  • 1. Data: 2016-01-04 19:33:45
    Temat: Co to sa certyfikaty?
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Wpisuję adres strony, jakiś login i hasło,
    a on mi , że mam zły certyfikat.
    O co idzie?
    Co z tym zrobić?

  • 2. Data: 2016-01-05 16:04:34
    Temat: Re: Co to sa certyfikaty?
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 04/01/2016 18:33, Stokrotka wrote:
    > Wpisuję adres strony, jakiś login i hasło,
    > a on mi , że mam zły certyfikat.
    > O co idzie?

    Tak na szybko
    https://ssl.certum.pl/certyfikaty/certy,informacje_c
    o_to_jest_certyfikat_ssl.xml

    > Co z tym zrobić?

    Zacząć od sprawdzenia czy nie masz przestawionej daty w komputerze - to
    najczęstszy powód problemów z certyfikatami.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 3. Data: 2016-01-05 19:35:49
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    >
    > Zacząć od sprawdzenia czy nie masz przestawionej daty w komputerze - to
    > najczęstszy powód problemów z certyfikatami.

    Na pewno nie mam.

    O certyfikatach czytałam w helpie itp. I nic nie rozumiem, mimo, że jestem
    programistą.
    Kiedyś pisząc jakiś program przy wykonywaniu funkcji publikacji też zaczął
    się komputer buntować, nie dało się kompilowac itp, obeszłam to wracając
    formalnie w nazewnictwie programu do starej wersji.

    Teraz jakieś komunikaty z certyfikatami zaczęły mnie gnębić przy zwyczajnym
    używaniu intenetu, tuż po zainstalowaniu nowej dla mnie przeglądarki Google
    Chrome. Zainstalowałam ją dlatego, że pewne stony powszechnie znane
    nie ściągały się przez IE.
    NIestety nowa przeglądarka nie pomogła, tyle, że ma mniejszy rozmiar,
    gmerając się w tych certyfikatach znalazłam jakąś listę ich
    i wykasowałam wszystkie "przeterminowane" licząc, że jak nie będzie końca,
    to albo przepuści, albo będzie szukał sam świeżego certyfikatu.
    Jednak nic takiego się nie dzieje.
    Wykasowanie starych certyfikatów nie zmieniło nic na plus ani na minus.

    I zupenie nie rozumiem co to za zwierz, i czy to ma związek z blokowaniem mi
    wielu stron jakby przez operatora - dostarczyciela internetu aero2.
    Pisałam do nich wielokrotnie , ale odpowiadają nieprawdę: zwalają na sprzęt,
    na różne elementy, zwalali też na przeglądarkę, mam też stałe ip, gdy się
    upomniałam , że ma być zmienne, odpowiedzieli , że jest zmiene, co jest
    nieprawdą, bo od początku posiadania spisywałam to ip raz na jakiś czas i
    zawsze było jedno z dwu ( na początku) a potem już zawsze to samo stałe.

    Nie mniej jednak google chrom czasem coś krzyczy, że jest źle z
    certyfikatami
    np po próbie zalogowania się do "naszej klasy" , i nie wpuszcza i nie umiem
    tego obejść.