  • 1. Data: 2014-03-23 12:37:51
    Temat: Co to za stos?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Niestety nie znam języka Goethego, więc nie mogę doczytać w opisie.
    Ktoś może mi powiedzieć, jaki stos TCP/IP został wykorzystany w tym
    projekcie?

    http://www.ulrichradig.de/home/index.php/avr/webserv
    er

    Na pewno nie jest to minimalistyczna wersja z tuxgraphics.org. To jakaś
    wariacja na temat uIP czy zupełnie inny projekt, stworzony zupełnie od
    podstaw? W źródłach widać m.in. sterowniki do ENC28J60 i RTL8019, jak
    również jakieś biblioteki do obsługi telnetu.

  • 2. Data: 2014-03-23 14:06:44
    Temat: Re: Co to za stos?
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Atlantis wrote:

> [...]
    > podstaw? W źródłach widać m.in. sterowniki do ENC28J60 i RTL8019, jak
    > również jakieś biblioteki do obsługi telnetu.

    Może napisz to autora to Ci powie.
    Albo poprzeglądaj źródła i porównaj z sobie znanymi.

    jp

  • 3. Data: 2014-03-23 18:01:42
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-03-23 14:06, jacek pozniak pisze:

    > Może napisz to autora to Ci powie.
    > Albo poprzeglądaj źródła i porównaj z sobie znanymi.

    Próbowałem, ale brak odpowiedzi.
    W źródłach komentarze po niemiecku, a sam kod nie przypomina uIP.
    Wygląda więc na to, że to kolejny, autorski stos. Chciałem się jednak
    upewnić czy nie jest to nieoficjalna mutacja jakiegoś innego rozwiązania.

    Jestem ciekaw czy ktoś testował to rozwiązanie, a jeśli tak, to jak się
    sprawdza w praktyce.

  • 4. Data: 2014-03-23 20:41:21
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Atlantis wrote:

    Odnoszę wrażenie, że szukasz rozwiazania sieciowego.
    Czemu po prostu nie zastosujesz uIP?
    Chodzi toto stabilnie i ma niewielkie ograniczenia-jest dość wygodny na
    małych procesorach.
    Albo, jeśli korzystasz z Microchipa, ichni stos (niestety którąś tam wersję
    musiałem sobie poprawić, głęgoko w bebechach, aby poprawnie działała).

  • 5. Data: 2014-03-23 21:09:25
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-03-23 20:41, jacek pozniak pisze:

    > Odnoszę wrażenie, że szukasz rozwiazania sieciowego.
    > Czemu po prostu nie zastosujesz uIP?

    Na razie eksperymentuję z tuxgraphics. Na razie wystarcza, ale jestem
    coraz bardziej świadom jego ograniczeń. Mam kilka pomysłów i pewnie za
    jakiś czas będę potrzebował czegoś, co umożliwiłoby zainicjowanie
    stałego połączenia i normalne przesyłanie danych w formie streamu (coś
    jak telnet) a nie paczek o rozmiarze ograniczonym pojemnością jednej
    ramki Ethernet.

    Po prostu przyglądam się poszczególnym rozwiązaniom. Pewnie uIP pójdzie
    na warsztat jako następny w kolejności, ale ten niemiecki stos też mnie
    zainteresował. Wygląda na dość rozbudowany, a jakoś o nim nie słyszałem
    do tej pory...

    Oczywiście jest jeszcze W5100.

    > Albo, jeśli korzystasz z Microchipa, ichni stos (niestety którąś tam wersję
    > musiałem sobie poprawić, głęgoko w bebechach, aby poprawnie działała).

    Z PIC-ami do tej pory nie miałem w ogóle do czynienia. Mając jako-takie
    pojęcie o programowaniu AVR-ów w C można w miarę bezboleśnie zapoznać
    się z tą rodziną mikroprocesorów, czy trzeba liczyć się z tym, że przez
    jakiś czas drobne różnice będą dawały o sobie znać, uniemożliwiają
    uruchomienie programu?

