  • 1. Data: 2013-07-16 21:12:08
    Temat: Co to za firma ?
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    Skończyły się bębny przy przebiegu 130 kkm i niby nic nadzwyczajnego ale
    księgowi projektują samochody i teraz bębny są z łożyskami.
    W studenckich czasach 126 p to łożysko i piasta sobie a bęben sobie.
    I teraz cena tych części niby oryginał z TRW to koszt bębna z łożyskiem
    338 za 1 sztukę, mechanik proponuje mi zamiennik z firmy LPR niby firma
    z Włoch, (ten skrót do tej pory z samochodami mi się nie kojarzył)
    twierdzi że są ok.
    Co to za części czy faktycznie warte to coś jest czy to chińszczyzna,
    ktoś je stosował u siebie w aucie?

    Przemeq

  • 2. Data: 2013-07-16 22:57:02
    Temat: Re: Co to za firma ?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Przemeq pisze tak:

    > Co to za części czy faktycznie warte to coś jest czy to
    > chińszczyzna, ktoś je stosował u siebie w aucie?

    http://www.lpr.it/e-stabilimenti.asp
    http://www.lpr.it/e-azienda.asp

    Chyba bębny nie są tak krytycznym elementem żeby się obawiać produkcji
    w Chinach. Mój laptop też jest z Chin ;) (choć kupiony w Anglii gdzie
    bardziej się liczą z klientem)

    ew możnaby wywalić łożyska z kompletu i dać np polskie.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2013-07-17 00:43:33
    Od: "TW Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał

    > ew możnaby wywalić łożyska z kompletu i dać np polskie.

    O ile pamietam to FŁT sprzedane.

    pozdrawiam

    Pieszy

  • 4. Data: 2013-07-17 08:55:33
    Od: a...@g...com

    > Co to za części czy faktycznie warte to coś jest czy to chińszczyzna,
    >
    > ktoś je stosował u siebie w aucie?
    >

    > Przemeq

    spox. moje dzieci juz beda wymieniac okladziny z tylu calymi cwiartkami auta....,
    spawanie tylko w aso bo specjalne stopy itp......
    co to za marka i model jest zebym przypadkiem nie popelnil.....

  • 5. Data: 2013-07-17 10:46:22
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    W dniu 2013-07-17 08:55, a...@g...com pisze:

    > spox. moje dzieci juz beda wymieniac okladziny z tylu calymi cwiartkami auta....,
    spawanie tylko w aso bo specjalne stopy itp......
    > co to za marka i model jest zebym przypadkiem nie popelnil.....

    Ten model to renault thalia/clio tam bęben jest z łożyskiem przykręcany,
    ale tico też tak ma i pewnie większość aut. Jedynie fiat
    w swoich modelach dawniej miał bęben przykręcany do piasty 2 śrubkami i
    golf IV tarcze z tyłu też ma przykręcane do piasty, megane III ma tylne
    tarcze z łożyskami podobnie jak te bębny.
    I teraz auto warte 9000 pln a wymiana bębnów i okładzin to koszt od 700
    do 1000 czyli 1/.9 auta.
    Księgowi górą.

    Przemeq

  • 6. Data: 2013-07-17 19:05:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** TW Dziobak pisze tak:

    > O ile pamietam to FŁT sprzedane.

    Ej chyba nie? Dziś kupiłem cztery do odkurzaczy. Czy poparłem obcy
    kapitał? Tfuuuu :/

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 7. Data: 2013-07-17 19:19:06
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-07-17 19:05, PiteR pisze:

    > Ej chyba nie? Dziś kupiłem cztery do odkurzaczy. Czy poparłem obcy
    > kapitał? Tfuuuu :/

    FŁT to niestety też już chińszczyzna, choć jeszcze robiona u nas..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 8. Data: 2013-07-17 19:28:19
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 17 Jul 2013 10:46:22 +0200, Przemeq <p...@o...eu> wrote:

> [...]
    >tarcze z łożyskami podobnie jak te bębny.
    >I teraz auto warte 9000 pln a wymiana bębnów i okładzin to koszt od 700

    To sie robi specjalnie. Proponuje lekture ksizaki

    Made to Break: Technology and Obsolescence in America by Giles Slade
    (Oct 30, 2007)

    Facet jest profesorem MIT. Ksiazka o tym jak sie dzisiaj projektuje
    urzadzenai techniczne: projektuje sie tak aby po X latach (gdzie X
    jest scisle zdefiniowane) produkt sie zepsul, i to tak ze maksymalna
    ilosc podzespolow powinna sie zepsuc w mniej wiecej tym samym czasie.
    Tak aby nie oplacalo sie produktu naprawiac i malezalo ow produkt
    wyrzucic.

    Bebny z lozyskami to sposob WLASCIWEGO projektowania. Proponuje
    oczekiwac wiecej innowacji

    A.L.

  • 9. Data: 2013-07-17 19:30:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup

    > Ten model to renault thalia/clio tam bęben jest z łożyskiem przykręcany,

    Dlaczego nie jestem zdziwiony, że oszuści z Renault robią wszystko żeby
    orżnąć klienta?

  • 10. Data: 2013-07-17 20:44:49
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    Oszustów jest więcej nie tylko renault, choć to marna pociecha.
    Ale wracając do mojego pytania czy o tej firmie LPR ktoś słyszał.
    Co to warte, czy może jakieś inne firmy robiące części do aut.

    Przemeq