  • 1. Data: 2002-04-25 14:45:09
    Temat: Co mi robi Onet?
    Od: h...@b...gnet.pl (Paweł Pluta)

    Niby problemy Onetu to nie moje zmartwienie, ale dlaczego on mi robi coś
    takiego:

    Apr 25 10:36:37 aranka kernel: Packet log: input DENY eth1 PROTO=6
    213.180.130.31:55299 192.168.32.215:25 L=60 S=0x00 I=35189 F=0x4000 T=55 SYN
    (#1) ?

    I tak od wczoraj, co minutę z grubsza, z róznych komputerów. Puściłem maila,
    ale niektóre z tych IP to ich serwery SMTP i telnet na nie się nie może
    dobić, może ktoś ma pod ręką ichniego admina, coby mu zwrócić na to uwagę?

    Paweł Pluta

    --
    - Is life always like this or only when you're a child?
    - Always like this.

  • 2. Data: 2002-04-26 13:10:29
    Temat: Re: Co mi robi Onet?
    Od: "Przemysław F." <p...@n...irc.pl>

    Użytkownik "Paweł Pluta" <h...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dobić, może ktoś ma pod ręką ichniego admina, coby mu zwrócić na to uwagę?

    Wiesz wez sie lepiej za obieranie ziemniakow bo o zabezpieczeniach to raczje
    malo wiesz :L)
    Onet ci misiu poczte wysyla :)
    Przemek

  • 3. Data: 2002-04-26 16:31:43
    Od: h...@b...gnet.pl (Paweł Pluta)

    On Fri, 26 Apr 2002 13:10:29 +0000 (UTC), Przemysław F.

> [...]
    > maila,
    >>
    > Wiesz wez sie lepiej za obieranie ziemniakow bo o zabezpieczeniach to raczje

    Tyle to ja sam widzę. Mnie ciekawi, misiu, z jakiej paki? Nie ma do tego
    najmniejszego powodu, bo ten komputer to praktycznie tylko maskarada, a
    blokada smtp to przypadkowa pozostałość z czasów, kiedy miałem sendmaila do
    zabawy i nie chciałem, żeby ktoś mi przez niego wlazł.

    Zaś co do ziemniaków, dziękuję, nie będę Ci roboty od ust odbierał, panie
    specu sieciowy, którego sława przez ładnych parę lat jakoś do mnie nie
    dotarła.

    Paweł Pluta

  • 4. Data: 2002-04-26 20:59:17
    Od: "Grzegorz Janoszka (odpowiadając popraw adres)" <G...@p...onet.pl>

> [...]
    > Apr 25 10:36:37 aranka kernel: Packet log: input DENY eth1 PROTO=6
    > 213.180.130.31:55299 192.168.32.215:25 L=60 S=0x00 I=35189 F=0x4000 T=55

    Naprawdę Onet znalazł jakoś wejście do Twojej sieci prywatnej?
    No popatrz, nie pracuję tam dopiero pół roku, a takie zmiany w tych
    intrenetach się porobiły ;-)

    A jeśli w miejsce normalnego adresu IP wpisałeś 192.168, to nie pomyślałeś o
    tym, że wystarczy choć jeden nawiedzony frikowiec wyśle maila na adres
    bezpośrednio związany z jakimś adresem IP i serwery SMTP będą tam się
    próbowały dobić.

    Nawet nie przypuszczasz na jakie adresy niektórzy użytkownicy są w stanie
    wysłać pocztę...

    --
    GJ

  • 5. Data: 2002-04-26 20:59:46
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    [----]

> [...]
    >blokada smtp to przypadkowa pozostałość z czasów, kiedy miałem sendmaila do
    >zabawy i nie chciałem, żeby ktoś mi przez niego wlazł.
    A mnie ciekawi, czemu 192.168.32.215:25?
    Przecież 192.168.32.215 to adres po wewnętrznej stronie tego firewalla, więc
    dlaczego w ogóle jest doń połączenie (a nie do adresu zewnętrznego
    interfejsu)? Czy na tym firewallu ktoś się aby jakimiś tunelami nie bawił?
    --
    Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow O

  • 6. Data: 2002-04-27 14:07:59
    Od: h...@b...gnet.pl (Paweł Pluta)

    On Fri, 26 Apr 2002 20:59:46 +0000 (UTC), Szymon Sokół
    <s...@b...operator.from.hell.pl> wrote:

> [...]
    > dlaczego w ogóle jest doń połączenie (a nie do adresu zewnętrznego
    > interfejsu)? Czy na tym firewallu ktoś się aby jakimiś tunelami nie bawił?

    A nie, to jest normalne. NAT, od zewnątrz widać mnie pod publicznym numerem.
    Tak sobie kombinuję i wychodzi mi, że albo jakiś mądrala próbuje do mnie
    zamailować na adres wykopany z msgidów newsowych, bo tam siedzi nazwa do
    tego adresu, albo spamerzy łowią nawet takie rzeczy.

    Inna sprawa, tak z ciekawości poznawczej, to rzeczywiście tak działa, że co
    minutę trzy rózne maszyny próbują od paru dni dobić się do jakiegoś smtp,
    choćby było zablokowane przez DENY albo REJECT? Tak na moje wyczucie to to
    głupie jakieś jest, przecież wystarczy rozesłać parę maili na byle jakie,
    byle prawdziwe adresy i się zrobi DOS jak marzenie.

    Paweł Pluta

  • 7. Data: 2002-04-27 14:08:15
    Od: h...@b...gnet.pl (Paweł Pluta)

    On Fri, 26 Apr 2002 20:59:17 +0000 (UTC), Grzegorz Janoszka (odpowiadając popraw
    adres)
    <G...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Naprawdę Onet znalazł jakoś wejście do Twojej sieci prywatnej?
    > No popatrz, nie pracuję tam dopiero pół roku, a takie zmiany w tych

    Nie, już Szymonowi pisałem - NAT :-)

    [...]
    > Nawet nie przypuszczasz na jakie adresy niektórzy użytkownicy są w stanie
    > wysłać pocztę...

    Tyz prowda.

    Paweł Pluta

  • 8. Data: 2002-04-27 22:50:13
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    Paweł Pluta wrote:

    > Tak sobie kombinuję i wychodzi mi, że albo jakiś mądrala próbuje do mnie
    > zamailować na adres wykopany z msgidów newsowych, bo tam siedzi nazwa do
    > tego adresu

    to uruchom SMTP i odbierz tego maila, moze to cos ciekawego :)

    pzdr, MK
    http://www.max.pl

  • 9. Data: 2002-04-29 15:10:27
    Od: h...@b...gnet.pl (Paweł Pluta)

    On Sat, 27 Apr 2002 22:50:13 +0000 (UTC), Marcin Krakowiak
    <m...@f...net.pl> wrote:

    > to uruchom SMTP i odbierz tego maila, moze to cos ciekawego :)

    Przychodzę ci ja do roboty pół godziny temu, włączam ten skrypt, co sobie
    zmajstrowałem w weekend, cobym mógł przez niego sendmaila udawać, a tu nic.
    No odechciało się im już, a tak się dobijali usilnie no! ;-)

    Paweł Pluta

  • 10. Data: 2002-04-29 15:34:39
    Od: "Godryk" <f...@s...com.au>

    Uprzejmie donoszę, że po rozpytaniu na zaszłość ob. Paweł Pluta
    <h...@b...gnet.pl> zapodaje, iż:

    Na 80% była to reklama mBanku :-)

    --