chodzi o to żeby dzieciak nie zginął jak
    go mocniej przetrąci jakaś nieuważna osoba w wielkim SUVie co to jej
    wszystko wolno.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 14. Data: 2011-09-21 20:56:58
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Lewis

    > Kogoś zabić to można i rowerem, chodzi o to żeby dzieciak nie zginął jak
    > go mocniej przetrąci jakaś nieuważna osoba w wielkim SUVie co to jej
    > wszystko wolno.

    IMHO prawko na cokolwiek cięższego powinno być od 18 -- tak jak i
    odpowiedzialność. Ligier to i tak za dużo jak dla szesnastolatka. Można
    tym sporo szkód narobić i kto za to odpowie? No i Twój argument jest
    trochę dziwny, bo bez wątpienia takie autko jest bezpieczniejsze niż
    rower czy skuter, a więc komunikacyjne alternatywy dla nastolatka.

  • 15. Data: 2011-09-21 21:12:39
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-21 20:56, to pisze:
> [...]
    > trochę dziwny, bo bez wątpienia takie autko jest bezpieczniejsze niż
    > rower czy skuter, a więc komunikacyjne alternatywy dla nastolatka.

    Chodzi mi o zasadność kategorii B1. Sprawa jest chyba prosta, kolejne
    pieniążki do budżetu za szkolenia i egzaminy. Prawko powinno być w
    zależności od badań psychologicznych, jeden człowiek w wieku 16 lat
    będzie daleko bardziej rozwinięty i odpowiedzialny niż inny w wieku 20...
    Owszem skuter i rower to też nic bezpiecznego ale rowerem jednak jeździ
    się już trochę poza drogą.

    Druga sprawa że takie prawa jazdy to chyba są bardziej potrzebne na
    wsiach i innych małych miastach gdzie komunikacja miejska nie istnieje a
    dotrzeć wszędzie trzeba niż w wielkich aglomeracjach gdzie są tramwaje,
    autobusy, metro itd...

    Tak więc wrzucanie wszystkich do jednego wora nie ma sensu.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 16. Data: 2011-09-21 21:35:51
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Lewis

> [...]
    > zależności od badań psychologicznych, jeden człowiek w wieku 16 lat
    > będzie daleko bardziej rozwinięty i odpowiedzialny niż inny w wieku

    Chodzi o odpowiedzialność. Nastolatek nie ponosi praktycznie żadnej,
    jeśli chodzi o czyny nieumyślne w każdym razie. Jak kogoś rozjedzie to
    jakie konsekwencje poniesie? W najlepszym razie dostanie kuratora czy coś
    takiego...

> [...]
    > wsiach i innych małych miastach gdzie komunikacja miejska nie istnieje a
    > dotrzeć wszędzie trzeba niż w wielkich aglomeracjach gdzie są tramwaje,

    Tam raczej lepiej sprawdzi się skuter. Ta kategoria jest chyba głównie
    dla rozwydrzonych dzieci bogatych rodziców, których stać na wyłożenie
    kilkudziesięciu tys. na takie gówienko, żeby "pociecha" pojeździła tym
    dwa lata do pełnoletności.

  • 17. Data: 2011-09-21 22:21:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Sasiad ma dla dzieciaka Daihatsu Cuore (kopia Nissana Micry).

    Zdecydowanie pomyliło Ci się z Suzuki Alto.

  • 18. Data: 2011-09-21 23:19:22
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Cavallino

    > Zdecydowanie pomyliło Ci się z Suzuki Alto.

    ty jesteś ten alto ???/ czy kto !!1/? :zdziwko:

  • 19. Data: 2011-09-22 00:59:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-21 16:16, kamil d pisze:

    > Z tego co widać na Allegro: Daihatsu Cuore, Seat Arosa, Toyota Aygo/iQ,
    > Peugeot 107, Suzuki Swift, Smart i jeszcze kilka innych.
    > http://tiny.pl/h1qlj
    >
    > Nie wnikam w legalność ;)

    No największy na B1 jaki widziałem na własne oczy to było Punto II
    (realna masa wg ENCAP to 919kg), a słyszałem że ktoś Astrę G tak
    zarejestrował (realne 1100kg).
    Chociaż ten Seat też pewnie z 850kg waży :)

    Wychodzi że tylna kanapa w tych samochodach waży kilkaset kg :)

  • 20. Data: 2011-09-22 02:57:11
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>

    Użytkownik "Yoda" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Jakim autem można jeździć mając kat. B1?
    > Chodzi mi o markę i model.

    Caterham Superlight R500

    --
    ### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
    ### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###