  • 31. Data: 2017-10-03 11:58:25
    Temat: Re: Co ma w środku SSR 250A AC.....
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Myslisz, ze chcialo by im sie dawac dwa triaki zamiast dwoch tyrystorow ?

    Nie mam pojęcia, co w tym przypadku było tańsze. Układ z dwoma
    tyrystorami ma istotne zalety i takie rozwiązanie wydaje mi się
    prawdopodobne, ale i tak to ekonomia ma ostatnie słowo, wiec trzeba
    zdobyć sprawny, wybebeszyć i pomierzyć. Pewnie wyjdzie na Wasze.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 32. Data: 2017-10-03 12:02:05
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Nie powinny byc wtedy szeregowo ?

    Owszem, najlepiej w układzie ze wspólnymi źródłami, bo wtedy
    napięcie sterujące wystarczy jedno. Słabo widać, ale wygląda
    na połączenie (anty) równoległe, więc raczej nie są to MOSFETy.

    > Ewentualnie IGBT.

    A IGBT lubią duże napięcie odwrotne?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 33. Data: 2017-10-03 12:07:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
> [...]
    >prawdopodobne, ale i tak to ekonomia ma ostatnie słowo, wiec trzeba
    >zdobyć sprawny, wybebeszyć i pomierzyć. Pewnie wyjdzie na Wasze.

    Hm, tak sie zastanawiam ... moze 2 triaki to dobry pomysl ?
    Przewodza w obie strony, nawet jesli spadek napiecia nieco wiekszy, to
    prad dwa razy mniejszy, i straty omowe tez mniejsze.

    J.

  • 34. Data: 2017-10-03 15:37:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-03 o 12:07, J.F. pisze:
> [...]
    > Przewodza w obie strony, nawet jesli spadek napiecia nieco wiekszy, to
    > prad dwa razy mniejszy, i straty omowe tez mniejsze.

    Ale wtedy nikt by nie dawał dwóch tylko jeden mocniejszy,
    bo tyrystorów ani triaków nie łączy się równolegle.
    A na większe prądy i tak nie ma triaków, tam tylko tyrystory rządzą
    a i łatwiej się je steruje niż triaki.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 35. Data: 2017-10-03 15:38:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > napięcie sterujące wystarczy jedno. Słabo widać, ale wygląda
    > na połączenie (anty) równoległe, więc raczej nie są to MOSFETy.

    NIE, to na pewno nie są tranzystory, to są tyrystory.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 36. Data: 2017-10-03 19:15:39
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 03.10.2017 o 12:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Piotr Wyderski"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Hm, tak sie zastanawiam ... moze 2 triaki to dobry pomysl ?

    Zdecydowanie nie. Napięcie przewodzenia triaka spada przy wzroście
    temperatury złącza. Przy minimalnej asymetrii, która w praktyce jest
    pewna, cieplejsza struktura przejmie więcej prądu. Skutkiem tego jej
    temperatura rośnie, płynie coraz większy prąd... aż do stopienia struktury.
    Na domiar złego parametry dynamiczne triaków są fatalne w porównaniu z
    tyrystorami. Ze względu na swoją budowę triaki mają problem z
    wyłączaniem się, problem ten nie dotyczy tyrystorów.

    P.P.