  • 1. Data: 2014-03-23 19:24:19
    Temat: Denon DRA435 zyje wlasnym zyciem...
    Od: "ankan" <ankan(trzy)@wp.pl>

    Witam.
    Jest sobie amplituner Denon 435R podlaczony do glosnikow Eltax (Monitor3).

    Serwisowka do wgladu ponizej:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=523
    964

    Po jakims czasie od wlaczenia, w amplitunerze nastepowalo samoistne
    przelaczanie wejsc. Czasami po kilkunastu godzinach, czasami po minutach.
    Najczesciej
    objawialo sie to zalaczeniem Tape1 lub Tape2.
    Przez okolo rok amplituner mieszkal w kartonie nieuzywany. Po zalaczeniu
    problem wrocil, z tym ze ustapilo przelaczanie sie wejsc a pojawilo
    przelaczanie w tryb standby. I tutaj rowniez nie ma reguly.. Czasami gra
    kilka dni, czasami sie wylaczy po 15-30min. Wylaczenie wzmacniacza i ponowne
    wlaczenie powoduje, ze zaczyna dzialac normalnie przez jakis czas, po czym
    nastepuje wylaczenie wyswietlacza i przejscie w standby...
    Sprzet otworzony, przejrzany solidnie na obecnosc zimnych lutow.

    Czy ktos z elektronikow starszej daty, majacych doswiadczenie w serwisowaniu
    moglby dopomoc w identyfikacji problemu?

    --
    pozdr.

  • 2. Data: 2014-03-24 10:39:32
    Temat: Re: Denon DRA435 zyje wlasnym zyciem...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Czy ktos z elektronikow starszej daty, majacych doswiadczenie w
    > serwisowaniu moglby dopomoc w identyfikacji problemu?

    Nie wiem, czy jestem wystarczająco starej daty... :)
    Ale gdyby ktoś mi taki problem zgłosił, to najpierw zapytałbym o

    1) warunki "środowiskowe" - czy na zasilaniu nie ma jakichś cudów , albo
    sąsiad nie ma w szopie spawarki itp.

    2) czy przypadkiem pilot nie leży przed urządzeniem (np. zalana
    klawiatura, przypadkowo coś czasem wysyła) - w sumie prawie niemożliwe,
    ale "prawie" - nie takie cuda się czasem zdarzają...

    A jeśli samo urządzenie - to też możliwe są cudawianki...

    Kiedyś miałem w serwisie CD Luxmana. Od czasu to czasu robił "pyk".
    Taki pojedynczy, delikatny trzask. Raz na kilka minut, rzadziej, częściej.

    Okazało się, że padł kondensatorek łączący masę elektroniki z metalową
    obudową. Jakie jest prawdopodobieństwo czegoś takiego ?
    No chyba prawie zerowe :)

    Tu też zacząłbym od takich rzeczy - może jakieś połączenia masy, jakiś
    ekran...

    Generalnie trudna sprawa - z cyklu historie magiczne. Dużo czasu może zająć.

  • 3. Data: 2014-03-24 11:26:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-24 10:39, sundayman pisze:

    (...)
> [...]
    > klawiatura, przypadkowo coś czasem wysyła) - w sumie prawie niemożliwe,
    > ale "prawie" - nie takie cuda się czasem zdarzają...

    Do powyższego dodałbym jeszcze oświetlenie świetlówkowe. Niektóre
    starsze sprzęty bardzo "ciekawie" się dogadują ze świetlówkami na E27 :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2014-03-24 16:11:48
    Od: "ankan" <ankan(trzy)@wp.pl>

    "sundayman" wrote in message news:lgoumd$cl1$1@node1.news.atman.pl...

> [...]

    klawiatura, przypadkowo coś czasem wysyła) - w sumie prawie niemożliwe,
    ale "prawie" - nie takie cuda się czasem zdarzają...

    Ad1. Siec zasilajaca czysta na 100%. Amplituner byl podlaczany jeszcze w
    kilku roznych miejscach, z tym samym skutkiem.

    Ad2. Pilota wykluczam z kregu podejrzanych poniewaz sie dawno temu zgubil
    ;-)

    A jeśli samo urządzenie - to też możliwe są cudawianki...