    Bo jakby nie patrzeć, to procki z serii 18F z wbudowanym kontrolerem
    Ethernetu wyglądają całkiem interesująco i mogłyby stanowić ciekawą
    alternatywę dla AVR-ów z zewnętrznym scalakiem.

  • 6. Data: 2014-03-23 21:27:03
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Atlantis wrote:

> [...]
    > stałego połączenia i normalne przesyłanie danych w formie streamu (coś
    > jak telnet) a nie paczek o rozmiarze ograniczonym pojemnością jednej
    Pierwszy stos Microchipa miał taką właściwość. Chodzi to zadziwiająco
    dobrze, oczywiście uwzględniając ograniczenie do jednej ramki odpowiedzi,
    ale telnetu na tym nie da się postawić.

> [...]
    > się z tą rodziną mikroprocesorów, czy trzeba liczyć się z tym, że przez
    > jakiś czas drobne różnice będą dawały o sobie znać, uniemożliwiają
    Moim zdaniem, kompilator firmy Hitech został spieprzony po wchłonięciu przez
    Microchipa. Jedna wersja kompiluje dobrze inna nie (niedziałający kod!).

    > Bo jakby nie patrzeć, to procki z serii 18F z wbudowanym kontrolerem
    > Ethernetu wyglądają całkiem interesująco i mogłyby stanowić ciekawą
    > alternatywę dla AVR-ów z zewnętrznym scalakiem.
    No, ja, po różnych doświadczeniach, idę w przeciwną stronę.

    jp

  • 7. Data: 2014-03-24 00:48:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    A co konktetnie poprawiales?

    --
    Marek

  • 8. Data: 2014-03-24 08:34:12
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Marek wrote:

    > tam wersję
    > działała).
    >
    > A co konktetnie poprawiales?

    Jakby kogoś interesowało.
    Tylko nie wiem co to była za wersja, na pewno na picc18.

    W module tcp.c, w funkcji łączenia jako klient.
    Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale to wtedy pomogło, bez tego stos po minucie
    (chyba) nie mógł się łaczyć na serwer.

    TCP_SOCKET TCPConnect(NODE_INFO *remote, TCP_PORT remotePort)
    {
    TCP_SOCKET s;
    SOCKET_INFO* ps;
    BOOL lbFound;

    lbFound = FALSE;
    /*
    * Find an available socket
    */
    for ( s = 0; s < MAX_SOCKETS; s++ )
    {
    ps = &TCB[s];
    if ( ps->smState == TCP_CLOSED )
    {
    lbFound = TRUE;
    break;
    }
    }
    //DODANY ELEMENT:
    ps->TimeOut=TCP_START_TIMEOUT_VAL;
    ps->startTick = TickGet();
    //KONIEC DODATKU
    /*

    jp

  • 9. Data: 2014-03-24 09:00:54
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 24.03.2014 08:34, jacek pozniak pisze:

> [...]
    > (chyba) nie mógł się łaczyć na serwer.
    >
    > TCP_SOCKET TCPConnect(NODE_INFO *remote, TCP_PORT remotePort)

    Zapomniałeś tylko sprawdzić czy wskaźnik został ustawiony i jak ci się
    skończą sockety, to będziesz mazał po pamięci. Wypadałoby sprawdzić
    flagę lbFound.

  • 10. Data: 2014-03-24 10:03:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 24 Mar 2014 08:34:12 +0100, jacek pozniak
    <j...@f...pl> wrote:
    > TCP_SOCKET TCPConnect(NODE_INFO *remote, TCP_PORT remotePort)

    To jakaś starsza wersja, terraz zastąpiono tą funkcję funkcją TCPOpen
    i kod już jest zupełnie inny. Domniemtwam, że Twój patch korygował
    obsługę timeout'u?

    --
    Marek