  • 1. Data: 2013-06-12 15:25:55
    Temat: Co powoduje odbicia obrazu w telewizorze?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Mam mały problem i teraz nie wiem czy to jest wina tunera satelitarnego czy
    kabla SCART czy może samego telewizora. Pojawiają się odbicia np napisów w
    innym miejscu na ekrnie.Albo gdy włączę listę kanałów. Pojawia się to okno
    też dodatkowo słabo widoczne w innym miejscu ekranu. Gdzie szukać przyczyny?

  • 2. Data: 2013-06-12 15:42:12
    Temat: Re: Co powoduje odbicia obrazu w telewizorze?
    Od: Pawel Hatala <p...@g...pl>

    On 12.06.2013 15:25, rageofhonor wrote:
> [...]
    > napisów w innym miejscu na ekrnie.Albo gdy włączę listę kanałów. Pojawia
    > się to okno też dodatkowo słabo widoczne w innym miejscu ekranu. Gdzie

    najczęściej to wina kabla.
    podłącz pod inne gniazgo scart (jeśli jest), lub przez cinch.

  • 3. Data: 2013-06-12 16:42:24
    Od: w...@o...pl

    W dniu środa, 12 czerwca 2013 15:25:55 UTC+2 użytkownik rageofhonor napisał:
> [...]
    >
    > też dodatkowo słabo widoczne w innym miejscu ekranu. Gdzie szukać przyczyny?

    Jak daleko ten cień od oryginału?

  • 4. Data: 2013-06-12 19:40:15
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >
    > innym miejscu na ekrnie.Albo gdy włączę listę kanałów. Pojawia się to okno
    >
    > też dodatkowo słabo widoczne w innym miejscu ekranu. Gdzie szukać

    Różnie. Czasami po drugiej stronie ekranu. Czasami w środku, na górze.
    Czasami też widać jak się przesuwa po ekranie z jednej strony na drugą a
    potem wraca. Czasami też obraz zmienia kolor na odcień niebieski. Kilka razy
    pod rząd i ustaje.

  • 5. Data: 2013-06-12 22:53:56
    Od: w...@o...pl

  • 6. Data: 2013-06-12 22:59:10
    Od: w...@o...pl

    W dniu środa, 12 czerwca 2013 19:40:15 UTC+2 użytkownik rageofhonor napisał:

> [...]
    >
    > potem wraca. Czasami też obraz zmienia kolor na odcień niebieski. Kilka razy

    Jaki telewizor - kineskop czy "płaski"?
    Jaki dekoder, jakie ma wyjścia?
    Takie zjawisko mogę sobie wyobrazić tylko w przypadku
    jednoczesnego podłączenia dwoma kablami - HDMI I SCART.

  • 7. Data: 2013-06-13 01:31:01
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    Jaki dekoder, jakie ma wyjścia?
    Takie zjawisko mogę sobie wyobrazić tylko w przypadku
    jednoczesnego podłączenia dwoma kablami - HDMI I SCART.

    Telewizor kineskopowy ale nie podłączony do tunera. Tuner jest podłączony do
    nagrywarki HDD/DVD połączonej z telewizorem przez SCART. Przy dekoderze UPC
    nie ma takiego efektu podłączonego też do tej samej nagrywarki HDD/DVD czyli
    to musi być wina albo tunera SAT albo kabla SCART łączącego tuner z
    nagrywarką. Tuner SAT to Ferguson 2018 SE. Chciałem się najpierw upewnić co
    może być powodem zanim zacznę coż przy tym robić bo teraz jest trochę trudny
    dostęp do tyłu urządzeń.

  • 8. Data: 2013-06-14 10:06:43
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik rageofhonor napisał:
    > Mam mały problem i teraz nie wiem czy to jest wina tunera satelitarnego
    > czy kabla SCART czy może samego telewizora.

    Spróbuj podłączyć ten sam tuner tym samym kablem do innego wejścia
    (jeśli jest), jeśli efekt będzie dalej to spróbuj do innego TV. Jeśli
    efekt ustąpi - jest to wina TV. Jeśli nie - zmień kabel i powtórz test.
    Itd aż do uzyskania pożądanego efektu :)

  • 9. Data: 2013-06-14 12:35:48
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2013-06-14 10:06, Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Itd aż do uzyskania pożądanego efektu :)

    - wymień dekoder
    - wymień kabel
    - wymień tv
    ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 10. Data: 2013-07-03 22:33:28
    Od: t...@o...pl

> [...]
    >
    > też dodatkowo słabo widoczne w innym miejscu ekranu. Gdzie szukać przyczyny?

    Sprawdź, czy z tunera idzie sygnał CVBS , czy RGB.