    I tu wlasnie moze byc pies pogrzebany, tam jest dosc skomplikowany uklad
    zasilania...

[...]

    Dokladnie. Generalnie sprawdzilem go dosc dobrze pod wzgledem mechanicznym,
    ale nie moge wykluczyc jakiegos elementu, ktory termicznie jest niestabilny.
    Mozliwe ze taki zachowanie sprawia jakies stale napiecie na wyjsciu
    glosnikowym, ktore powoduje zadzialania zabezpieczenia i w rezultacie
    wylaczenie sie wzmacniacza.

    Podmienilem IC604 (7812), ktory wydawal mi sie nazbyt goracy, niestety bez
    rezultatu...
    Tranzystory TR611 oraz TR612, ktore moglyby byc odpowiedzialne za zanik
    zasilania wygladaja na sprawne, chociaz tego 612 ciezko wyczuc gdyz posiada
    wewnetrzny rezystor miedzy baza a emiterem...
    --
    pozdr.

  • 5. Data: 2014-03-24 16:11:48
    Od: "ankan" <ankan(trzy)@wp.pl>

  • 6. Data: 2014-03-24 16:15:29
    Od: "ankan" <ankan(trzy)@wp.pl>

    "Adam" wrote in message news:lgp19c$1do$1@usenet.news.interia.pl...

    Do powyższego dodałbym jeszcze oświetlenie świetlówkowe. Niektóre
    starsze sprzęty bardzo "ciekawie" się dogadują ze świetlówkami na E27 :(

    Oswietlenie tradycyjne - zarowkowe :-)

    --
    pozdr.

  • 7. Data: 2014-03-24 18:02:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-23 19:24, ankan pisze:
> [...]
    > przelaczanie wejsc. Czasami po kilkunastu godzinach, czasami po
    > minutach. Najczesciej
    > objawialo sie to zalaczeniem Tape1 lub Tape2.

    Zaczął bym oo wymiany wszystkich mikroswitchy pod przyciskami.

  • 8. Data: 2014-03-24 18:57:53
    Od: "ankan" <ankan(trzy)@wp.pl>

    "Irokez" wrote in message

> [...]
    > Najczesciej
    > objawialo sie to zalaczeniem Tape1 lub Tape2.

    Zaczął bym oo wymiany wszystkich mikroswitchy pod przyciskami.

    Wszystkie mikroswitche pracuja pewnie, z odpowiednia odpowiedzia.
    Poza tym nie ma na pokladzie mikroswitcha, ktory bylby odpowiedzialny
    za przejscie w standby. Mozna to tylko zrobic zdalnie z pilota, ktorego nie
    ma.
    Te poprzednie przelacznie sie wejsc lub Tape1, 2 moglo byc faktycznie
    spowodowane
    pilotem, ktory lezal sobie w szufladzie pod ksiazkami ;)
    Teraz pilota nie ma i wzmacniacz po nieprzewidywalnym czasie przelacza sie w
    standby...

    --
    pozdr.

  • 9. Data: 2014-03-24 19:27:50
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > pilotem, ktory lezal sobie w szufladzie pod ksiazkami ;)
    > Teraz pilota nie ma i wzmacniacz po nieprzewidywalnym czasie przelacza sie

    Sprawdź czy procesor nie resetuje się od napięcia zasilania. Sprawdź
    napięcie na wejściu stabilizatora IC605, kondensator C645 i diodę D606.
    Sprawdź też czy diody w mostku D504-507 nie mają upływności oraz kondensator
    C510 - z tego napięcia brana jest informacja do układu resetującego (TR615,
    TR614).

  • 10. Data: 2014-03-24 19:34:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-24 18:57, ankan pisze:

> [...]
    > Poza tym nie ma na pokladzie mikroswitcha, ktory bylby odpowiedzialny
    > za przejscie w standby. Mozna to tylko zrobic zdalnie z pilota,

    Może, miałem TV gdzie też klikały a kanały się same zmieniały. Widzę
    nieobsadzone 4 kombinacje klawiszy, ciekawe co się załączy/wyłączy gdyby
    je uzupełnić.
    Ok, to jeszcze pozostaje spróbować odłączyć do testu odbiornik IR.
    Stabilizator 7806 też ewentualnie do podmiany. Potem tylko kwarc i uPC
    pozostaje.